Εξιχνιάζουμε ένα «έγκλημα» μαζί με τον Πάνο Κοκκινόπουλο και ψάχνουμε τους δράστες!

LIKE US ON FACEBOOK

Πάνος Κοκκινόπουλος…Είναι ο άνθρωπος που έχει συνδέσει το όνομά του με το έγκλημα, με την καλλιτεχνική του μορφή, ο άνθρωπος που μας έκανε να αγαπήσουμε το έγκλημα, να σκεφτούμε, να δώσουμε ένα δικό μας τέλος. Και τώρα επέστρεψε δυναμικά με το «Ου Φονεύσεις» και μια συνέντευξη με τον Πάνο Κοκκινόπουλο δεν είναι ποτέ αρκετή.

Έχουμε δει 10η Εντολή, Κόκκινο κύκλο, 3ο Νόμο φανατικά, έχουμε δει τις επαναλήψεις κι εκεί που θέλαμε κάτι καινούργιο απ’ την τηλεόραση, εκεί που ψάχναμε το νόημα, το βρήκαμε στο «Ου Φονεύσεις».

Το iPop.gr μίλησε με τον Πάνο Κοκκινόπουλο αλλά πόσα μπορούν να μπουν σε μια συνέντευξη; Μια συνέντευξη με τον Πάνο Κοκκινόπουλο είναι ένα μικρό «μάθημα», αφού οι ιστορίες του είναι πολλές και σίγουρα αξίζει να τις ακούσεις.

  1. «Ου φονεύσεις»…Η επιτυχία είναι δεδομένη και τα σχόλια σε όλα τα social media έπεσαν «βροχή» απ’ το πρώτο κιόλας επεισόδιο.
  2. Όχι, η επιτυχία δεν είναι καθόλου δεδομένη. Κοιτάξτε, κάποτε τη δεκαετία του ’70, ένας Γάλλος φιλόσοφος είπε ότι «ανοίγω την τηλεόραση για να ξεφύγω από τον θάνατο», οι νέοι άνθρωποι δεν βλέπουν πλέον τηλεόραση. Και αυτό ισχύει σήμερα. Η δική μου πρόκληση είναι να είναι καθηλωμένος ο τηλεθεατής σε αυτό που βλέπει. Γενικά, προσπαθούμε να λειτουργήσουμε κινηματογραφικά, να μην εξηγούμε τα πάντα, να μην δίνουμε μασημένη τροφή, να αφήνουμε κενά, ώστε να μπορεί ο τηλεθεατής να κρίνει μόνος του, να είναι ενεργός.

    Τα επεισόδια είναι μικρές, αυτοτελείς ταινίες. Είναι άλλες ιστορίες, άλλοι ήρωες, άλλη προσέγγιση, άλλη αισθητική, άλλοι ηθοποιοί. Μια σειρά από ταινίες που έχουν έναν κοινό κώδικα αλλά αυτός ο κώδικας είναι πολύ γενικός. Η σχέση του ενός επεισοδίου με το άλλο είναι και δομική αλλά και πάλι όχι σε όλα τα επεισόδια.

  3. Όλες οι υποθέσεις παρουσιάζονται πειραγμένες. Αυτό το κάνετε για να μη θιχτούν το θύμα ή ο θύτης;
  4. Ποτέ δεν θέλω να πω ποια ιστορία είναι. Αρχικά, δεν είναι μια ιστορία, είναι τρεις διαφορετικές ιστορίες σε μια. Δεν μου αρέσει να φωτογραφίζω τα θύματα και τους θύτες. Είναι σαν να λέμε, δείτε αυτήν την ιστορία, σας θυμίζει κάτι; Σκεφτείτε ότι θα μπορούσε να είχε γίνει και έτσι.
  5. Ζητάτε άδεια πριν προχωρήσετε σε ένα επεισόδιο;
  6. Δεν παίρνω άδεια γιατί δεν κάνω κάποια ιστορία συγκεκριμένη. Και παλαιότερα στην 10η εντολή, είχε γίνει μια αγωγή από συγγενείς για μια ιστορία, την οποία κερδίσαμε πανηγυρικά γιατί ο δικαστής αποφάσισε ότι είναι έργο τέχνης. Και μια φορά, ο Άκης Σακελλαρίου στο ξεκίνημά του, είχε κάνει μια ιστορία ενός serial killer και τον είχε πλησιάσει ο θύτης και του είπε «μπράβο, με έκανες πολύ καλά»!
  7. Γιατί μαθαίνουμε για τόσα εγκλήματα καθημερινά; Καταπατούν την εντολή «ου φονεύσεις» περισσότερο σήμερα;
  8. Φταίει το Internet και τα εγκλήματα προβάλλονται περισσότερο. Ας πάρουμε το παράδειγμα της παιδοφιλίας. Κάθε μέρα ακούμε για έναν πατέρα που βιάζει τις κόρες του, ένα θείο, έναν παππού. Αυτά πάντα γίνονταν, απλά τώρα ανοίγουν περισσότερα στόματα, λίγο πιο εύκολα και διαδίδονται και πιο εύκολα. Παλιά όταν θέλαμε να μελετήσουμε μια περίσταση, είχαμε έναν δημοσιογράφο, ο οποίος έψαχνε, μας έφερνε φωτοτυπίες, ψάχναμε υλικό, αρχείο, δικογραφίες, τώρα πατάς ένα κλικ και έχεις τα πάντα μπροστά σου.
  9. Πίσω από κάθε δολοφόνο, υπάρχει λόγος για τις πράξεις του και αυτό το βλέπουμε και στις ταινίες σας. 
  10. Ψυχογραφήματα κάνουμε. Ψυχογραφήματα ανθρώπων, που φτάνουν σε ένα σημείο και δεν μπορούν να επιστρέψουν. Μια ιδέα ήταν να ονομαστεί αντί για «Ου φονεύσεις», «Λεπτή κόκκινη γραμμή». Αυτή η λεπτή κόκκινη γραμμή που αν την ξεπεράσεις δεν υπάρχει λογική, σκέψη, δεν υπάρχει τίποτα. Γενικά για παράδειγμα, οι serial killers, έχουν κάποια θέματα αυτοί που σκοτώνουν κατ’ εξακολούθηση, κάνουν αυτό που μόνο ο θεός μπορεί να κάνει.

    Να σας πω μια ιστορία, εγώ θυμάμαι πως παιδί έλεγα στη μητέρα μου δώσε μου 5 δραχμές και μου έλεγε «όχι γιατί πήρες χθες». Δεν μου έδινε, δεν μου έδινε και είδα κάπου το πορτοφόλι της ανοιχτό, είχε πολλά χαρτονομίσματα και πήρα το ένα. Μετά από μερικές μέρες πήρα και άλλο, κι άλλο. Αισθάνεσαι ότι κάνεις κάτι που απαγορεύεται και νιώθεις σαν μικρός θεός. Μέχρι που το καταλαβαίνουν, σε πιάνουν, κι από εκεί που ήσουν θεός, γίνεσαι αμνός. Γι΄αυτό όταν πολλούς τους συλλαμβάνουν, γίνονται χριστιανοί φανατικοί. Από θεοί γίνονται πρόβατα και χάνουν τα πάντα.

  11. Σε κάθε ιστορία παρουσιάζετε μια δική σας εκδοχή. Για παράδειγμα, στο πρώτο επεισόδιο τα κορίτσια πήραν το νόμο στα χέρια τους και βασάνισαν τον θύτη.
  12. Αυτό γίνεται και για λόγους μυθοπλασίας, καλλιτεχνικούς. Η μυθοπλασία είναι ένα βήμα μπροστά όταν κάνουμε τέχνη. Έχουμε την ψευδαίσθηση ότι κάνουμε τέχνη, γιατί αν δεν το πιστεύουμε δεν μπορεί να βγει το αποτέλεσμα. Προσπαθούμε… Όλες οι ιστορίες είναι ιστορίες αυτοδικίας, δεν υπάρχει άλλωστε χειρότερη τιμωρία απ’ το να τον έχουν σαν ζώο σε ένα κλουβί.
  13. Πλέον μας νοιάζει αν σκοτώνουν ή βιάζουν τον διπλανό μας; Ή απλά κλείνουμε μάτια και αυτιά και κοιτάμε τον εαυτό μας;
  14. Όταν εγώ ήμουν μικρός, αν γινόταν κάτι στο δρόμο, όλοι μαζεύονταν για να βοηθήσουν. Ερχόταν ένας τουρίστας, δεν του λέγαμε πήγαινε από εκεί, τον πηγαίναμε. Η κοινωνία μας έχει εξαγριωθεί κι επειδή δεν περάσαμε Διαφωτισμό εμείς οι Έλληνες, δεν είμαστε κοινωνία, είμαστε αγέλη. Κρατάμε τα σπίτια μας καθαρά και πετάμε τα σκουπίδια από το παράθυρο. Μας ενδιαφέρει μόνο η οικογένεια μας. Κοιτάξτε πώς οδηγούμε, πώς παρκάρουμε, πώς συμπεριφερόμαστε ο ένας στον άλλον.
  15. Πολλοί υποστηρίζουν πως για εγκλήματα όπως η παιδοφιλία ή ο βιασμός θα έπρεπε να υπάρχει θανατική ποινή.  Συμφωνείτε;
  16. Δεν μπορώ να είμαι υπέρ της θανατικής ποινής, αλλά θα έπρεπε οι νόμοι να είναι πιο αυστηροί. Δεν είμαι υπέρ, αλλά αν κάποιος βίαζε και σκότωνε την κόρη μου, θα πήγαινα να τον σκοτώσω. Αυτό δεν σημαίνει ότι είμαι υπέρ, σημαίνει ότι θα περνούσα τη λεπτή κόκκινη γραμμή.
  17. Βλέπουμε ότι επιλέγετε παλιούς και αγαπημένους ηθοποιούς, αλλά και νέους ταλαντούχους.  Σκέφτεστε πρώτα τον ηθοποιό και μετά τον ρόλο ή το αντίθετο;
  18. Πάντα βάζω και παλιούς και νέους ηθοποιούς. Στο τρίτο επεισόδιο που παίζουν μόνο παιδιά, θα δείτε «διαμάντια» μέσα. Όταν ξεκίνησα την Ανατομία, το πρώτο επεισόδιο, ήθελα να κάνει τον πρωταγωνιστή ο Μήνας Χατζησάββας και ήθελα και τον Άκη Σακελλαρίου που δεν είχε παίξει ποτέ. Πότε κανείς μέχρι τώρα δεν έχει επέμβει στη δουλειά μου. Στο εξωτερικό κάνουμε type casting. Όταν ήμουν στην Γαλλία μου έλεγαν θέλουμε μια κοκκινομάλλα ηθοποιό, 1.70- 1.75, με μεγάλο στήθος και φακίδες και την άλλη μέρα έρχονταν 45-50 κορίτσια, όλα ίδια. Εδώ δεν υπάρχει αυτό, εδώ προσαρμόζεις τον ρόλο στον ηθοποιό.
  19. Ποιο είναι το έγκλημα που σας ανατρίχιασε περισσότερο;
  20. Αυτό που δεν έκανα ποτέ και δεν θα κάνω ποτέ. Την υπόθεση Δουρή. Ανατριχιάζω μόνο στη σκέψη.
  21. Πώς νιώθετε για το κλείσιμο του Mega;
  22. Αυτό ήταν τραγικό. Είναι τέλειο έγκλημα σας λέω. Νιώθω πολύ άσχημα για το κλείσιμο του Mega γιατί ήταν και ένα κανάλι που σημάδεψε μια πορεία μεταπολιτευτική και όχι μόνο μεταπολιτευτική, ήταν η αρχή της ελεύθερης τηλεόρασης. Ήταν «κάτι», ήταν το Μεγάλο Κανάλι.
  23. Θα κάνατε πάλι κάτι ανάλογο με τα «Μαύρα Μεσάνυχτα»; Και πόσα επεισόδια θα δούμε απ’ το «Ου φονεύσεις»;
  24. Κάτι συζητάμε αν και μου αρέσουν τα αυτοτελή, μου δίνουν τη διάθεση να κάνω και καινούργια πράγματα, διαφορετικά. Κάθε ιστορία σε οδηγεί, οι άνθρωποι σε οδηγούν, γράφεις έναν ήρωα και καταλαβαίνεις ότι και ο ήρωας σε πάει, δεν τον πας.  Στο » Ου φονεύσεις» θα προβληθούν 17 και 17 επεισόδια, συνολικά 34. Θα δούμε.
  25. Αν μπορούσατε να βάλετε εσείς 10 εντολές. Ποιες θα ήταν αυτές;
  26. Εγώ δεν μπορώ να βάλω ούτε μια! Δεν μπορώ να βάλω εντολές στον εαυτό μου, θα βάλω στους άλλους; Ο πατέρας μου πάντα μου έλεγε «μην κάνεις αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα», κι εγώ του απαντούσα «μην κάνεις ποτέ σήμερα, αυτό που μπορείς να κάνεις αύριο». Αλλά είμαι εργασιομανής!

Διαβάστε επίσης:

Η ανατριχιαστική πρεμιέρα του Κοκκινόπουλου στο Open Tv (Video)

Photos: Ιωάννα Γκόλια
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved