Πετύχαμε το σωστό Τάιμινγκ με τον Γιώργο Χατζηπαύλου και αυτό είναι το αποτέλεσμα!

LIKE US ON FACEBOOK

Μια συνέντευξη με τον Γιώργο Χατζηπαύλου δεν είναι ποτέ αρκετή. Ο ίδιος σπάνια μιλά για τον εαυτό του ή μήπως σπάνια μιλά γενικά;

Το iPop.gr πέτυχε το σωστό Τάιμινγκ με τον Γιώργο Χατζηπαύλου, όπως λέγεται και η νέα stand up comedy παράστασή του που κάνει περιοδεία, και μίλησε μαζί του για όλα.

Μια συνέντευξη με τον Γιώργο Χατζηπαύλου θα σου δείξει και μια άλλη πτυχή του κωμικού που θαυμάζεις, του κωμικού που σου κάνει παρέα όταν δεν είσαι και στα καλύτερά σου, που κάνει την κοιλιά σου να πονά και τα μάτια σου να δακρύζουν από χαρά.

  1. Πώς θα περιέγραφες τον εαυτό σου με τρεις λέξεις;
  2. Πολύ δύσκολο με τρεις λέξεις… Ψάχνεις να βρεις τα καλά ενώ κατά βάθος βρίσκεις τα αρνητικά. Stand up κωμικός, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό.
  3. Θεωρείς ότι το χιούμορ είναι το δυνατό σου σημείο;
  4. Είναι κυρίως η δουλειά μου. Θέλω να είναι δυνατό σημείο στη δουλειά, μέχρι εκεί. Στην προσωπική μου ζωή δεν έχω ιδιαίτερα διάθεση να μεταφέρω τη δουλειά. Αλλά προτιμώ να το κρατάω για την επαγγελματική μου ιδιότητα. Γενικά αυτή η επιβεβλημένη αίσθηση του χιούμορ, δηλαδή ότι πρέπει να έχεις χιούμορ επειδή είσαι κωμικός, είναι λίγο περίεργη. Δεν μπορείς να έχεις διαρκώς χιούμορ, ειδικά όταν συμβαίνει κάτι. Περισσότερο ψάχνεις γύρω σου τις αφορμές για να παράξεις κάτι αστείο.
  5. Σε βοηθά το χιούμορ στην καθημερινή σου ζωή;
  6. Την ώρα που συμβαίνει κάτι σημαντικό, δύσκολα έχεις χιούμορ. Μπορεί μετά από λίγη ώρα να είσαι πιο χαλαρός, να το σκεφτείς και να γελάσεις, αλλά το θεωρώ περισσότερο έναν τρόπο να εκλογικεύεις κάποια πράγματα για να μην σε «φάνε». Μ΄αρέσει, όμως, πολύ να ψυχαγωγούμε με την κωμωδία.
  7. Ποιους κωμικούς επιλέγεις συνήθως, Έλληνες και ξένους;
  8. Πέρα απ΄το stand up comedy, μ’αρέσει πολύ ο Woody Allen, για παράδειγμα. Προσπαθώ να βλέπω πράγματα ξανά και ξανά γιατί ανακαλύπτεις λεπτομέρειες που σου διέφυγαν την πρώτη φορά. Από Έλληνες δεν μπορώ να δώσω συγκεκριμένα ονόματα, βλέπω τα πάντα, την αγαπώ πολύ την ελληνική σκηνή. Αντλώ έμπνευση κυρίως από άποψη τεχνικής και όχι θεματολογίας. Το να βλέπεις πως χρησιμοποιούν τις τεχνικές, πώς προχωρά το χιούμορ και πώς εξελίσσεται, τα βρίσκεις εύκολα στην αμερικάνικη σκηνή.
  9. Οι περισσότερες γυναίκες θέλουν έναν άντρα με χιούμορ. Στην προσωπική σου ζωή… έχεις «ρίξει» μια γυναίκα μόνο με το χιούμορ;
  10. Δεν νομίζω. Αυτό είναι λίγο παρεξηγημένο. Σαφώς δύο άνθρωποι που γελούν μαζί, γελούν με τα ίδια πράγματα ή κάνει ο ένας τον άλλον να γελά, έχουν μια υγιή σχέση. Αλλά σαν στοιχείο, αυτό που το κάνει πιο «αφροδισιακό» ενδεχομένως είναι ότι κάποιος που σατιρίζει πράγματα, έχει μια διάθεση και δυνατότητα να ανταπεξέρχεται σε κάποια προβλήματα, τα διαχειρίζεται καλύτερα.

    Γενικά μου αρέσουν τα ζευγάρια που έχουν χιούμορ, που γελάνε μαζί, που διακωμωδούν τα πάντα, από τους εαυτούς τους μέχρι τη σχέση τους.  Σίγουρα πάντως δεν έχω βασιστεί στην εμφάνιση, είναι γεγονός (γέλια). Επειδή είμαι πολύ εσωστρεφής απ’ τη φύση μου, στην προσωπική μου ζωή ποτέ δεν πήγαινα με εξωστρέφεια, να πω αστεία και να με προσέξουν.

  11. Έχει όρια το χιούμορ; Υπάρχουν θέματα στα οποία αποφεύγεις να αναφερθείς;
  12. Όχι, κανένα. Τα όρια είναι αισθητικά. Δηλαδή, αν λες ότι κάνεις κωμωδία, να κάνεις κάτι -για όποιο θέμα κι αν μιλήσεις- και να είναι αστείο. Αλλιώς είναι κάτι άλλο, είναι για παράδειγμα διάλεξη. Αυτά είναι τα όρια. Υπάρχουν αισθητικά κριτήρια, προσωπικά κριτήρια αισθητικής και να μην έχεις πρόθεση να προσβάλλεις ή να θίξεις κάποιον. Από εκεί και πέρα όλα τα θέματα είναι διαθέσιμα προς σάτιρα. Φυσικά, παίζει ρόλο και πόσο αντέχει το αντικείμενο της σάτιρας ή το πρόσωπο πάντοτε με γνώμονα ότι το έχεις πράξει με σεβασμό και στην κωμωδία και στο πρόσωπο. Αν βάλουμε όρια στη σάτιρα, θα έπρεπε να βάλουμε όρια και σε μια πολιτική σειρά, για παράδειγμα. Ένα έργο τέχνης είναι ένα έργο τέχνης.Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει να στοχοποιήσω κάποιον, με ενδιαφέρει να κάνω κωμωδία που κάνει στους ανθρώπους παρέα, γελάμε μαζί, φεύγουν ευχάριστα και ενίοτε προκαλεί κάποιες σκέψεις. Ουσιαστικά κι αν θέλεις να σατιρίσεις κάτι σατίρισε το από όλες τις πλευρές. Ακόμη κι αν πάρεις θέση πρέπει να φροντίσεις να είναι τεκμηριωμένο κωμικά.
  13. Υπάρχει αστείο με το οποίο έχεις γελάσει μόνο εσύ ή το αντίθετο;
  14. Αυτά πάντα υπάρχουν. Είναι τα λεγόμενα «θολά σημεία», οι «μαύρες τρύπες» στα κείμενά μας. Κάτι που θεωρείς αστείο «επιπέδου 5», παίρνει γέλιο «επιπέδου 10». Αλλά και πάλι υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις: Εσύ το αξιολόγησες πιο κάτω απ’ όσο ήταν επειδή είναι ένα αστείο που οδηγεί σε ένα άλλο πιο μεγάλο αστείο κι εκεί θέλεις να πέσει το βάρος, ενώ συνέβη το αντίστροφο. Ή καμία φορά κάτι που εσύ θεωρείς πολύ έξυπνο, πολύ αστείο δεν το δίνεις με το σωστό τρόπο και δεν μπορεί να το καταλάβει το κοινό. Γενικά κάνεις δοκιμές και στις παραστάσεις είσαι προετοιμασμένος ότι κάποια πράγματα δεν θα δουλέψουν, επομένως τα πετάς «έξω» στην επόμενη παράσταση.
  15. Κάποια γκάφα που έχεις κάνει στη σκηνή;
  16. Έχει τύχει μια-δύο φορές την ώρα που παίζω να μπερδέψω κάτι -ειδικά όταν είναι καινούργια η παράσταση -και να μην βγαίνει το αστείο. Κι επειδή έχω ξεκινήσει να το λέω, αν σταματήσω θα ακουστεί κενό, αλλά πλέον έχω κάνει τη διατύπωση με τέτοιο τρόπο ώστε δεν μπορώ να φτάσω στο αστείο, τα έχω μπερδέψει και φτάνω σε ένα σημείο που λέω στον κόσμο «τώρα κανονικά θα δούλευε έτσι το αστείο αλλά μπερδεύτηκα».
  17. Τηλεόραση βλέπεις;
  18. Καθόλου, την βαριέμαι. Δεν προλαβαίνω αλλά γενικά δεν ήμουν ποτέ καλός τηλεθεατής από μικρός.Μεγάλωσα σε επαρχία, έβγαινα έξω και μετά που ήρθα στην Αθήνα ήθελα και πάλι να βγαίνω έξω. Οπότε το «τι ώρα αρχίζει κάτι να το δω» ήταν πολύ καταπιεστικό. Έχεις και άπειρες άλλες επιλογές πλέον, επομένως όχι δεν είμαι καλός τηλεθεατής.
  19. Αναφορικά με το «Κάτι ψήνεται» είπες «ναι» επειδή είναι τηλεόραση ή επειδή λατρεύεις να τρολάρεις τον κόσμο;
  20. Αρχικά, δεν γράφω τα κείμενα εγώ, τα γράφει ο Νίκος Ζαχαριάδης. Είπα «ναι» γιατί αφενός ήταν κάτι που το έκανα για περίπου 7 χρόνια στον Alpha και είναι σαν να πιάσαμε το νήμα και το συνεχίσαμε στον Ant1. Απλά συνέβη.
  21. Τι είναι για σένα το stand up comedy;
  22. Η δημιουργική ενασχόληση (επειδή έχει το κείμενο) και μια ολοκληρωμένη μορφή τέχνης για αυτόν που την ασκεί. Έχει δηλαδή, υποκριτικές αξίες, συγγραφικές αξίες, σκηνοθετικές αξίες το είδος από μόνο του κι από εκεί και πέρα εσύ προσπαθείς όσο μπορείς καλύτερα να ενταχθείς σε αυτό το πλαίσιο.
  23. Η σχέση σου με το κοινό;
  24. Αν εννοείς το να μιλάω στον κόσμο και αυτό είναι μια παρεξήγηση στο stand up. Υπάρχουν πολλοί που θεωρούν ότι δεν υπάρχει κείμενο και ότι ο κωμικός απλώς πειράζει τον κόσμο, ενώ δεν είναι καθόλου έτσι. Εγώ συγκεκριμένα, μιλάω από ελάχιστα ως καθόλου με το κοινό, αλλά και αυτό είναι ένας τρόπος να σπάσει ο πάγος. Μια παράταση πρέπει να ξεκινήσει αργά-αργά και μετά να ανεβάσεις τους ρυθμούς. Το βασικό στοιχείο που απολαμβάνεις είναι το γέλιο όταν έρχεται.
  25. Ως εσωστρεφής πώς πήρες την απόφαση να ασχοληθείς με το stand up;
  26. Είναι τρία πράγματα. Το ένα είναι ότι εγώ δεν πήγα ποτέ να κάνω stand up. Εγώ είπα ότι γράφω και θέλω να δώσω κείμενα και μου είπαν ότι αν θέλεις να πεις τα κείμενά σου πρέπει να ανέβεις στη σκηνή. Το σκέφτηκα, ζορίστηκα, αλλά σκέφτηκα ότι κι αν δεν πάει καλά, ποιος το ξέρει, ποιος με ξέρει, ποιος με είδε. Ήταν ένα χόμπι, έτσι ξεκίνησε. Στην πορεία είναι η σχέση που έχει ο κάθε άνθρωπος με κάτι που θέλει να κάνει πολύ, αλλά τον φοβίζει. Πρέπει έχεις μεγαλύτερη επιθυμία να το κάνεις από τον φόβο που έχεις όταν το κάνεις.Κάθε φορά που ανεβαίνω στη σκηνή, σκέφτομαι γιατί το κάνω , αλλά μετά χρησιμοποιώ την επαγγελματική μου εμπειρία.
  27. Γιατί να έρθει κάποιος στην παράσταση «Τάιμινγκ»;
  28. Δεν υπάρχει απάντηση σε αυτό. Είναι μεγάλη παγίδα, γιατί αν κάποιος απαντά με σιγουριά σημαίνει ότι κινδυνεύει να δώσει πράγματα που ο καθένας θα τα πάρει μόνος του από την παράσταση σαν στοιχεία ή μπορεί να φανεί και λίγο υπερβολικός. Είναι μια παράσταση stand up, πρόκειται για την τέταρτη solo μου, οπότε έχει την εμπειρία τριών solo από πίσω και θεωρώ ότι είναι απ’ τις δουλειές που έχω αφιερώσει πολύ χρόνο για την προετοιμασία, έχω δουλέψει πολύ. Σε αυτά τα θέματα πάντως, νομίζω ότι αποφασίζεις μετά αν έπρεπε να πας τελικά να δεις την παράσταση ή όχι.
  29. Θεωρείς ότι υπάρχει σωστό και λάθος τάιμινγκ στη ζωή;
  30. Νομίζω ότι η σύμπτωση είναι ένα μεγάλο κομμάτι αλλά υπάρχει ένα σημείο που φιλοσοφικά τουλάχιστον, μπορείς να συγχρονίσεις εσύ τη δική σου ζωή με τον κόσμο. Υπάρχει το τάιμινγκ και πολλές φορές είναι λανθασμένο αλλά είναι μια μη ελέγξιμη κατάσταση, το θέμα είναι η γνώση και το ποιος είσαι, που είσαι, πώς κινείσαι, είναι και αυτό ζήτημα τάιμινγκ. Δηλαδή, τάιμινγκ είναι να αποφασίζεις ότι δεν μπορείς να συγχρονιστείς με τον κόσμο γύρω σου και κάνεις άλλες επιλογές αλλά πρώτα πρέπει να συγχρονιστείς εσύ με τον εαυτό σου.
  31. Και γιατί η παράσταση φέρει το όνομα «Τάιμινγκ»;
  32. Γιατί η κεντρική ιδέα που διατρέχει όλα τα κείμενα, τα οποία είναι αυτόνομα, είναι το πώς μπορεί κανείς να εντοπίσει τις πολύ σημαντικές στιγμές στη ζωή του, αυτές που τον έκαναν αυτό που είναι και να συγχρονιστεί μαζί τους για πάντα. Το νήμα που δένει όλα αυτά τα κείμενα νοηματικά είναι αυτό.
  33. Μέχρι πότε θα μπορείς να κάνεις stand up;
  34. Προς το παρόν δεν σκέφτομαι τόσο μακριά. Έχω πολλά πράγματα που θέλω να κάνω στο stand up και τα οργανώνω σιγά σιγά. Εμφανίζονται και πράγματα που δεν είχα φανταστεί ότι θα ήθελα να κάνω, οπότε είναι ακόμα ανοικτός ο κύκλος, δεν βλέπω μέχρι που φτάνει και πότε τελειώνει.
Info!

Για την παράσταση Τάιμινγκ

Πού: Στην Κεντρική σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ.: 210 3418550, www.mcf.gr

Πότε: 19 και 26 Ιανουαρίου, 2 και 9 Φεβρουαρίου, στις 21:00

Οι παραστάσεις είναι sold out και γι΄αυτό προστέθηκαν εκτάκτως δύο ακόμη στις  10 και 11 Μαΐου. 

Εισιτήρια: 10 € (προπώληση), 12 € (ταμείο)
Προπώληση: 
Ηλεκτρονικά στο www.ticketservices.gr
και στο www.mcf.gr 

Τηλεφωνικά στο 210 3418550

Αναλυτικά το πρόγραμμα των παραστάσεων σε όλη την Ελλάδα!

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved