Πόσο φρέσκο είναι αυτό που τρως; Τα “έξυπνα” αυτοκόλλητα σου δίνουν την απάντηση!

LIKE US ON FACEBOOK

Πόσο φρέσκα είναι τα τρόφιμα που αγοράζεις; Ναι, μπορεί να μην έχουν λήξει αλλά κατά πόσο μπορείς να τα καταναλώσεις χωρίς να πάθεις τίποτα; Υπάρχουν μερικά “έξυπνα” αυτοκόλλητα που έχουν την απάντηση.

Πόσο φρέσκο είναι αυτό που τρως; Πόσο σίγουρος είσαι πως το ψάρι ή το λαχανικό που αγοράζεις απ΄το supermarket είναι φρέσκα; Δεν μπορείς να είσαι καθόλου βέβαιος για αυτά που τρως και για την ποιότητά τους. Εκτός κι αν τα έχουν ελέγξει πρώτα τα “έξυπνα” αυτοκόλλητα FreshStrips.

Τι είναι αυτά; Είναι αυτοκόλλητα που τοποθετούνται πάνω στη συσκευασία τροφίμων και σου λένε αν μπορείς να το καταναλώσεις ή όχι αυτό που κρατάς στο χέρι σου.

Υπέροχο; Εμείς ενθουσιαστήκαμε και ήρθαμε σε επικοινωνία με τον Διευθύνων Σύμβουλο της FreshStrips, Μάριο Χρυσολούρη, ο οποίος μας εξήγησε ακριβώς πως λειτουργεί αυτή η “πατέντα”!

  1. Πώς ξεκίνησε η καινοτόμος ιδέα με το FreshStrips;
  2. Δούλευα στην Ernst Young στο Αϊντχόφεν και στο Άμστερνταμ. Είχα μια φίλη που το αγόρι της τότε ήταν χημικός μηχανικός, τελείωνε το διδακτορικό του στο Αϊντχόφεν και μου είπε ότι ενδιαφερόταν να κάνουμε μια start up. Βγήκαμε για μια μπύρα, το συζητήσαμε και είδαμε ότι υπάρχει πολύς χώρος για καινοτομία και αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι στον τομέα των υγρών κρυστάλλων. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, με τον Koen το Καλοκαίρι του 2016 να συζητάμε που μπορούσαμε να επικεντρωθούμε, με τι είδους τεχνολογία κι αν αξίζει. Έτσι, αρχίσαμε να το “τρέχουμε” τον Σεπτέμβρη του 2016.
    Το σκεπτικό στην αρχή ήταν αν έχει νόημα να το πουλάμε για εμβόλια ή για άλλα φαρμακευτικά σκευάσματα ή να πάμε στο τρόφιμο. Έπειτα από research που έκανα στο business κομμάτι είδα ότι ήταν πιο έξυπνο να το εφαρμόσουμε για τα τρόφιμα καθώς εκεί δεν υπάρχει κάτι εδραιωμένο και το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο από την άποψη της σπατάλης των τροφίμων. Άρα εκεί είπαμε ότι εμείς από τρόφιμα δεν έχουμε ιδέα οπότε άρχισα να ψάχνω μερικά καλά εργαστήρια και βρήκα ότι στην Αθήνα είναι το καλύτερο. Οπότε ήρθαμε σε επαφή με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο κι εκεί βρήκαμε το εργαστήριο Χημείας και Τεχνολογίας τροφίμων.
  3. Πώς ακριβώς λειτουργεί το “έξυπνο” αυτοκόλλητο;
  4. Ουσιαστικά το “έξυπνο” κομμάτι είναι το μελάνι για το αυτοκόλλητο, το οποίο προσαρτάται πάνω στη συσκευασία τροφίμων. Το τρόφιμο αν υποθέσουμε ότι χρειάζεται ψυγείο είναι ευαλλοίωτο. Αν, λοιπόν, αυτό εκτεθεί σε συγκεκριμένο ποσό ζέστης, αλλάζει το χρώμα του.  Η ταινία αρχικά είναι πράσινη και κάθε φορά που το τρόφιμο εκτίθεται σε μια ακραία θερμοκρασία, μετατρέπεται σε κόκκινη.
  1. Τα FreshStrips μπορούν να εφαρμοστούν σε όλα τα τρόφιμα ή σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων;
  2. Αν θέλουμε να είμαστε πολύ ακριβείς πρέπει να πηγαίνουμε σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων. Για παράδειγμα τα ψαρικά έχουν συγκεκριμένη κατηγορία που συντηρούνται, διαφορετική από τα λαχανικά. Όμως, το σκεπτικό μας είναι να έχουμε ένα sticker που φτάνει τους 4 βαθμούς και καλύπτει όλες τις κατηγορίες. Σε μαζική παραγωγή, δηλαδή, προσπαθούμε να κάνουμε αυτό το μοντέλο.
  3. Τα FreshStrips έχουν φτάσει στα χέρια των καταναλωτών;
  4. Για αρχή το τεστάρουμε ενώ παράλληλα έχουμε ξεκινήσει ορισμένα πιλοτικά μόνο business to business. Μόλις δουλέψει, τότε θα περάσει και στα χέρια καταναλωτών. Δεν είναι, δηλαδή, ακόμα ανοιχτό στην αγορά αλλά μόνο σε επιλεγμένους συναιτέρους για να το τεστάρουν και μετά θα είναι ελεύθερο στην αγορά για εταιρίες και supermaket.
  1. Έχετε κερδίσει και πολλούς διαγωνισμούς. Πώς νιώθετε γι’αυτό;
  2. Πολύ ωραία! Βέβαια, πολύ στρες και ζόρι. Μπορεί τη μια εβδομάδα να μην σου φτάνουν τα χρήματα για κάποια πράγματα που πρέπει να κάνεις και βάζεις απ’την τσέπη σου. Ζορίζεσαι συνεχώς επειδή έχεις κάποια συγκεκριμένα, δομημένα βήματα για να φτάσεις εκεί που θέλεις. Επειδή είναι πολύ επιστημονικό στο κομμάτι της Χημείας έχουμε και μερικές “εκπλήξεις” απ’ το πουθενά. Όταν κερδίζεις το βραβείο είναι σαν να σου λένε “οκ, αυτό που κάνεις αξίζει για μένα κάτι” κι επειδή παίρνεις συνήθως και κάποια χρήματα και networking, αυτά σε βοηθούν για τη συνέχεια της δουλειάς σου.
  3. Ως startup τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε;
  4. Οι δυσκολίες ακόμα υπάρχουν. Υπάρχουν μέρες που πρέπει να σφίξεις τα δόντια σου και να συνεχίσεις. Με τον καιρό τα πράγματα γίνονται όλο και πιο εύκολα, σκληραγωγείσαι. Κι αφού έχεις φάει αρκετό ξύλο απ’ την αγορά αρχίζεις να προσαρμόζεσαι. Είναι μεγάλη πρόκληση να μαθαίνεις και να μαθαίνεις γρήγορα.  Γενικά είναι πολύ δύσκολο να κάνεις μια απλή πρόβλεψη για μια startup απ’ τους έξι πρώτους μήνες ζωής της. Το παρανοϊκό με τις startup είναι ότι το ρίσκο είναι αστάθμητο. Δεν μπορείς να εκτιμήσεις την πιθανότητα αν θα τα καταφέρεις, αν θα πετύχεις.
  5. Τα FreshStrips που έχουν ταξιδέψει μέχρι στιγμής;
  6. Κυρίως Γερμανία, Ελλάδα και Ολλανδία.
  7. Μια “φρέσκια” γεύση για το που μπορεί να φτάσουν αυτά τα “έξυπνα” αυτοκόλλητα;
  8. Έχουμε πολλά κατά νου και αρκετές συνεργασίες. Οπωσδήποτε θέλουμε να φτάσουν στα χέρια των καταναλωτών! Γενικά, θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους αυτούς που μας έχουν στηρίξει, όπως, το MIT Enterprise Forum (MITEF) και το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας.

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved