Ανακρίναμε την Ιωάννα Κουρμπέλα και μάθαμε όλα τα μυστικά για τη μόδα

LIKE US ON FACEBOOK

Αν πληκτρολογήσεις στο Google το όνομα «Ιωάννα Κουρμπέλα», θα μπεις στη σελίδα ενός brand που απ’ το πρώτο «κλικ» θα καταλάβεις ότι πίσω απ’ αυτό κρύβεται μια γυναίκα με όραμα, μεράκι και δημιουργικότητα.

Η Ιωάννα Κουρμπέλα εδώ και 15 χρόνια δραστηριοποιείται στον χώρο της μόδας έχοντας το δικό της brand (Ioanna Kourbela) και πλέον έχει έρθει η ώρα να μεταδώσει τις γνώσεις σ’ όλους όσους βρίσκονται ήδη στον χώρο του fashion ή θέλουν να ξεκινήσουν τώρα την καριέρα τους.

Η γνωστή fashion designer και Managing Director του brand Ioanna Kourbela συμμετέχει ως instructor στο ολοκαίνουριο Professional Diploma in Fashion Business & Marketing της KnowCrunch και μετά τη συζήτηση που είχαμε μαζί της, ερωτευτήκαμε ακόμα περισσότερο τη μόδα και μας έπεισε για όλους τους λόγους που επιλέχθηκε να βρίσκεται ανάμεσα στους καταρτισμένους instructors που έχει επιλέξει η KnowCrunch γι’ αυτό το diploma.

  1. Ας πάρουμε λίγο τα πράγματα από την αρχή… Πες μου δυο λόγια για τη δική σου πορεία. Πώς ξεκίνησε αυτό το πάθος σου με τη μόδα και πώς αποφάσισες να ασχοληθείς κι επαγγελματικά μ’ αυτό τον χώρο;
  2. Υπήρχε μία έφεση στα καλλιτεχνικά από μικρή ηλικία, το οποίο τώρα που έχω πάρει μία απόσταση μπόρεσα να αντιληφθώ. Από νωρίς εξέφρασα την επιθυμία να κάνω μαθήματα σχεδίου, οπότε στο λύκειο παρακολούθησα μαθήματα τόσο ελεύθερου σχεδίου όσο και γραμμικού με την πρόθεση να γίνω αρχιτέκτονας. Έδωσα εξετάσεις αλλά δεν είχα τα αποτελέσματα που επιδίωκα, και στη συνέχεια αποφάσισα αντί να ακολουθήσω σπουδές εσωτερικής διακόσμησης, να κάνω μαθήματα σχεδίου μόδας. Ξεκινώντας την μόδα με κέρδισε εξ ολοκλήρου. Ήταν ο ρυθμός των σπουδών τέτοιος, αλλά και η υψηλή ταχύτητα της μόδας, η οποία δεν σου αφήνει και πολλά περιθώρια για να σκεφτείς και πολλά άλλα. Μόλις ολοκλήρωσα τις σπουδές μου ξεκίνησα σε μία εταιρεία εργαζόμενη εκεί ως buyer. Ταξίδευα συχνά στο εξωτερικό και έκανα το buying. Η αλήθεια είναι πως δεν είχα την προσδοκία να γίνω σχεδιάστρια. Μου άρεσε η μόδα αλλά δεν επιδίωκα κάτι τέτοιο. Η μόδα γενικά έχει πολλά κομμάτια, τα οποία δυστυχώς ο κόσμος δεν γνωρίζει. Τελικά, αφού δούλεψα για περίπου δύο χρόνια ως buyer, επέστρεψα στην επαγγελματική δραστηριότητα της οικογένειας, στην οποία ένα από τα κομμάτια της ήταν η παραγωγή των ρούχων. Αυτό ήταν μια συνθήκη που με ενέπνευσε και έτσι δημιούργησα μία πολύ μικρή συλλογή από πλεκτά ρούχα, τα οποία είχαν ξεκάθαρο σχεδιαστικό χαρακτήρα με έντονη θεατρικότητα. Αυτή η μικρή συλλογή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κατάστημα μας στην Πλάκα, το οποίο βρίσκεται δίπλα στο Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου. Αυτό αποτέλεσε αφορμή για να επιλεχθούν για μία παράσταση η οποία θα παρουσιαζόταν στην Επίδαυρο. Με αυτή την αφορμή και βλέποντας την παράσταση, κατάλαβα την προοπτική που θα μπορούσε να είχε κάτι τέτοιο. Παρακολούθησα μαθήματα ενδυματολογίας και σκηνογραφίας και για πολλά χρόνια τα ρούχα μου ήταν εμπνευσμένα από ρόλους του θεάτρου.
  3. Οπότε ουσιαστικά το brand «Ιωάννα Κουρμπέλα» είναι η μετεξέλιξη της επιχείρησης που είχε ο πατέρας σου;
  4. Αυτό που στην πραγματικότητα συνέβη ήταν ότι δημιούργησα μια συλλογή από το μηδέν χωρίς να μετουσιώσω κάτι που προϋπήρχε. Ωστόσο, ήταν πολύτιμη βοήθεια για εμένα, οι φυσικές πρώτες ύλες που ήδη χρησιμοποιούνταν καθώς και μια μικρή ομάδα ανθρώπων που βρίσκεται μέχρι σήμερα μαζί μας. Αυτά τα δύο στοιχεία αποτέλεσαν την βάση για να καλλιεργηθούν οι αξίες που πρεσβεύει το Ioanna Kourbela Designer Brand.
  5. Τι συλλογές θα βρούμε στο «Ιωάννα Κουρμπέλα»;
  6. Την Ioanna Kourbela BASICS, που είναι μία συλλογή casual από φυσικές πρώτες ύλες με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε 25 χώρες. Την οποία επίσης συμπληρώνουν οι συλλογές Kids, Male και Εν’Οικω που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2019. Παράλληλα, υπάρχει η συλλογή Ioanna Kourbela με στοιχεία Pret-a-porter deluxe, η οποία πραγματώνει στο παρόν το όραμα του μέλλοντος και τέλος η White Collection, μία νυφική συλλογή με στοιχεία υψηλής ραπτικής. Όλες οι συλλογές έχουμε επιλέξει και κατορθώσει να παράγονται αποκλειστικά στην Ελλάδα κυρίως από ελληνικές υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες.
  7. Επιστρέφοντας στο σήμερα, πώς είναι για μια γυναίκα, όπως εσύ, να έχεις το δικό σου brand στην Ελλάδα του 2019;
  8. Αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Είναι πολύ δημιουργικό αλλά και ταυτόχρονα απαιτητικό το επιχειρείν στην Ελλάδα εν έτει 2019, πόσο μάλλον σ’ ένα επάγγελμα όπως η μόδα που επιδιώκεις να εκφραστείς  καλλιτεχνικά και παράλληλα να έχεις και εμπορική απήχηση σε αυτό που δημιουργείς.
  9. Πρέπει να κοιτάς ένα χρόνο μπροστά… Τι είναι η πρόβλεψη των trends, πως λειτουργεί και κατά πόσο εσύ λαμβάνεις υπόψιν σου την πρόβλεψη των trends όταν δημιουργείς τις δικές σου συλλογές;
  10. Υπάρχουν αρκετές εκθέσεις ανά τον κόσμο που παρουσιάζουν τα trends, με την πιο ολοκληρωμένη να είναι η Premiere Vision που γίνεται κάθε 6 μήνες στο Παρίσι, την οποία και παρακολουθώ ανελλιπώς εδώ και 10 χρόνια. Στο ρυθμό των trends, μπαίνεις κάποια στιγμή και μετά όλα βγάζουν νόημα. Τα trends προκύπτουν από πάρα πολλούς παράγοντες: Κοινωνικούς, καλλιτεχνικούς και μέσα σ’ αυτό συμμετέχουν όλα τα πολιτιστικοκοινωνικά δρώμενα. Η αλήθεια είναι ότι μέσα από την πορεία μου στον χώρο και παρακολουθώντας την μουσική σκηνή, το θέατρο και κινηματογράφο αλλά και διαβάζοντας και μαθαίνοντας συνεχώς για την ιστορία της τέχνης, έχει εξελιχθεί αρκετά η παρατηρητικότητα μου, και δεν είναι απαραίτητο να ενημερωθώ  για αυτά μέσα από τα κλασσικά ‘’παρωχημένα’’ μέσα. Ακολουθώ την διαδικασία, αλλά περισσότερο σαν επιβεβαίωση παρά σαν έμπνευση. Για παράδειγμα, είναι στην μόδα η sustainable φιλοσοφία. Αυτό, όμως, μπορεί να μεταφράζεται σε χρώματα, σε συνθέσεις, σε υφάσματα, σε υλικά, σε τρόπο ντυσίματος… Δεν σημαίνει όμως ότι η συλλογή θα είναι στην πραγματικότητα sustainable γιατί η αειφορία έχει να κάνει με τον τρόπο παραγωγής και το πόσο αυτή επιβαρύνει το περιβάλλον και τους ανθρώπους και λιγότερο με το αισθητικό κομμάτι.
  11. Εσύ πότε αποφάσισε να φτιάξεις e-shop?
  12. Είναι αρκετά χρόνια που λειτουργεί το ηλεκτρονικό μας κατάστημα (7 χρόνια πλέον) και συνεχώς προσπαθούμε να το βελτιώσουμε. Σαν εταιρεία και σαν συλλογές από την πρώτη κιόλας στιγμή κάναμε εξαγωγή, γι’ αυτό και η ανάγκη του ηλεκτρονικού εμπορίου ήρθε πολύ νωρίς σ’ εμάς. Αυτό που συμβαίνει και είναι απαραίτητο, είναι η βελτίωση στην εξυπηρέτηση, στο εμπόρευμα, στην ποιότητα του.
  13. Στην Ελλάδα βλέπεις ότι οι πελάτες αγοράζουν μέσω e-shop ή προτιμούν ακόμα κατά βάση τα φυσικά καταστήματα;
  14. Για εμένα, υπάρχουν ρούχα και παπούτσια που μπορείς να αγοράσεις online, αλλά είναι και κάποιες υπηρεσίες που πρέπει να πας από κοντά να τις δεις. Για παράδειγμα, γνωρίζω atelier νυφικών, κυρίως στο εξωτερικό που πουλάνε online νυφικά. Όμως, άλλο νυφικό φόρεμα μπορεί να πουληθεί online κι άλλο από κοντά. Για παράδειγμα, εάν έχεις ένα μπούστο, θέλεις να έχει τέλεια εφαρμογή. Έχει σημασία να πας να κάνεις από κοντά τις προσαρμογές (την πρόβα σου) και τις διορθώσεις απ’ το να το αγοράσεις online και να το πας μόνος σου σε μια μοδίστρα.
  15. Θεωρείς κι εσύ αδιανόητο να υπάρχει πλέον μεγάλο κατάστημα που να μην έχει e-shop;
  16. Η αλήθεια είναι ότι είναι αντιφατικό. Είναι μονόδρομος για το πού πάει η αγορά, έτσι κι αλλιώς όλη η ζωή μας είναι σε μία συσκευή τηλεφώνου, με την οποία κάνουμε τα πάντα. Μου φαίνεται δύσκολο να μην μπορούμε να έχουμε αυτή τη δυνατότητα. Εγώ προτιμώ τα φυσικά καταστήματα και σπάνια αγοράζω online, αγαπάω τα υλικά, μπορώ να διακρίνω τις διαφορές των χρωμάτων απ’ αυτά που βλέπεις online, αλλά θεωρώ ότι υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση. Δεν απαιτώ όλοι να κάνουν το ίδιο. Είναι σαν να λες σ’ έναν συγγραφέα ipad ή χαρτί. Εγώ είμαι λίγο old school, αλλά αντιλαμβάνομαι τον κόσμο που δεν έχει την χρονική πολυτέλεια και θα επιλέξει να αγοράσει online, ακόμα και αν το κατάστημα είναι στο δίπλα στενό.
  17. Τι συμβουλές θα έδινες σ’ έναν νέο που θέλει να ξεκινήσει δικό του brand (φυσικό κατάστημα ή /και eshop);
  18. Θα τον συμβούλευα να έχει πολύ συγκεκριμένο όραμα, να είναι πολύ ξεκάθαρος, να έχει αναλύσει πολύ καλά αυτό που πάει να κάνει και να ξέρει ποιοι θα μπορούσαν να τον στηρίξουν σ’ αυτή  του την προσπάθεια. Επίσης ,να αναλύσει το πού θέλει ν’ απευθυνθεί και φυσικά να δημιουργήσει ένα προϊόν που ενδιαφέρει τους άλλους ανθρώπους και καλύπτει ένα κενό στην αγορά.
  19. Σε βλέπουμε να διδάσκεις στο Professional Diploma in Fashion Business & Marketing της KnowCrunch. Πώς αποφάσισε να πεις το ναι;
  20. Ενημερώθηκα για το πρόγραμμα και είδα ότι είναι πολύ σωστά μελετημένο και επιμελημένο και χάρηκα αρχικά που υπάρχει κάτι τέτοιο στην αγορά. Σε δεύτερο επίπεδο, έχω μια προσωπική σχέση με τον Αποστόλη Αϊβαλή, CEO της KnowCrunch, οπότε μου έγινε η πρόσκληση και με μεγάλη χαρά δέχθηκα.
  21. Τι ακριβώς θα διδάξεις;
  22. Αυτό που θα παρουσιάσω είναι το απόσταγμα από την 15ετή πορεία μου στη μόδα: Πώς δηλαδή μπορείς να δημιουργήσεις ένα fashion brand με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, πώς διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα και πώς θα το κάνεις ανταγωνιστικό. Ουσιαστικά θα μιλήσω για την δουλειά μου.
  23. Το Professional Diploma in Fashion Business & Marketing μπορεί να το παρακολουθήσει κάποιος που δεν είναι παθιασμένος με την μόδα;
  24. Υποστηρίζω την δια βίου μάθηση. Προσωπικά, δεν σταμάτησα ποτέ, ξεκίνησα με το πρώτο μου πτυχίο, συνέχισα με μαθήματα σκηνογραφίας, ακολούθησαν μαθήματα στην ιστορία της τέχνης και σήμερα παρακολουθώ μαθήματα ζωγραφικής. Πολύ σπάνια θυμάμαι χρονιά που να μην κάνω κάτι επιμορφωτικό που να αφορά το αντικείμενο μου. Σχετικά με το Fashion Diploma, πιστεύω πως ο καθένας μπορεί να το παρακολουθήσει γιατί είναι αρκετά αναλυτικό και κατατοπιστικό σ’ αυτό που προσφέρει. Δεν είναι γενικό και αφαιρετικό. Οι άλλοι instructors είναι πολύ καταρτισμένοι σ’ αυτά που θα διδάξουν καθώς και αξιόλογοι ως επαγγελματίες μιας και έχω συνεργαστεί με αρκετούς από αυτούς.
  25. Γιατί να το παρακολουθήσει κάποιος που είναι ήδη στον χώρο με δικό του brand ή ασχολείται με κάποιο άλλο κομμάτι της μόδας;
  26. Αρχικά να σου πω ότι θα το παρακολουθήσω και εγώ και, όπως έχω ακούσει, και η πλειοψηφία από τους instructors. Έχουν το ίδιο πλάνο! Ακόμα και να ξέρεις κάτι, η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως. Η οργάνωση της σκέψης σου, η συγκέντρωση των ιδεών. Με αυτή την πεποίθηση μπαίνω στη δουλειά και στη ζωή μου, θεωρώ ότι όλα έχουν ενδιαφέρον, ειδικά η καλή παρουσίαση και εκτέλεση του αντικειμένου σου είναι πολύ καλή αφορμή για να κερδίσεις πάλι γνώση!
  27. Πώς επηρεάζουν τα social media τον χώρο της μόδας;
  28. Τα social media είναι πλέον μέρος της δουλειάς, έχουν έντονη παρουσία. Από την άλλη, το έχεις ένα καλό προϊόν, είναι επίσης πάρα πολύ σημαντικό. Πέρα από την επικοινωνία και την εικόνα, τα οποία φτάνουν μέχρι ένα σημείο, μετά ξεκινά η ποιότητα του προϊόντος και τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Εκεί έχει πολύ μεγάλη σημασία να είσαι σε υψηλό επίπεδο για να έχεις πιστούς πελάτες και να μπορείς να αναπτύξεις το business σου.
Ioanna Kourbela Spring/ Summer 2019

Dreaming Flower

Περιγράφει μια ιστορία που εκτυλίσσεται με φόντο άλλοτε στους κήπους των Βερσαλλιών, άλλοτε στην αυλή ενός σπιτιού και άλλοτε στα παρτέρια των μπαλκονιών. Μια ωδή στην άνοιξη και στα δώρα που αυτή φέρνει, αφήνοντας πίσω της τον χειμώνα και οδεύοντας για το καλοκαίρι.

  • Δαντελένια άνθη που θέλουν να ακουμπήσουν σε ριγέ φορέματα.
  • Κιμονό σε ανθισμένους χρωματισμούς.
  • Πλεκτά μακριά φορέματα που σε ταξιδεύουν στους κήπους βασιλικών ανακτόρων και σε μεταφέρουν σε άλλες εποχές.

Theros

Σχέδια εμπνευσμένα από τον θερμό ήλιο, τη γόνιμη γη και τις βαθιές γαλάζιες θάλασσες του Ελληνικού καλοκαιριού.

Ενδύματα φτιαγμένα από υψίστης  ποιότητας πρώτες ύλες – βαμβάκι, λινό, βισκόζ, τενσέλ – που απαντούν στις ανάγκες έκφρασης κάθε προσωπικότητας.

Ζωτικά, και γι αυτό «Βασικά»  .

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved