Το να κοιμάσαι περισσότερο και καλύτερα μπορεί να είναι μια συμβουλή που ακούς διαρκώς και να έχει αρχίσει να σε εκνευρίζει, αλλά η επιστήμη στέκεται πολύ σ’ αυτό. Η φράση “θα νιώσεις καλύτερα εάν κοιμηθείς καλά”, μπορεί να έχει κάποια βάση και σύμφωνα με μια νέα έρευνα, η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει το άγχος σου έως και 30%.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Human Behavior, διαπίστωσε ότι η ένας καλός ύπνος είναι μια τέλεια, φυσική θεραπεία για την αντιμετώπιση του άγχους.

Τι προκαλεί η έλλειψη ύπνου

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι ερευνητές έκαναν μαγνητική στους εγκεφάλους 18 νέων ενηλίκων, οι οποίοι κλήθηκαν να δουν ένα βίντεο αρχικά μετά από έναν καλό ύπνο και στη συνέχεια μετά από ένα βράδυ όπου δεν κοιμήθηκαν καθόλου. Όσοι δεν είχαν κοιμηθεί καθόλου είχαν μια έντονη ανησυχία βλέποντας το βίντεο, το οποίο προκαλούσε έντονα συναισθήματα.

Αυτό έχει νόημα δεδομένου ότι ο προμετωπικός φλοιός -ο οποίος βοηθά στη μείωση των συνολικών επιπέδων άγχους- ήταν “απενεργοποιημένος” στους κουρασμένους συμμετέχοντες. Οι ερευνητές επανέλαβαν το ίδιο πείραμα με ακόμα 300 άτομα και βρήκαν τα ίδια ακριβώς αποτελέσματα.

έλλειψη ύπνου

Unsplash/Vladislav Muslakov

Το άγχος μπορεί σίγουρα να έχει αρνητικό αντίκτυπο τόσο στην ποιότητα όσο και στην ποσότητα του ύπνου σου. Σύμφωνα με το National Sleep Foundation (NSF), τα υψηλά επίπεδα άγχους μπορούν να προκαλέσουν πολλές δυσκολίες στους ανθρώπους που προσπαθούν να κοιμηθούν. Αυτή η νέα μελέτη δείχνει ότι ακόμα και αν τα άτομα με άγχος βρουν ένα μοτίβο για να κοιμούνται έστω λίγο παραπάνω και συνεχόμενα, μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα του άγχους τους.

Όταν είσαι ένα αγχώδες άτομο και δεν κοιμάσαι καθόλου ένα βράδυ, την επόμενη μέρα μην σου κάνει εντύπωση εάν είσαι ταραγμένος όλη την ώρα.

Και τι μπορείς να κάνεις για την έλλειψη ύπνου;

Το άγχος επηρεάζει τον ύπνο σου και ο κακός ύπνος αυξάνει το άγχος κι αυτό, όπως καταλαβαίνεις, είναι ένας φαύλος κύκλος.

Κι αν αναρωτιέσαι από πού πρέπει να ξεκινήσεις, η απάντηση είναι φυσικά απ’ το να μειώσεις το άγχος σου και να αυξήσεις την ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου σου. Είναι, λοιπόν, μια δουλειά που πρέπει να γίνει παράλληλα για να δεις πραγματικά αλλαγή!

Σύμφωνα με το Harvard Health, αν φροντίζεις να σε βλέπει ο ήλιος για τουλάχιστον 30 λεπτά κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορείς να έχεις έναν καλύτερο ύπνο.

έλλειψη ύπνου

Unsplash/Kinga Cichewicz

Παράλληλα, φρόντισε να διατηρείς μια δροσερή θερμοκρασία στο υπνοδωμάτιό σου, καθώς οι χαμηλότερες θερμοκρασίες σε βοηθούν να σε πάρει ο ύπνος πιο εύκολα και φυσικά μην ξεχνάς να μένεις μακριά απ’ τις οθόνες (κινητό, τηλεόραση, υπολογιστής) για κάποια ώρα πριν πέσεις για ύπνο!

Αν δεν κοιμήθηκες καλά χθες, λοιπόν, μην απορείς γιατί σήμερα νιώθεις αυτή την ανησυχία και είσαι πιο αγχωμένος. Ο εγκέφαλός σου αντιδρά στο σώμα σου που θέλει περισσότερο ύπνο και επομένως σε κάνει πιο ευάλωτο στο άγχος.

Κοιμήσου πιο πολύ σήμερα και αύριο θα είναι μια καλύτερη μέρα!

Δες ακόμα:

Τα 5 πράγματα που προκαλεί στη δουλειά η έλλειψη ύπνου!

Photo: Unsplash/Emily Leake