Η Ιωάννα Παππά χορεύει τον «Χορό της Φωτιάς» κι αποκαλύπτεται στο iPop.gr

LIKE US ON FACEBOOK

Η Ιωάννα Παππά είναι ο άνθρωπος που μπορεί να σε κερδίσει απ’ την πρώτη στιγμή που θα μιλήσεις μαζί της. Η θετική της αύρα, η γλυκιά φωνή της και η αγάπη της γι’ αυτό που κάνει σε κάνουν να τη συμπαθήσεις απ’ το πρώτο λεπτό που θα της μιλήσεις.

Σε λίγες μέρες κάνει πρεμιέρα ο Χορός της Φωτιάς, όπου η Ιωάννα Παππά συμπρωταγωνιστεί με τον Χρήστο Λούλη κι έναν θίασο με ταλαντούχους ηθοποιούς.

Πρόκειται για μια παράσταση ενθύμησης της ιστορίας των Ποντίων μέσα απ’ τη μουσική, την κίνηση και την αναπαράσταση.

Είναι ένα θεατρικό έργο που αγαπάει πολύ η Ιωάννα Παππά και την κέρδισε απ’ την πρώτη στιγμή ώστε να συμμετέχει, κι αυτό αποδεικνύεται απ’ τον τρόπο που το περιγράφει.

Όσα είπε η Ιωάννα Παππά στο iPop.gr λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης:

  1. Τι είναι αυτό που σε κέρδισε και σου έκανε το κλικ για να πεις το ναι σ’ αυτή την παράσταση;
  2. Αρχικά ήταν η συνεργασία με τον Άρη Μπινιάρη, είχα δει δουλειές του και επιθυμούσα πάρα πολύ να συνεργαστούμε, οπότε με το που με πήρε τηλέφωνο για να βρεθούμε χάρηκα πολύ. Μου είπε περί τίνος επρόκειτο, μου είπε και τους συντελεστές, οπότε ήταν ένας συνδυασμός πραγμάτων που με ενθουσίασε εξαρχής.Ο Άρης μέσα από το κείμενό του, με αφορμή την ιστορία των Ποντίων και την Γενοκτονία που έχουν υποστεί ως λαός, ήθελε να μιλήσει για κάτι πιο οικουμενικό, πιο πανανθρώπινο. Με αυτή την παράσταση σχολιάζουμε τις συνέπειες μίας τέτοιας πράξης, εναντίον ενός λαού, μίας πολύ βάρβαρης πράξης, που έχει ως αφετηρία μία σαθρή ιδεολογία, μία ιδεολογία αρκετά φασιστική, δογματική, βασισμένη πάνω στον εθνικισμό. Ήταν ένα κίνημα που λειτούργησε απολυταρχικά, που δεν σεβάστηκε τίποτα, ήθελε να εξολοθρεύσει ουσιαστικά έναν λαό, να τον ξεκληρίσει, να μην υπάρξει τίποτα, κανένα αποτύπωμα πίσω. Δεν το έχει καταφέρει ευτυχώς. Φυσικά αρνούνται το ότι έχουν διαπράξει τέτοιο μεγάλο έγκλημα, δεν έχουν παραδεχθεί ότι επρόκειτο για Γενοκτονία και την ίδια ημερομηνία της μαύρης επετείου, εκείνοι το γιορτάζουν ως μία νικηφόρα μέρα. Είναι ανατριχιαστικό αν σκεφτεί κανείς το πόσο διαφορετικά βλέπει κάποιος τα γεγονότα της ιστορίας από μία άλλη οπτική γωνία.

    Οι Πόντιοι ήταν ένας λαός που βρισκόταν σε άνθιση, που το πνεύμα της δημιουργίας ήταν αυτό που τους χαρακτήριζε, ένας φωτεινός λαός και έρχεται ένας βάρβαρος λαός και δημιουργείται αυτό το δίπολο της καταστροφής και της δημιουργίας της γέννησης και του θανάτου, του φωτός και του σκοταδιού. Πάνω σ’ αυτόν τον άξονα κινούμαστε και στην παράσταση. Αναρωτιόμαστε τι απέγινε αυτός ο λαός, προτρέπουμε να τραγουδήσουμε την ιστορία του και να τραγουδήσουμε στο όνομά τους, δηλαδή να μην το δούμε με ηττοπάθεια όλο αυτό το φρικτό που συνέβη αλλά να δοξάσουμε αυτό τον λαό, να χαρούμε με το γεγονός ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν παραδόθηκαν, πολέμησαν μέχρι τέλους. Φτάσανε σε οριακές καταστάσεις για να μπορέσουν αν επιζήσουν. Πολλοί λίγοι τα κατάφεραν, πάρα πολλοί θανατώθηκαν με φρικτούς τρόπους. Δεν υπήρχε διάκριση, έγιναν φρικτά πράγματα ακόμα και σε νεογέννητα. Έχουμε διαβάσει μαρτυρίες, έχω διαβάσει διάφορα αποσπάσματα από αφιερώματα που έχουν γίνει σε σχέση με αυτά τα χρόνια και νομίζω ότι δεν αντέχεις για πολλή ώρα να ακούς λεπτομέρειες των γεγονότων, είναι πραγματικά ανατριχιαστικά τα όσα συνέβησαν. Εμείς κάνουμε μία αναφορά -όσο γίνεται προστατευμένα φυσικά- μιλάμε γι’ αυτή την φρίκη με όρους καλλιτεχνικούς και σίγουρα δεν μένουμε σ αυτό.

  3. Πάνω σ’ αυτό που είπες για τις πραγματικές μαρτυρίες και όσα διαβάσατε… Όταν κάποιος θα έρθει να δει την παράσταση, θα έρθει σε επαφή με αυτά τα κομμάτια που είδατε εσείς, δηλαδή πραγματικές μαρτυρίες-άρθρα -επιστολές;
  4. Αυτά έχουν ενσωματωθεί μέσα στην παράσταση, έχει γίνει ένα ενιαίο κείμενο, με κοινό ύφος που εξυπηρετεί και την δομή και την μουσικότητα που χρειάζεται να έχει η παράσταση, μουσικότητα του λόγου. Άλλωστε, οι παραστάσεις του Άρη βασίζονται παράλληλα στον λόγο, την κίνηση και την μουσική. Έχει αυτό τον ιδιαίτερο τρόπο, που αν έχει δει κάποιος μια παράσταση του καταλαβαίνει περί τίνος μιλάμε, οπότε ο λόγος είναι σχεδόν ποιητικός. Δεν έχει την αμεσότητα του πρώτου προσώπου.
  5. Θέλεις να μου πεις λίγα λόγια για τον δικό σου ρόλο;
  6. Εμείς είμαστε ουσιαστικά μία ομάδα ανθρώπων σαν ένας χορός που εγώ και ο Χρήστος Λούλης είμαστε σαν οι κορυφαίοι αυτού του χορού. Σαν μια αρχαία τραγωδία! Το βασικό μέρος των κειμένων το έχουμε εμείς, είμαστε ουσιαστικά οδηγοί μέσα σ’ αυτό το σχήμα για να αφηγηθούμε όλοι μαζί την ιστορία αυτού του λαού.
  7. Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που έχεις αντιμετωπίσει μ’ αυτή τη παράσταση;
  8. Σίγουρα, πάντα σε μία πρώτη συνεργασία μ’ έναν σκηνοθέτη, η πρόκληση είναι να επικοινωνήσεις με τον τρόπο που προτείνει για να προσεγγιστεί ένα έργο. Οπότε αυτό είναι το στοίχημα κάθε φορά. Η επικοινωνία σε σχέση με τον τρόπο. Και αυτό ήταν και το κύριο μέλημά μου. Ο Χρήστος έχει ξανασυνεργαστεί με τον Άρη, εμένα είναι η πρώτη μου φορά και ευτυχώς αυτό έγινε γρήγορα οπότε νιώθω πολύ καλά μ αυτό!
  9. Στην συνεργασία μ’ αυτούς τους δύο κυρίους -τον Άρη Μπινιάρη και τον Χρήστο Λούλη- τι είναι αυτό που έχεις αγαπήσει περισσότερο;
  10. Ο Άρης γνωρίζει πολύ καλά αυτό που θέλει, είναι σαφής στο ζητούμενό του, παρόλα αυτά, αφήνει τον ηθοποιό και να λειτουργήσει μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο ελεύθερα, να προτείνει. Χρειάζεται ένας ηθοποιός να έχει μία τεχνική κατάρτιση σε σχέση με τα σκηνικά, να υπάρχει μία εμπειρία γιατί πρόκειται για μία πολύπλοκη διαδικασία, οπότε σίγουρα παίζει ρόλο το να υπάρχει και μία σκηνική εμπειρία.

    Με τον Χρήστο ήμασταν συμμαθητές στο θέατρο τέχνης, έχουμε ξανασυνεργαστεί στο παρελθόν, είχαμε χρόνια να βρεθούμε -από την εποχή του Αμόρε- και γνωριζόμαστε πάρα πολύ καλά! Χαίρομαι πολύ που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή και μοιραζόμαστε στιγμές σε μία διαδικασία που είναι αρκετά συγκινητική, είναι ξεσηκωτική, περνάς από διάφορα στάδια.

  11. Επειδή όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι, η συγκεκριμένη παράσταση ασχολείται με κάτι που είναι πραγματικά κάτι συγκλονιστικό, ο θεατής στο τέλος με τι γεύση πιστεύεις ότι θα φύγει;
  12. Αυτή η παράσταση νομίζω θα λειτουργήσει πολύ υπόγεια για τον θεατή, θα τον εισάγει σιγά σιγά στην ιστορία και νομίζω ότι τεχνικά δεν θα καταλάβει για πότε έχει μπει τόσο βαθιά μέσα σ’ αυτό που βλέπει, αυτή είναι η αίσθηση μου από αυτό που έχει δημιουργηθεί μέχρι στιγμής… Δημιουργείται ένα πολύ δυνατό πλαίσιο, ένας κόσμος που σε βάζει στην ιστορία χωρίς να το καταλάβεις. Στο τέλος, ο θεατής νομίζω ότι θα έχει νιώσει και ψυχική ανάταση, αλλά και θα έχει εισπράξει και αυτό που έχει συμβεί.
  13. Πες μου δύο λόγους που θα έλεγες σε κάποιον να έρθει να δει τον Χορό της Φωτιάς.
  14. Αρχικά, γιατί είναι μία παράσταση πάνω σε ένα ζήτημα που έχει να κάνει με μία ιστορική στιγμή πραγματική, που δεν είναι αναμενόμενος ο τρόπος προσέγγισης, η μουσική είναι βασισμένη στον ποντιακό ρυθμό με μία εξαιρετική δουλειά του Φώτη Σιώτα, με μία εξαιρετική σκηνοθεσία του Άρη, με κείμενα που είναι αρκετά συμπυκνωμένα πολύ ουσιαστικά, χωρίς περιττά στοιχεία σε σχέση με την ιστορία. Είναι μία πολύ καλή ομάδα ηθοποιών, που προσεγγίζει αυτά τα πολύ δύσκολα θέματα μ’ έναν τρόπο αυστηρά αμιγώς καλλιτεχνικό.

  1. Όπως ξέρουμε έγινες πολύ πρόσφατα μανούλα, παρόλα αυτά αποφάσισες να επιστρέψεις αρκετά άμεσα στην δουλειά σου! Αυτό ήταν κάποια δική σου ανάγκη ή επιθυμία;
  2. Η πρόταση από τον Άρη και η επόμενη πρόταση που έχω μετά τον Χορό της Φωτιάς είχαν συζητηθεί εννοείται πριν μάθω ότι είμαι έγκυος. Πολύ καιρό πριν! Όταν, λοιπόν, είδα ότι μπορώ να συνδυάσω χρονικά αυτές τις δουλειές που ήθελα να κάνω είπα ότι θα το τολμήσω! Ήξερα ότι θα χρειαστεί μία σωματική δύναμη παραπάνω -γιατί ψυχική διαθέτουμε απλά μερικές φορές το σώμα δεν μπορεί να ακολουθήσει! Οπότε είπα ότι από μένα εξαρτάται, φυσικά έχω βοήθεια γιατί δεν θα γινόταν διαφορετικά! Καμία εργαζόμενη γυναίκα στην εποχή μας -σε καμία εποχή δηλαδή φαντάζομαι- δεν θα μπορούσε να ανταπεξέλθει σε κανένα από τα δύο, ούτε στον εργασιακό χώρο ούτε σε σχέση με την μητρότητα, αν δεν υπήρχε βοήθεια! Και είμαι πολύ τυχερή αυτή τη στιγμή που μπορώ να διαθέσω χρόνο και για την δουλειά μου, γιατί σίγουρα όταν μία μητέρα νιώθει και ισορροπημένη σε σχέση με την ζωή της, έχει πολύ καλύτερη σχέση και με το παιδί. Φυσικά ο υπόλοιπος ελεύθερος χρόνος ανήκει αποκλειστικά στο παιδί, απλώς, αυτές οι 5-7 ώρες που διαθέτεις για την δουλειά είναι αναζωογονητικές για την υπόλοιπη μέρα. Εγώ παροτρύνω, αν υπάρχει βοήθεια, τις νέες μητέρες να μην παραιτούνται από την ζωή τους, αν μπορούν και είναι εφικτό, γιατί αυτό χαρίζει μία καλύτερη ισορροπία και χρειάζεται σίγουρα. Είναι η σύγχρονη άποψη και των γιατρών, οι οποίοι λένε πως οτιδήποτε κάνει μία μητέρα ευτυχισμένη, χαρούμενη και ισορροπημένη είναι καλό να το κάνει, καθώς έχει θετικό αντίκτυπο και στη σχέση της με το παιδί.
  1. Σ΄έχουμε δει και σε θεατρικές παραστάσεις, και στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Υπάρχει κάτι από τα 3 που αγαπάς περισσότερο;
  2. Στο θέατρο έχω αφοσιωθεί ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, επειδή είναι η προτεραιότητα μου, ήταν εξαρχής! Με τον κινηματογράφο δεν πρόλαβα να ασχοληθώ πάρα πολύ γιατί δεν μπόρεσα πολύ εύκολα να τα συνδυάσω χρονικά, ελπίζω στο μέλλον να έχω την ευκαιρία να συμμετέχω σε κινηματογραφικά εγχειρήματα. Τηλεοπτικά, ίσως τώρα που ξαναρχίζει να υπάρχει μία κινητικότητα σε σχέση με τις ελληνικές παραγωγές, γιατί αυτό δεν υπήρχε για πολλά χρόνια, αν γίνει κάτι που να πληροί τις προϋποθέσεις, εννοείται πως θα με αφορούσε. Δεν είναι ποτέ βέβαια προτεραιότητα, προτεραιότητα σ’ όλα αυτά είναι κυρίως το θέατρο!
  3. Έχεις κάποια ελληνική σειρά που παρακολουθείς φέτος ή κάποια παραγωγή που ακόμα και αν δεν παρακολουθείς την θαυμάζεις και θα ήθελες να συμμετέχεις;
  4. Δεν έχω προλάβει, αυτό είναι πάρα πολύ αληθινό που λέω, να παρακολουθήσω καμία σειρά γιατί το πρόγραμμα είναι τόσο πιεσμένο αυτή την περίοδο που το μόνο που δεν καταφέρνω να κάνω είναι να δω τηλεόραση! Έχω ακούσει φυσικά ότι υπάρχουν παραγωγές που έχουν ξεπεράσει προσδοκίες και χαίρομαι γιατί αυτό είναι ελπιδοφόρο για το άμεσο μέλλον, ελπίζω να συνεχιστεί! Νομίζω ότι και οι θεατές στηρίζουν αυτές τις καινούριες παραγωγές, άρα κάτι σημαίνει αυτό, θα πρέπει να το λάβουμε υπόψιν μας.
  5. Έχει υπάρξει κάποια επαγγελματική επιλογή που έχεις κάνει στο παρελθόν (στο θέατρο, κινηματογράφο ή τηλεόραση) και βλέποντας τώρα τον εαυτό σου το έχεις μετανιώσει;
  6. Όχι, μπορεί να ήταν κάποιες φορές που ίσως να μην ήταν ακριβώς το αποτέλεσμα που θα ήθελα, είτε από μένα είτε σκηνοθετικά, αλλά όχι δεν έχω μετανιώσει για κάτι μέχρι στιγμής, όλα γίνονται την στιγμή που είναι να γίνουν για κάποιον λόγο και δεν υπάρχει λόγος να μετανιώνουμε για κάτι! Άλλωστε, κάτι που δεν μας έχει ικανοποιήσει στο παρελθόν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε κάτι καλύτερο στο μέλλον.
  7. Μετά τον Χορό της Φωτιάς, πού θα σε δούμε;
  8. Θα είμαι στο θέατρο Άλμα, θα ανεβάσουμε την Έντα Γκάμπλερ σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, από 1 Φεβρουαρίου στην κεντρική σκηνή.
Info!

Ο Χορός της Φωτιάς

Πρεμιέρα: 30 Οκτωβρίου

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 20:30

Σάββατο: 18:00 & 21:00

Κυριακή: 19:00

 

Πού; Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

 

Τιμές εισιτηρίων: Διακεκριμένη: 30 €- Φοιτητικό-Ανέργων: 25 € | Α’ Ζώνη: 25 € – Φοιτητικό-Ανέργων: 20 € | B’ Ζώνη: 20 € – Φοιτητικό-Ανέργων: 15 € | Γ’ Ζώνη: 15 € – Φοιτητικό-Ανέργων: 10 €

Προπώληση εισιτηρίων: ταμείο Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά : 210 4143 310,

www.viva.gr, 2109213310

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved