Πώς να επικοινωνείς καλύτερα με τον σύντροφό σου, σύμφωνα με τη νευροεπιστήμη

LIKE US ON FACEBOOK

Τι είναι αυτό που κάνει τη ζωή να έχει νόημα, να είναι πιο ευχάριστη και πιο διασκεδαστική; Οι σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους. Οι σχέσεις με τους φίλους, την οικογένεια, αλλά και τον σύντροφό μας. Ποιο είναι το κλειδί να συνδεόμαστε καλύτερα μαζί τους;

Θέλεις να επικοινωνείς καλύτερα με τον σύντροφό σου; Η νευροεπιστήμη έχει την απάντηση και είναι πιο απλή απ’ όσο θα πίστευες. Μπορεί μερικές φορές να πιστεύουμε ότι για να εμβαθύνουμε τις σχέσεις μας με τους άλλους θα πρέπει να το δείχνουμε με δώρα και υπερβολικές χειρονομίες, αλλά η αλήθεια είναι ότι αυτά προσφέρουν φευγαλέα ευτυχία κι όχι ουσιαστικά αποτελέσματα.

Τι είναι αυτό που θα σε βοηθήσει να επικοινωνείς καλύτερα με τον σύντροφό σου, αλλά και να εμβαθύνεις τη σχέση σας; Η ενσυναίσθηση, σύμφωνα με τη Δρ. Helen Riess, καθηγήτρια ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Harvard και διευθύντρια του Προγράμματος Empathy and Relational Science του Γενικού Νοσοκομείου Μασαχουσέτης.

κράτημα των χεριών

Photo: Unsplash/Jen Palmer

Η ίδια στο βιβλίο της The Empathy Effect, αναφέρει ότι η ενσυναίσθηση είναι η ανθρώπινη ικανότητα να αισθανόμαστε τα συναισθήματα των άλλων κι εάν σκέφτεσαι ότι μπορεί να σου λείπει αυτή η ικανότητα, τότε κάνεις λάθος, γιατί σύμφωνα με την έρευνα της Δρ. Riess υπάρχουν τρόποι και μέθοδοι να μάθουμε να είμαστε περισσότερο ενσυναίσθητοι.

Μέσω της ενσυναίσθησης είμαστε σε θέση να καταλαβαίνουμε καλύτερα τον σύντροφό μας, να κατανοήσουμε τους στόχους του, τις επιθυμίες του και να μπούμε πραγματικά έστω και για λίγο στα παπούτσια του.

Οι τσακωμοί σε μια σχέση μπορεί να προκαλούνται από διάφορα ερεθίσματα, αλλά είναι εύκολο σε αυτά να επικεντρωνόμαστε πάντα στη δική μας άποψη και όχι στου άλλου. Με την ενσυναίσθηση μπορείς να μπεις για λίγο στη θέση του άλλου και να αναλογιστείς και τις δικές του σκέψεις πέρα από τις δικές σου.

θέματα που πρέπει να συζητήσεις με τον καλό σου

Πώς μπορούμε να ενσωματώνουμε την ενσυναίσθηση σε μια συνομιλία; Με αυτό που η Δρ. Helen Riess αποκαλεί την τεχνική ABC (acknowledge, breathe, curiosity).

Αρχικά, θα πρέπει ν’ αποδεχτούμε μια κατάσταση όσο δυσάρεστη κι εάν είναι, έναν τσακωμό ή μία διαφοροποίηση απόψεων. Στη συνέχεια, θα πρέπει να πάρουμε μια βαθιά ανάσα, που θα μας κάνει να ηρεμήσουμε κι έπειτα να σκεφτούμε τι είναι αυτό που μπορεί να έκανε τον σύντροφο μου να σκεφτεί ή να δράσει με αυτό τον τρόπο. Με άλλα λόγια, να γίνουμε περισσότερο περίεργοι για τον άλλον και να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε μόνο τη δική μας πλευρά. Η απάντηση είναι η ενσυναίσθηση!

Διαβάστε ακόμη:

Tα αντίθετα έλκονται ή όχι τελικά; Η απάντηση των ειδικών!

Photo: Unsplash/@savwalts

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved