eBike share: Απλά κι οικονομικά, μ’ ένα app νοικιάζεις ένα «έξυπνο» ποδήλατο!

LIKE US ON FACEBOOK

Η BrainBox δεν κάνει τίποτα τυχαία. Ξεκίνησε το 2008, όταν λανσάρισε το EasyBike, το πρώτο ελληνικό σύστημα κοινοχρήστων ποδηλάτων, και πλέον πάει το sharing ποδηλάτων ένα βήμα παραπέρα.

Πριν από μερικές ημέρες, ξεκίνησε η πιλοτική λειτουργία του eBike share στην Αθήνα, ενώ ετοιμάζεται να ταξιδέψει τα «έξυπνα» ποδήλατα και σ’ άλλες πόλεις.

Τι είναι το eBike share; Είναι η ενοικίαση «έξυπνων» ποδηλάτων κι όταν λέμε έξυπνα, το εννοούμε! Τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα e-bikes τα έχουν όλα: Ελέγχονται από ένα smartphone, έχουν σύστημα εντοπισμού και κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν χωρίς ν’ απαιτείται φυσική κλειδαριά σε κάποιον συγκεκριμένο σταθμό.

eBike share

Το eBike share είναι το μέλλον και το παρόν και ο Δημήτρης Δημητριάδης, Business Development Director της BrainBox, μας τα εξηγεί όλα, λύνοντας ακόμα και τις πιο τρελές απορίες μας για το bike sharing!

  1. Πότε ξεκίνησε το EasyBike και ποια ήταν η κατάσταση τότε με τα ποδήλατα στην Ελλάδα;
  2. Εμείς ξεκινήσαμε το 2008 με τη λογική να φτιάξουμε αυτόματα συστήματα κοινοχρήστων ποδηλάτων. Το 2008 ήταν ακόμα μια πολύ καινούρια ιδέα σ’ ολόκληρη την Ευρώπη, όχι μόνο στην Ελλάδα. Υπήρχε μόνο το σύστημα του Παρισιού. Του Λονδίνου, που είναι πλέον το μεγαλύτερο της Ευρώπης, δημιουργήθηκε το 2010. Αυτό σημαίνει ότι εμείς ξεκινήσαμε πάρα πολύ νωρίς να φτιάχνουμε τεχνολογία για το ποδήλατο. Όταν το ξεκινήσαμε εμείς αυτό, οι κατασκευαστές στην Ευρώπη ήταν πολύ λίγοι, συνηθίζω να λέω το ανέκδοτο «ήμασταν ο Γάλλος, ο Γερμανός και ο Έλληνας!». Το 2009 μπήκε το πρώτο σύστημα στην Κέρκυρα, το 2012 μπήκαν συστήματα ταυτόχρονα σε πάνω από 16 πόλεις σ’ όλη την Ελλάδα και μετά οργανικά χρόνο με τον χρόνο φθάσαμε στις 36 πόλεις που είμαστε σήμερα.

Gepostet von Bikesharing am Donnerstag, 30. Mai 2013

  1. Σε ποιες ελληνικές πόλεις και σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει το EasyBike;
  2. Είναι σ’ όλες τις μεγάλες ελληνικές πόλεις κι σ’ όσες δεν υπάρχει ακόμα, είναι οι επόμενοι στόχοι μας! Όσον αφορά το εξωτερικό, είμαστε στην Κρακοβία της Πολωνίας, στο Λεβάνγκερ της Νορβηγίας, στην Κύπρο και στην Τουρκία, ενώ έχουμε κι ένα μικρό σύστημα στο αεροδρόμιο του Σίπχολ στην Ολλανδία. Όταν ξεκινήσαμε, υπήρχαν σ’ όλο τον κόσμο περίπου 60 συστήματα, ενώ σήμερα υπάρχουν πάνω από 2.500 συστήματα παγκοσμίως.
  3. Σε τι διαφέρει το EasyBike από άλλα συστήματα μίσθωσης ποδηλάτων;
  4. Το δικό μας σύστημα ξεκίνησε με μια λογική να είναι με ηλεκτρονική κάρτα, δηλαδή κάποιος -ακόμα και σήμερα- κάνει εγγραφή σε κάποιο φυσικό σημείο ή στο Ίντερνετ, και παίρνει μια κάρτα, όπως είναι οι ψηφιακές κάρτες που έχουμε για το Μετρό, τη φορτίζει με χρήματα και τη χρησιμοποιεί ως ψηφιακό πορτοφόλι για να ξεκλειδώσει κάποια βάση. Τώρα, τα τελευταία δύο χρόνια, αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει μέσω application, δηλαδή ο χρήστης κατεβάζει ένα app στο κινητό του, κάνει επαλήθευση των στοιχείων του, φορτίζει το ψηφιακό του πορτοφόλι και μπορεί να πάρει ποδήλατο. Φυσικά, είναι ακόμα διαθέσιμη για όποιον θέλει και η διαδικασία με την κάρτα.
  5. Η τιμή της ενοικίασης είναι σταθερή ή αλλάζει ανάλογα με την περιοχή, τον δήμο ή τον οργανισμό που χρησιμοποιεί το σύστημα;
  6. Η τιμή εξαρτάται απ’ τον Δήμο ή τον φορέα. Κάποιοι κάνουν την τιμολόγηση με τη λογική του να κάνουν κοινωνική πολιτική και προσφέρουν πολύ χαμηλές τιμές ενοικίασης, ενώ κάποιοι θεωρούν ότι το σύστημα θα πρέπει να έχει μεγαλύτερη υποστήριξη. Εμείς προσπαθούμε να δίνουμε μια κατεύθυνση ανάλογα με τη νόρμα που υπάρχει σ’ όλη την Ευρώπη.
  7. Μίλησέ μας για τα ηλεκτρικά ποδήλατα e-bikes που ξεκινήσατε πρόσφατα.
  8. Τα τελευταία τρία χρόνια, έχει γίνει μια μεταβολή απ’ τα συστήματα που κλειδώνουν σε φυσικό σημείο, στα συστήματα που λειτουργούν με ελεύθερα ποδήλατα, τα οποία έχουν όλη την εξυπνάδα και τα electronics, και μπορούν να κλειδώσουν σε μια κλειδαριά που είναι πάνω στο ποδήλατο, και να ξεκλειδώσουν με μια εφαρμογή, χωρίς να χρειάζεται να είναι κλειδωμένα σε φυσικό σημείο. Υπάρχουν ζώνες στάθμευσης, αλλά δεν υπάρχουν φυσικές κλειδαριές για να κλειδώσει κάποιος το ποδήλατό του. Το σύστημα έχει GPS, GPRS, καταγράφονται τα χιλιόμετρα, η θέση του, ενώ υπάρχουν και sensors ώστε να ξέρουμε εάν υπάρχει πτώση κτλ.

eBike share

  1. Πού θα βρούμε αυτά τα e-bikes;
  2. Σιγά σιγά εμείς κάνουμε μια πρώτη πιλοτική λειτουργία στην Αθήνα με την χορηγία του ΗΡΩΝ, με 100 ποδήλατα. Τα σημεία όπου υπάρχουν τώρα τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι το Πλάτανος Parking στην Κηφισιά, η Πλ. Συνταγματάρχου Δαβάκη, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, ο Σκλαβενίτης Καλλιθέας ενώ κάθε μέρα προστίθενται και άλλα. Σκεφτήκαμε να ξεκινήσουμε την Αθήνα επειδή την θεωρούμε «σκληρή αγορά»: Είναι μια πόλη με πολύ πυκνό αστικό ιστό, έχει όλα τα προβλήματα μιας μεγαλούπολης, αλλά απ’ την άλλη θεωρούμε ότι έχει και την κοινωνική συνοχή ώστε να καταλάβει ότι είναι ένα πολύ θετικό βήμα. Η συνέχειά μας με ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα θα γίνει στη Θεσσαλονίκη, στο Ρέθυμνο, στο Ηράκλειο και σ’ άλλες πόλεις.

eBike share

Τα βήματα για το eBike share είναι τα εξής:
  • Ο χρήστης κατεβάζει την εφαρμογή eBike Share από Google Play/App Store. Εναλλακτικά μπορεί να σκανάρει το QR code που βρίσκεται στο καλάθι του ποδηλάτου και να τον μεταφέρει σε μια σελίδα για να κατεβάσει την εφαρμογή.
  • Κάνει εγγραφή στην υπηρεσία δηλώνοντας τα στοιχεία του.
  • Πληρώνει το τέλος ενεργοποίησης (0,50€) και πιστώνει χρόνο χρήσης στο λογαριασμό του.
  • Στη συνέχεια ξεκλειδώνει ένα ποδήλατο με 3 τρόπους:

-«Κουνώντας» το τηλέφωνο κοντά στο καλάθι του ποδηλάτου ή

-Σκανάροντας το QR code στο μπροστινό μέρος του ποδηλάτου ή

-Εισάγοντας τον αριθμό του ποδηλάτου

  • Κατά την επιστροφή του ποδηλάτου, ο χρήστης υποχρεούται να επιστρέψει το ποδήλατο του σε μια από τις καθορισμένες ζώνες στάθμευσης που φαίνονται στην εφαρμογή.

eBike share

  1. Ποδήλατο στην Αθήνα: Υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές ή στην παρούσα φάση θεωρείται απλά επικίνδυνο;
  2. Τα κοινόχρηστα ποδήλατα ποτέ και πουθενά δεν χρειάστηκαν υποδομές για ν’ αναπτυχθούν. Έγινε το αντίθετο: Πρώτα έγινε διαθέσιμο το μέσο και μετά έγινε η υποδομή για τους ποδηλατόδρομους. Ακόμα και μεγάλες πόλεις, όπως στη Νέα Υόρκη ή στο Λονδίνο, έβαλαν πρώτα bike sharing και μετά έγιναν οι υποδομές. Αυτή η λογική δούλεψε και σε πολλές πόλεις στην Ελλάδα.

Gepostet von Bikesharing am Dienstag, 3. Januar 2017

  1. Θα μπορούσε η Ελλάδα να γίνει ποτέ Ολλανδία, όσον αφορά την νοοτροπία για τη μετακίνηση με ποδήλατο;
  2. Μπορεί να έχουμε πόλεις που είναι φτιαγμένες για αυτοκίνητα, αλλά βλέπουμε πως αυτό δεν λειτουργεί πλέον. Γι’ αυτό και στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, το κέντρο πεζοδρομείται και κλείνει για τα αυτοκίνητα κι είναι ανοιχτό μόνο μερικές ώρες. Σιγά σιγά, θα κλείσουμε τα κέντρα των πόλεων για να είναι βιώσιμα. Όταν τα κλείσουμε, θα μπορεί να μπει στη ζωή των ανθρώπων το αυτόνομο όχημα, το ηλεκτρικό πατίνι, το ηλεκτρικό ποδήλατο και διάφορα άλλα τέτοια μέσα. Το ότι το το Άμστερνταμ είναι «πρωτεύουσα του ποδηλάτου» είναι λόγω του ότι το 1973 είχαν πετρελαιακή κρίση και έπρεπε να πάρουν ποδήλατα για να μετακινηθούν. Έτσι το έκαναν από ανάγκη, έτσι κι εμείς από ανάγκη θα βάλουμε το ποδήλατο στη ζωή μας.
  3. Με τι άλλο ασχολείται η BrainBox, η εταιρεία πίσω απ’ το EasyBike;
  4. Η BrainBox είναι μια εταιρεία τεχνολογίας, ασχολούμαστε με λύσεις λογισμικού σε σχέση με την μετακίνηση. Αυτό έχει να κάνει με λύσεις από software για bike sharing, scooter sharing, car sharing, αλλά κι άλλες λύσεις μ’ ό,τι μας εξιτάρει τεχνολογικά, όπως augmented reality, virtual reality, τηλεματική και πολλά ακόμα. Η BrainBox ασχολείται ουσιαστικά με λύσεις μετακίνησης που σχετίζονται με την τεχνολογία.
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved