Αν αναρωτιέσαι συχνά ποιο είναι το συστατικό των ευτυχισμένων σχέσεων, είναι λογικό… Όλοι μας θέλουμε να κάνουμε μακροχρόνιες σχέσεις αγάπης, εμπιστοσύνης και σεβασμού και προσπαθούμε για το καλύτερο. Τι έχει, όμως, τελικά περισσότερη σημασία, σύμφωνα με τα συμπεράσματα μιας έρευνας που ανέλυσε τα στοιχεία 174 μελετών;

Η ανάλυση των 174 μελετών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτή είναι η πιο σημαντική ποιότητα στις σχέσεις, και μάλιστα το να την καλλιεργήσουμε μπορεί να μας βοηθήσει να βελτιώσουμε κάθε στενή μας σχέση.

Το πιο σημαντικό συστατικό των ευτυχισμένων σχέσεων είναι η ψυχολογική ευελιξία

Πιθανώς αυτή η απάντηση να μην προκαλέσει σοκ σε όσους μετρούν περισσότερες από δύο επετείους πίσω τους γιατί το έχουν αντιληφθεί στην πράξη, ωστόσο, είναι σημαντικό να πούμε για όλους ότι η έρευνα έχει μελετήσει δεδομένα για 44.000 άτομα και σίγουρα μπορεί να θεωρηθεί αξιόπιστη, ενώ δεν αναφέρεται μόνο στις ερωτικές σχέσεις.

Οι συγγραφείς της μελέτης βρήκαν μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ της ψυχολογικής ακαμψίας και των ασθενέστερων οικογενειακών δεσμών, των λιγότερο ικανοποιητικών σχέσεων, της περισσότερης ανασφάλειας και της λιγότερο αποτελεσματικής ανατροφής των παιδιών. Το να είσαι ψυχολογικά άκαμπτος είναι κακό για κάθε είδους στενή σχέση. Αντιθέτως, η ψυχολογική ευελιξία τους βοηθά όλους να ευδοκιμήσουν.

συστατικό των ευτυχισμένων σχέσεων
Pexels

Ένα ψυχολογικά ευέλικτο άτομο χαρακτηρίζεται από ένα σύνολο στάσεων και δεξιοτήτων, όπως το ότι είναι γενικά ανοιχτό και αποδέχεται τις νέες εμπειρίες, είτε είναι καλές είτε κακές. Προσπαθεί να έχει επίγνωση της παρούσας στιγμής. Επιδιώκει να διατηρεί μια ευρύτερη προοπτική όταν αντιμετωπίζει μια πρόκληση, ενώ συνεχίζει να επιδιώκει σημαντικούς στόχους παρά τις αποτυχίες.

Μπορεί όλα αυτά ν’ ακούγονται υπέροχα, αλλά φυσικά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις… Σύμφωνα, όμως, με μια σειρά από ειδικούς, τα ευχάριστα νέα είναι ότι η ψυχολογική ευελιξία μπορεί να βελτιωθεί και να καλλιεργηθεί!

Το πρώτο βήμα είναι να δώσεις στον εαυτό σου την άδεια να νιώσει αυτό που νιώθεις και να μην νιώθει άσχημα για αυτό. Άλλοι τρόποι που μπορούν να σε βοηθήσουν να ενισχύσεις την ψυχολογική ευελιξία σου είναι το mindfulness, το να κρατάς ημερολόγιο αλλά και το να δημιουργείς σχέσεις με μη τοξικούς ανθρώπους.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News