Το “έξυπνο” ποδήλατο σε βοηθά να κάνεις πετάλι και το βάζει ξανά στη ζωή σου!

LIKE US ON FACEBOOK

Ποιο είναι το καλύτερο μέσο μετακίνησης; Το ποδήλατο και δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Υπάρχουν, όμως, φορές που θέλεις ένα μικρό “σπρώξιμο” αφού κουράστηκες να κάνεις πετάλι… Μην ανησυχείς γιατί σου έχουμε τη λύση. Όχι, εμείς δηλαδή, αλλά το έξυπνο ποδήλατο Pushme και θα σου εξηγήσουμε ευθύς αμέσως είναι αυτό!

Το έξυπνο ποδήλατο Pushme σε βοηθά να κάνεις πετάλι όταν πια έχεις κουραστεί και βάζει και πάλι μπρος το ποδήλατό σου. Με λίγα λόγια, όταν έχεις βάλεις αρκετή δύναμη και πια νιώθεις ότι τα πόδια σου δεν αντέχουν, το Pushme κάνει τη “δουλειά” για σένα.

Με ποιον τρόπο; Ο Γιώργος Καλλίγερος, ο οποίος “κρύβεται” πίσω απ’ το Pushme μίλησε στο iPop.gr και μας έβαλε… να κάνουμε πετάλι και πάλι!

  1. Είχες “τ’ όνειρό σου, το ποδήλατό σου” και το έκανες πράξη με το Pushme; Πώς προέκυψε η ιδέα;
  2. Κάπως έτσι! Με τα δίκυκλα έχω σχέση από μικρός, ήμουν πάντα το παιδί με το ποδήλατο. Όταν ήμουν 16 αποφάσισα να αγοράσω μηχανή, κάτι με το οποίο η μητέρα μου δε συμφώνησε ποτέ. Μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις έγινε προφανές ότι το μόνο που θα επέτρεπε να καβαλήσω είναι.. ποδήλατο. Έτσι μετέτρεψα το ποδήλατό μου σε βενζινοκίνητο και συνέχισα να το χρησιμοποιώ για καθημερινή μετακίνηση στην Αθήνα!

    Η ιδέα εξελίχθηκε σταδιακά, αλλά η πρώτη σπίθα έμπνευσης για την εταιρία προέκυψε μέσα από την πτυχιακή μου, κατά την οποία σχεδίασα ένα δίκτυο άμεσης επαναφόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων. Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι ότι είναι πολύ ακριβά και η αυτονομία τους δεν επαρκεί. Τα πρωτότυπα βρήκαν μεγάλη απήχηση σε εταιρίες delivery και έτσι ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε μια λύση ηλεκτρικών ποδηλάτων συγκεκριμένα για delivery.

  3. Τι ακριβώς είναι το Pushme;
  4. Το Pushme είναι μια υπηρεσία άμεσης φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων. Αποτελείται από δυο μέρη – μια συσκευή μετατρέπει οποιοδήποτε συμβατικό ποδήλατο σε ηλεκτρικό και ένα δίκτυο από σταθμούς ενέργειας προσφέρει άπειρη αυτονομία χωρίς αναμονή. Η συσκευή μετατροπής έχει κόστος κάτω των 200Ε και οι χρήστες πληρώνουν ένα εβδομαδιαίο πάγιο για πρόσβαση στα Pushpods.
  5. Πώς λειτουργεί το σύστημα που ουσιαστικά “ξεκουράζει” τον ποδηλάτη; Χρειάζεται κάποιες εξειδικευμένες γνώσεις απ’ τον ποδηλάτη για να το χρησιμοποιήσει;
  6. Είναι πολύ απλό. Όταν κάνεις πετάλι, η συσκευή αναγνωρίζει πόση δύναμη βάζεις σε κάθε πεταλιά. Όταν η δύναμη ξεπερνάει κάποιο όριο, το ηλεκτρικό μοτέρ ενεργοποιείται αντίστοιχα και βοηθάει τον αναβάτη να επιταχύνει. Η αρχή λειτουργείας είναι αρκετά κοινή σε υπάρχοντα ηλεκτρικά ποδήλατα και η χρήση του συστήματος είναι ενστικτώδης.
  7. Έχει ανταπόκριση στο κοινό; Πώς μπορεί να το βρει κάποιος ή να το παραγγείλει; 
  8. Πολύ! Μέχρι σήμερα έχουμε λανσάρει πιλοτικά με μεγάλες εταιρίες delivery (όπως η Deliveroo UK) και από το Νοέμβριο θα υπηρετήσουμε τις πρώτες προ-παραγγελίες. Αυτή τη στιγμή δεν δεχόμαστε παραγγελίες εκτός Μ. Βρετανίας, αλλά όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να κάνει sign-up και να μείνει ενήμερος/η στο website μας… Υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από εταιρίες στην Ελλάδα και πολύ σύντομα θα στήσουμε operations και στην Αθήνα.
  9. Σε άλλες χώρες, όπως η Δανία, το ποδήλατο είναι το κύριο μέσο μετακίνησης. Θα το δούμε ποτέ αυτό να συμβαίνει στην Ελλάδα;
  10. Σύντομα θα δούμε δραστικές αλλαγές στον τρόπο που μετακινούμαστε στις Ευρωπαϊκές πόλεις. Τα χιλιόμετρα που διανύουν τα αυτοκίνητα θα πολλαπλασιαστούν με την αυτόνομη οδήγηση και ως αποτέλεσμα η κίνηση θα αυξηθεί κατά 50% στο κέντρο των πόλεων μέχρι το 2050.Τα μικρά μέσα προσωπικής μεταφοράς θα γίνουν όλο και πιο δημοφιλή για καθημερινή μετακίνηση και η χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων αναμένεται να δεκαπλασιαστεί στο ίδιο διάστημα. Το μεγαλύτερο εμπόδιο για το ποδήλατο ως μέσω μεταφοράς αυτή τη στιγμή είναι η ασφάλεια, ειδικά στην Ελλάδα. Οι μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις βλέπουν το ποδήλατο στρατηγικά και επενδύουν σημαντικά σε δίκτυα ποδηλατοδρόμων.

    Η Ελλάδα προσφέρεται για ποδηλασία και πιστεύω σύντομα θα δούμε στρατηγικές επενδύσεις σε δίκτυα ποδηλατοδρόμων και σε Ελληνικές πόλεις. Ήδη στα Τρίκαλα – μια Ελληνική πόλη μοντέλο αστικού σχεδιασμού – το ποδήλατο είναι κυρίαρχο μέσω μεταφοράς. Είναι θέμα χρόνου μέχρι η ποδηλασία να γίνει κομμάτι στρατηγικής τόσο σε επίπεδο δήμων όσο και σε επίπεδο κυβέρνησης.

  11. Ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν ώστε όλο και περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα να έχουν το ποδήλατο ως το κύριο μέσο για την μετακίνησή τους;
  12. Σε πρώτο επίπεδο, πρέπει οι ποδηλάτες να γίνουν ισάξιοι χρήστες του οδικού δικτύου – οι δρόμοι είναι κορεσμένοι από αυτοκίνητα και δεν υπάρχει χώρος για το ποδήλατο. Σε δεύτερο επίπεδο, πρέπει οι οδηγοί να σεβαστούν τους ποδηλάτες – δεν υπάρχει ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα οδικής συμπεριφοράς προς τους ποδηλάτες.Ένα αυτοκίνητο πιάνει τόσο χώρο στο δρόμο όσο 4 ποδήλατα. Ένας ποδηλατοδρόμος σε μια κεντρική οδική αρτηρία μπορεί βραχυπρόθεσμα να αυξήσει την συμφόρηση, αλλά μακροπρόθεσμα μπορεί να την μειώσει κατά πολύ περισσότερο.
  13. Οι (ελάχιστοι) ποδηλάτες στην Ελλάδα έχουν καταλήξει να είναι πρόβλημα για τους πεζούς και τους οδηγούς και όχι η λύση. Σε αυτό φταίει και η νοοτροπία του ποδηλάτη στην Ελλάδα;
  14. Το πρόβλημα δεν είναι ποτέ μονόπλευρο και το ποδήλατο σίγουρα δεν ανήκει στο πεζοδρόμιο. Είναι θέμα κυριαρχίας χώρου στο οδόστρωμα. Το αστικό οδικό δίκτυο είναι ήδη πολύ βεβαρημένο και το ποδήλατο φαντάζει ως ένα ακόμα πρόβλημα. Η λύση θα δοθεί όταν οι υπεύθυνοι για τον αστικό σχεδιασμό συνειδητοποιήσουν ότι το να υπάρχουν περισσότερα ποδήλατα στους δρόμους είναι κερδοφόρο για όλους τους χρήστες του οδοστρώματος. Προσωπικά στηρίζω τους ποδηλάτες γιατί, ενώ έχουν την επιλογή να συμβιβαστούν με μια μέτρια κατάσταση, επιλέγουν το ποδήλατο και διεκδικούν μια θέση στον δρόμο η οποία δικαίως τους αντιστοιχεί.
  15. Διαβάζουμε πως έχεις εργαστεί και για την Tesla του Elon Musk. Πώς ήταν αυτή η εμπειρία και πώς ήταν ο Musk σαν αφεντικό;
  16. Στην Tesla εργάστηκα το ‘15 στην Καλιφόρνια ως μηχανολόγος σχεδιαστής στο τμήμα του vehicle engineering. Ήταν φοβερή εμπειρία – το επιστημονικό επίπεδο ήταν πολύ υψηλό, οι ομάδες απαρτίζονταν από τα πιο δυνατά μυαλά στο χώρο και το περιβάλλον σε ενέπνεε να δημιουργήσεις το όχημα του μέλλοντος. Ο Elon Musk είναι φοβερός ηγέτης και σκληρός κριτής – απαιτεί να δίνεις τον καλύτερο σου εαυτό και δεν συμβιβάζεται. Αν τύχαινε να τον γνωρίσεις σε επίπεδο δουλειάς δεν ήταν για καλό. Ο Εlon έχει ρόλο πυροσβέστη – πάει όπου υπάρχει φωτιά για να δώσει λύσεις σε προβλήματα. Στην ομάδα μου δεν τύχαινε, αλλά το γραφείο του ήταν 10 μέτρα μακριά από το δικό μας, οπότε τον έβλεπα συχνά.
  17. Κάνεις σχέδια για το μέλλον; Μέχρι πού θέλεις να “φτάσεις” με το ποδήλατο σου και το Pushme;
  18. Μέχρι το φεγγάρι! Έχουμε μεγάλα πλάνα για το μέλλον και ειδικά για το φοβερά ενδιαφέρον χώρο του άμεσου αστικού delivery. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές αγοράζουν φαγητό, καφέ και τρόφιμα online, το οποίο ασκεί πίεση στους μαγαζάτορες που πρέπει να καλύψουν το κόστος της μεταφοράς. Αυτή τη στιγμή γίνεται ένας μεγάλος αγώνας γύρω από το ποια εταιρία θα κατασκευάσει την φθηνότερη και γρηγορότερη πλατφόρμα delivery.

    Για την ώρα βοηθάμε τους κούριερ ποδηλάτες να καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις πιο γρήγορα, αλλά παράλληλα συλλέγουμε πολλά δεδομένα γύρω από το πως κινούνται τα κούριερ ποδήλατα μέσα στην πόλη. Ο απώτερος σκοπός μας είναι να σχεδιάσουμε ένα αυτόνομο ρομπότ-ποδήλατο για delivery. Ένας αυτόνομος ρομποτικός στόλος ποδηλάτων θα επιτρέψει το κόστος της άμεσης μεταφοράς αγαθών να μειωθεί από τα 5 ευρώ που κοστίζει σήμερα, σε λιγότερο από 1 ευρώ ανά παραγγελία στο μέλλον.

Διαβάστε επίσης:

Η πιο διασκεδαστική και αποτελεσματική αερόβια άσκηση!

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved