Δυσλεξία και ΔΕΠΥ: Τι είναι και πώς αντιμετωπίζονται; Το Τεστ Παυλίδη

LIKE US ON FACEBOOK

Αν είσαι γονιός και το παιδάκι σου βρίσκεται στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, τότε οι έννοιες δυσλεξία και ΔΕΠΥ θα σου είναι γνώριμες. Είναι η περίοδος κατά την οποία οι περισσότεροι γονείς αρχίζουν να παρατηρούν τον τρόπο που αντιδρά το παιδί τους στο διάβασμα και αναζητούν σημάδια για το εάν αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή δυσκολία.

Για αρχή, σου συνιστούμε να μην σε πιάσει πανικός σε περίπτωση που αντιληφθείς ότι το παιδί σου αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία στα μαθήματα. Τώρα, λοιπόν, ήρθε η στιγμή να σου συστήσουμε το παγκοσμίως γνωστό Τεστ Παυλίδη, το οποίο είναι το μοναδικό διεθνώς  βιολογικό, αντικειμενικό και ακριβές τεστ για δυσλεξία και ΔΕΠΥ.

Ο καθηγητής Γιώργος Παυλίδης, εφευρέτης του τεστ Οφθαλμοκίνησης για δυσλεξία και ΔΕΠΥ, μίλησε στο iPop.gr και μας σύστησε τη μέθοδο που ακολουθεί, εξηγώντας παράλληλα τι είναι ακριβώς είναι οι μαθησιακές δυσκολίες και πώς αντιμετωπίζονται.

  1. Τι είναι η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής;
  2. Η Δυσλεξία είναι Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία Ανάγνωσης – στα Γραπτά και είναι το κοινό χαρακτηριστικό των διασήμων Αϊνστάιν, Έντισον, Kέννεντυ, Ουάσιγκτον, Τσόρτσιλ, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Τομ Κρουζ, Σ. Σταλόνε, Τζον Λένον, Γ. Ντίσνεϊ, Πικάσο, Σπίλμπεργκ, Ρουβά, Στηβ Τζομπς και Μπιλ Γκέϊτς.Η δυσλεξία είναι θείο δώρο, μόνον όμως όταν γνωρίζουμε την ύπαρξή της και την αντιμετωπίζουμε έγκαιρα και σωστά. Αντιθέτως, η άγνοια χειροτερεύει την Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία τους στην Ανάγνωση και στα Γραπτά. Εμφανίζεται τουλάχιστον το >5% του πληθυσμού και εμφανίζονται με συχνότητα 4 αγόρι προς 1 κορίτσι, διεθνώς.Οι δυσλεξικοί παρουσιάζουν πολύ μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση (πολύ Αργή, με λάθη, αντικαθιστούν – άλλα βλέπουν και άλλα διαβάζουν, κομπιάζουν, δεν χρωματίζουν τη φωνή τους), στην ορθογραφία (ανορθόγραφοι, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες), κολλούν τις λέξεις, παραλείπουν τα σημεία στίξης και ξεχνούν να βάζουν τόνους. Μπορούν ακόμη και να γράψουν 3 φορές την ίδια λέξη στην ίδια πρόταση, με 3 διαφορετικούς τρόπους, μολονότι γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες.

    Δυσκολεύονται να εκφράζονται γραπτώς, καθώς και να μεταφέρουν τη σκέψη τους στο γραπτό. Αποδίδουν πολύ καλύτερα στα προφορικά από τα γραπτά και στα πρακτικά από τα θεωρητικά μαθήματα. Η πνευματική τους ικανότητα είναι ανώτερη από την αντίστοιχη σχολική τους επίδοση. Δυσκολεύονται περισσότερο στις ξένες γλώσσες, ιδίως στα Αγγλικά, όπου άλλα ακούς και άλλα γράφεις.Οι νοητικο-ψυχο-περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορούν να βελτιώσουν ή να χειροτερέψουν την κατάσταση, αλλά ποτέ δεν μπορούν να προκαλέσουν τη δυσλεξία, τη δυσορθογραφία, τη δυσαριθμησία ή τη Διάσπαση Προσοχής (ΔΕΠΥ), διότι έτσι γεννιούνται.

    Η Διάσπαση Προσοχης (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας – ΔΕΠΥ) είναι Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Συμπεριφοράς, Αυτοελέγχου & Οργάνωσης. Εμφανίζεται στο 10-11% στα Παιδιά Σχολικής Ηλικίας και από αυτούς περισσότεροι από το 70% εξακολουθούν να παρουσιάζουν τα Συμπτώματα και στην ενήλικη ζωή. Η ΔΕΠΥ αποτελείται από τρεις υποκατηγορίες συμπτωμάτων που όχι πάντοτε, αλλά συνήθως συνυπάρχουν:

    1. Διάσπαση Προσοχής (Πρόβλημα Αυτοσυγκέντρωσης, Αφηρημένος, Ονειροπόλος, Ανοργάνωτος, Ξεχασιάρης, Διασπάται εύκολα από εξωτερικούς ερεθισμούς). Εμφανίζεται συχνότερα στα κορίτσια, χωρίς την υπερκινητικότητα. Μειώνει τις επιδόσεις.

    2. Παρορμητικότητα (Ανυπόμονος, Προβλήματα Αυτοελέγχου, Έντονος ανεξέλεγκτος θυμός και Οργή, Διακόπτει τους άλλους, Δεν μπορεί να περιμένει στη σειρά, ΠΡΙΝ σκεφτεί ενεργεί, Ριψοκίνδυνος). Πρόβλημα συμπεριφοράς.

    3. Υπερκινητικότητα (Αεικίνητος – Πειραχτήρι – Ζιζάνιο). Εμφανίζεται συχνότερα στα αγόρια.

    Η δυσλεξία και η ΔΕΠΥ συχνότατα συνυπάρχουν.

    Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ατόμων με διάσπαση προσοχής και δυσλεξία, είναι η αντίληψη και η κακοδιαχείριση του χρόνου (=Μειωμένες επιδόσεις).

    Δυστυχώς, διεθνώς τόσο η δυσλεξία και οι άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όσο και η διάσπαση προσοχής διαγιγνώσκονται υποκειμενικά (σύμφωνα με τη γνώμη αυτού που κάνει τη διάγνωση), γι’ αυτό οι διαγνώσεις συχνά είναι διαφορετικές-αντικρουόμενες. Μόνον αντικειμενικά, βιολογικά τεστ μπορούν να επιτύχουν αξιόπιστη και έγκαιρη Διάγνωση, ακόμη και Πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία (π.χ. με το μοναδικό διεθνώς Βιολογικό-Αντικειμενικό τεστ, το διεθνώς γνωστό ως ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ).

  3. Συστήστε μας το παγκοσμίως γνωστό ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΤΕΣΤ. Γιατί να το επιλέξει κάποιος για το παιδί του;
  4. Το επιλέγει διότι είναι το μοναδικό διεθνώς αντικειμενικό (=αξιόπιστο) Διαγνωστικό Τεστ της Δυσλεξίας που δεν βασίζεται ούτε στην Ανάγνωση ούτε και στη Γραφή, αλλά στην οφθαλμοκίνηση. Με υψηλή ακρίβεια προγιγνώσκει ή διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και μάλιστα από την προσχολική ηλικία. Για να διαγνώσω ένα παιδί ή ενήλικα, εκτός από το τεστ μου, δίνω και όλα τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ, για να έχω την πλήρη εικόνα του κάθε εξεταζομένου.Έτσι σχεδιάζω την εξατομικευμένη αντιμετώπισή του, με βάση τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του. Η oφθαλμοκίνηση αντικατοπτρίζει με τον πλέον αξιόπιστο τρόπο τη λειτουργία ή δυσλειτουργία του εγκεφάλου. Επειδή οι νευρολογικές διαταραχές φανερώνονται από νωρίς στην οφθαλμοκίνηση και επειδή και η Δυσλεξία και η Διάσπαση Προσοχής είναι πάντοτε νευρολογικής αιτιολογίας, άρα υπάρχουν από τη γέννα, γι’ αυτό και απεικονίζονται στην οφθαλμοκίνηση, από την Προσχολική ηλικία.
    Credits: Pixabay

    Απόδειξη της Διεθνούς μοναδικότητας και καταξίωσης του διαγνωστικού Αντικειμενικού Βιολογικού Τεστ Παυλίδη και της Μεθόδου Παυλίδη, αποτελεί το γεγονός ότι επειδή δεν υπάρχει αξιόπιστη αντικειμενική διάγνωση διεθνώς, γι’ αυτό και προσέρχονται στα 33 κέντρα μας στην Ελλάδα, ενημερωμένες οικογένειες υψηλού μορφωτικού επιπέδου από 38 χώρες και των 5 ηπείρων, ακόμη και από τις πλέον προηγμένες, π.χ. ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδά, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ιταλία, Ελβετία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, κ.λ.π.

  5. Ποια είναι η διαδικασία στην οποία θα υποβληθεί το παιδί μου μέσω του ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΤΕΣΤ;
  6. Είναι μη-Λεκτικό (σιωπηλό) σύντομο τεστ που δεν Βασίζεται στην Ανάγνωση & Γραφή και συνεπώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ασχέτως φυλής, γλώσσας ή πολιτισμού, γι’ αυτό μπορεί να εφαρμοστεί διεθνώς.Είναι ασφαλές, και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ, ενώ αυτομάτως καταγράφονται ηλεκτρονικά (χωρίς να ακουμπά το μάτι) και αναλύονται οι οφθαλμοκινήσεις του με ακρίβεια 1 χιλιοστού του δευτερολέπτου, με το προηγμένο φωτο-ηλεκτρονικό σύστημα της Οφθαλμοκίνησης επινόησής μου (αναγνωρισμένο από το 1987 με διεθνείς πατέντες στην Αγγλία, Γαλλία, Καναδά και ΗΠΑ). Τα Εξειδικευμένα Προγράμματά μας, αυτομάτως αναλύουν τα δεδομένα & βγάζουν την Αντικειμενική-Βιολογική Διάγνωση. Δηλαδή, αν και σε ποιο βαθμό έχει δυσλεξία ή διάσπαση προσοχής (ΔΕΠΥ).Επειδή είναι τόσο διεθνώς προηγμένη η τεχνολογία του, το έχουν αποκτήσει τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ.

  7. Το αποτέλεσμα που θα βγάλει το Τεστ Παυλίδη για τυχόν μαθησιακές δυσκολίες ή ΔΕΠΥ που αντιμετωπίζει το παιδί μου, πόσο αξιόπιστο είναι;
  8. Από διεθνείς έρευνες έχει αποδειχθεί η εξαιρετικά υψηλή ακρίβεια και αντικειμενικότητά του, που καθιστά αξιόπιστη την πρόγνωση-διάγνωση δυσλεξίας  & τη ακριβή διάγνωση της διάσπασης προσοχής από την προσχολική ηλικία.
  9. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ΤΕΣΤ σε σχέση με τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα διαγνωστικά ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ για τη Δυσλεξία και με τα διαγνωστικά ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ;
  10. Διεθνώς για να διαγνωσθεί ο μαθητής ως δυσλεξικός, πρέπει πρώτα να έχουν αποκλεισθούν οι αιτίες που διεθνώς προκαλούν τις Γενικές μαθησιακές δυσκολίες, δηλαδή η νοητική υστέρηση και οι αρνητικές ψυχο-εκπαιδευτικές αιτίες (π.χ. υπερβολικές απουσίες, χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο της οικογένειας, αναποτελεσματική διδασκαλία και ανεπαρκές εκπαιδευτικό σύστημα, ψυχολογικά προβλήματα πριν πάει στο σχολείο, κλπ). Κατόπιν αξιολογείται η Αναγνωστική του ικανότητα, όπου πρέπει να υστερεί στην ταχύτητα και στην ευχέρεια της Ανάγνωσης τουλάχιστον κατά 1,5 έτος, από τον μέσο όρο της τάξης του. Συνεπώς, με τα κλασσικά τεστ Ανάγνωσης και Γραφής που χρησιμοποιούνται διεθνώς, δεν μπορεί να διαγνωσθεί ως Δυσλεξικός, πριν από τα μέσα της 2ας Δημοτικού.Είναι το μοναδικό διεθνώς αντικειμενικό-βιολογικό test. Άρα, όπως όλα τα βιολογικά τεστ, μπορεί να εφαρμοστεί διεθνώς για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ.Προλαμβάνει από την Προσχολική ηλικία και μέσω της έγκαιρης Αντιμετώπισης μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ. Το αποτέλεσμα δείχνει «δυσλεξία» ή «διάσπαση προσοχής».
  11. Ποια είναι τα βήματα που ακολουθούν γονιός και παιδί στη συνέχεια;
  12. Η βιολογική Πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία (π.χ. με το βιολογικό Τεστ Παυλίδη) και η ακριβής, έγκαιρη διάγνωση, οδηγούν στην εξατομικευμένη-αποτελεσματική αντιμετώπιση, η οποία καθίσταται πιο αποτελεσματική με τη χρήση πολυμέσων και tablets, όπως είναι η Μέθοδος Παυλίδη. Έχει αξιολογηθεί-ερευνηθεί από πολλές εκτεταμένες διεθνείς έρευνες Αγγλικών πανεπιστημίων και έχει αποδειχθεί ότι είναι 6 ως 8 φορές αποτελεσματικότερη από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία.Με την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση αποφεύγουμε τις αρνητικές ψυχο-εκπαιδευτικές συνέπειες, συνεπώς και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση και το Bullying) που δημιουργεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
  13. Ξεπερνιούνται οι μαθησιακές δυσκολίες ή υπάρχει ένα όριο μέχρι το οποίο μπορεί να φτάσει αξιοποιώντας στο έπακρο τις ικανότητες και δεξιότητές του;
  14. Τόσο η Δυσλεξία, όσο και η ΔΕΠΥ δεν φεύγουν από μόνες τους ούτε και εξαφανίζονται τελείως. Όμως, αντιμετωπίζονται επιτυχώς, αρκεί να γίνει έγκαιρη και έγκυρη Πρόγνωση, Διάγνωση και Αντιμετώπιση, όσο το δυνατόν νωρίτερα. Έμπρακτη απόδειξη ότι δεν υπάρχει ανώτατο όριο επιτυχίας για τους δυσλεξικούς, είναι το γεγονός ότι διαχρονικά οι διαπρεπέστεροι εφευρέτες, επιστήμονες, καλλιτέχνες, πολιτικοί, στρατηγοί και επιχειρηματίες ήταν και είναι δυσλεξικοί.Το μέχρι πού μπορεί να φτάσει ο δυσλεξικός καθορίζεται από τις δυνατότητές του, από την προσπάθεια, από το υποστηρικτικό οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον και από πόσο έγκαιρα και σωστά έγινε η διάγνωση και η αντιμετώπισή του. Παιδιά που βοήθησα, έχουν γίνει καθηγητές πανεπιστημίου και επιτυχημένοι επιστήμονες και ευτυχισμένοι πολίτες.
  15. Σε τι διαφέρει ο εγκέφαλος ενός ατόμου με δυσλεξία;
  16. Από διεθνείς έρευνες έχει αποδειχθεί ότι υπερέχουν οι δυσλεξικοί εγκέφαλοι και δομικά και λειτουργικά, επειδή έχουν πιο ανεπτυγμένο το δεξιό ημισφαίριο του εγκεφάλου τους και σκέπτονται περισσότερο με εικόνες . Άρα, σκέπτονται σημαντικά ταχύτερα από τους κοινούς εγκεφάλους, γι’ αυτό και είναι περισσότερο εφευρετικοί.

  17. Ποιο είναι το βασικό πρόβλημα στην Ελλάδα στη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών και της ΔΕΠΥ και τι άλλα προβλήματα προκύπτουν απ’ τα κενά στη σχετική νομοθεσία;
  18. Η διάγνωση με ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ πραγματοποιείται από εξειδικευμένους Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ψυχολόγους και είναι υποκειμενική (=ανακριβής), γι’ αυτό και λαμβάνονται διαφορετικές διαγνώσεις για το ίδιο άτομο. Η διάγνωση της ΔΕΠΥ είναι ακόμη πιο υποκειμενική (= ανακριβής) και πραγματοποιείται με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί και κυρίως οι γονείς.Η ελλιπής εκπαίδευση των εκπαιδευτικών μας και των σχετικών επιστημόνων (Ψυχολόγοι και Ειδικοί Παιδαγωγοί), οδηγεί στη μη-διάγνωση ή στη λάθος διάγνωση, με συχνά καταστροφικές ψυχο-κοινωνικές συνέπειες τόσο για τα παιδιά μας όσο και για τις οικογένειές τους.Η νομοθεσία μας είναι γενικά ικανοποιητική διότι ορθά επιτρέπει στα άτομα με δυσλεξία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, δυσγραφία και δυσαριθμησία να εξετάζονται προφορικά μέχρι και στο πανεπιστήμιο. Όμως, αδικεί τους μαθητές με ΔΕΠΥ και δυσκολίες στα γραπτά, διότι μολονότι έχουν τις ίδιες-παροόμοιες δυσκολίες στα γραπτά με τις προαναφερθείσες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, δυστυχώς τους στερεί το συνταγματικό δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης, δηλαδή να εξετάζονται προφορικά.
  19. Ένα μήνυμα προς όλους τους γονείς που το παιδάκι τους έχει δυσλεξία ή άλλη μαθησιακή δυσκολία;
  20. Η δυσλεξία είναι θείο δώρο. Ποιος από εμάς δεν θα ήταν υπερήφανος να είχε παιδί του τον εφευρέτη Έντισον, τον Αϊνστάιν, τον Πικάσο ή τους άλλους διαπρεπείς δυσλεξικούς, των οποίων οι εφευρέσεις και οι δημιουργίες ριζικά άλλαξαν τις ζωές μας προς το καλύτερο;Η Διάσπαση Προσοχής και η Δυσλεξία μπορούν να διαγνωσθούν και να αντιμετωπισθούν οποτεδήποτε.  Όμως, ποτέ δεν είναι αργά, αλλά το χθες είναι προτιμότερο του σήμερα και αυτό του αύριο. Η κατανόηση, η έγκαιρη και στοργική αντιμετώπιση οδηγούν από την αποτυχία στην Επιτυχία, από τη δυστυχία στην ευτυχία.
Ποιος είναι ο Γιώργος Παυλίδης;

Ο Γεώργιος Θ. Παυλίδης από 23 ετών και επί 44 έτη ήταν καθηγητής σε γνωστά πανεπιστήμια της Αγγλίας, Ελλάδας και ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων: Καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Κλινικός Καθηγητής στο Τμήμα Ψυχιατρικής του Penn State University των ΗΠΑ και Fellow της Διεθνούς Ακαδημίας Ερευνών Μαθησιακών Δυσκολιών. Είναι επίσης Πρόεδρος όλων των Παγκοσμίων Συνεδρίων Δυσλεξίας από το 1983 ως σήμερα.

Photo by Clever Visuals on Unsplash
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved