Πώς να αντιμετωπίσεις την απόρριψη, σύμφωνα με τους ειδικούς

LIKE US ON FACEBOOK

Πώς να αντιμετωπίσεις την απόρριψη απ’ τον σύντροφό σου, τη δουλειά που σε ενδιαφέρει ή απ’ τους φίλους και συγγενείς σου, γιατί όσο κι εάν θέλεις να την αποφύγεις, η αλήθεια είναι ότι όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας, τη βρίσκουμε μπροστά μας.

Και δεν χρειάζεται να στεναχωριέσαι, γιατί η απόρριψη όχι μόνο είναι ένα αναπόφευκτο κομμάτι της ζωής, αλλά μπορεί στη συνέχεια να σε οδηγήσει και σε νέα μονοπάτια. Απόρριψη έχουν δεχτεί στα πρώτα τους βήματα και μερικοί κι απ’ τους πιο πετυχημένους ανθρώπους που γνωρίζεις, πριν τελικά τα καταφέρουν και φτάσουν ψηλά.

Παρόλα αυτά, η απόρριψη, ειδικά τη στιγμή που τη βιώνεις, δεν είναι εύκολη. Η επιστήμη μας λέει ότι είμαστε νευρολογικά προγραμματισμένοι να θέλουμε την αποδοχή και όταν συμβαίνει το αντίθετο, νιώθουμε «χαμένοι», ότι έχουμε καταστραφεί, απελπισμένοι ή θυμωμένοι.

Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις την απόρριψη; Ο μόνος τρόπος είναι να σταματήσεις να βάζεις τον εαυτό σου σε καταστάσεις που μπορεί να την προκαλέσουν, ωστόσο σύμφωνα με την Elayne Savage, ψυχολόγο και συγγραφέα του βιβλίου «Don’t Take It Personally: The Art Of Dealing With Rejection», αυτή δεν είναι η λύση. Γι’ αυτό καλύτερα να ακολουθήσεις έναν απ’ τους παρακάτω τρόπους:

Κάνε μια αγκαλιά

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις όταν έρθεις αντιμέτωπη με την απόρριψη είναι να αναζητήσεις την ανθρώπινη σύνδεση. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Nature, το 2017, διαπίστωσε ότι ακόμη και η πιο μικρή επαφή με κάποιον άλλον, ακόμη και ξένο, βοηθάει στη μείωση του πόνου της απόρριψης. Όσο στεναχωρημένη κι εάν είσαι ή όσο κι εάν δεν θέλεις να συναντάς ανθρώπους, η επιστήμη αναφέρει ότι με το να δεχτείς αυτή την αγκαλιά ή χειραψία, μπορεί να σε κάνει να νιώσεις καλύτερα.

γυναίκες ενώνουν τις δυνάμεις τους

Unsplash

Αναγνώρισε ότι πονάς

Μην αφήσεις κανέναν να σου πει ότι ο πόνος της απόρριψης δεν είναι υπαρκτός, γιατί το ξέρουμε όλοι καλά ότι είναι ένας απ’ τους χειρότερους ψυχολογικά που θα κληθείς ν’ αντιμετωπίσεις. Σύμφωνα με μελέτη, η απόρριψη ενεργοποιεί τα ίδια τμήματα του εγκεφάλου με αυτά του φυσικού πόνου. Οι ειδικοί μάλιστα επισημαίνουν ότι το σώμα μας πραγματικά «μισεί» και αντιδρά στην απόρριψη, οπότε δεν χρειάζεται να προσποιείσαι ότι όλα είναι καλά. Μίλα γι’ αυτό σε ανθρώπους που εμπιστεύεσαι.

Κάνε κάτι δημιουργικό

Μια άλλη έρευνα το 2012, διαπίστωσε ότι όταν βιώνουμε κοινωνική απόρριψη, αυξάνεται η δημιουργικότητά μας. Εάν αισθάνεσαι άσχημα μετά από μία κοινωνική ή επαγγελματική απόρριψη, δοκίμασε να ασχοληθείς με την τέχνη, με το γράψιμο, με τα λουλούδια στο μπαλκόνι ή τον κήπο, ή με ο,τιδήποτε θα σε βοηθήσει να βρεις αυτή τη «διέξοδο» απ’ τα αισθήματά σου.

Photo: Unsplash/Yoann Boyer

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved