Τα περισσότερα κέντρα στην Κίνα έφτιαξαν ολόκληρο πλάνο παρέμβασης για την ψυχολογική υποστήριξη των ατόμων κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Διαπίστωσαν πως οι άνθρωποι χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες, εργαλεία αξιολόγησης και μεθόδους αντιμετώπισης του άγχους για να ανταπεξέλθουν ψυχολογικά σε όλο αυτό που συμβαίνει. Και είναι απολύτως λογικό. Μια πανδημία έχει τρομερές ψυχολογικές συνέπειες τόσο σε νοσούντες όσο και σε μη. Το άγχος μεγαλώνει ενώ σκεφτόμαστε χίλια δυο πράγματα, όπως το εάν θα κολλήσουμε εμείς ή η οικογένειά μας, τι θα γίνει με τη δουλειά ή την επιχείρησή μας, πόσο καιρό θα κάνουμε να δούμε τους αγαπημένους μας… Υπάρχουν, όμως, τρόποι για να διαχειριστείς το άγχος σου και αυτοί οι τρόποι μπορούν να σε βοηθήσουν σε οποιαδήποτε φάση της ζωής σου βιώνεις μεγάλο στρες.

Ακολουθούν τρεις ασκήσεις που μπορείς να κάνεις με τον εαυτό σου αλλά και με την οικογένειά σου για να διαχειριστείς την κατάσταση που βιώνουμε, αλλά κι άλλες δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να κληθείς να αντιμετωπίσεις στο μέλλον.

τρόποι για να διαχειριστείς το άγχος

Unsplash/Lena Bell

3 τρόποι για να διαχειριστείς το άγχος σου

  • Αναγνώρισε ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι για σένα αυτή τη στιγμή και στήριξέ το σ’ αυτό που βιώνεις. Το να προσπαθείς να απαλλαγείς βίαια απ’ το άγχος που νιώθεις ή να μην το αποδέχεσαι ως άμυνα, δεν θα σε κάνει να το διαχειριστείς. Αντιθέτως, εάν το προσεγγίσεις διαφορετικά, το αγκαλιάσεις, το καταλάβεις και προσπαθήσεις να δεις τι ακριβώς συμβαίνει, θα δεις μεγάλη βελτίωση. Μοιράσου τις ανησυχίες σου με άλλους και πες όλα αυτά που σε φοβίζουν βαθιά. Αφιέρωσε λίγο χρόνο στο να συνδεθείς με αυτό που είναι πιο δύσκολο για σένα αυτή τη στιγμή, ενώ παράλληλα, να εκτιμάς κάθε ανάσα που μπορείς να παίρνεις.

τρόποι για να διαχειριστείς το άγχος

Unsplash/Nick Karvounis
  • Γράψε μια ιστορία με μια φάση της ζωής σου απ’ την οποία βγήκες πιο δυνατός. Βιώνεις μια αλλαγή που σε τρομάζει και σε γεμίζει άγχος. Μήπως έχεις βιώσει κι άλλες παρόμοιες φάσεις στο παρελθόν που είχες το ίδιο συναίσθημα; Θυμήσου την πιο έντονη απ’ αυτές και πώς κατάφερες να την ξεπεράσεις και γράψε μια ιστορία σε ένα χαρτί με βάση αυτή την εμπειρία. Αν θέλεις λίγη έμπνευση ή ένα ανάγνωσμα που θα σε γεμίσει δύναμη, σου προτείνουμε το “Ποιος πήρε το τυρί μου;”!
  • Σκέψου το μέλλον. Πώς θα ήθελες να σου μείνει στο μυαλό αυτή η δύσκολη κατάσταση που βιώνεις τώρα; Σκέψου πώς θα ήθελες να την έχεις στο μυαλό σου όταν πια θα είναι παρελθόν και κάνε κινήσεις που θα σε φέρουν πιο κοντά στον στόχο σου. Για παράδειγμα, εάν θέλεις να σκέφτεσαι ότι στην καραντίνα πέρασες ποιοτικό χρόνο με τον εαυτό σου και βγήκες πιο δυνατός απ’ αυτό, μήπως πρέπει να αρχίσεις να το κάνεις από σήμερα κιόλας;

Δες ακόμα:

Το δώρο του να βρίσκεις χρόνο

Photo: Pexels