Τι είναι το “μονοπάτι της αμυγδαλής” που ευθύνεται για το άγχος;

LIKE US ON FACEBOOK

Μπορείς ν’ απαλλαγείς απ’ το άγχος σε λιγότερο από 20 λεπτά; Μπορείς κι εμείς σου έχουμε τρεις διαφορετικούς τρόπους για να το πετύχεις όταν σε πιάνουν ταχυκαρδίες και τα χέρια σου ιδρώνουν. Το μονοπάτι της αμυγδαλής φταίει για όλα.

Ψάχνεις διαρκώς τρόπους ν’ απαλλαγείς απ’ το άγχος αλλά μάλλον κάνεις τα πράγματα χειρότερα στην προσπάθεια σου να ηρεμήσεις. Δεν είναι εύκολο αλλά ούτε και ανέφικτο. Όλα ξεκινούν από το μυαλό κι όλα εσύ τα ορίζεις.

Τι κάνεις κάθε φορά που σε πιάνουν ταχυκαρδίες και νιώθεις ότι τα πόδια σου κόβονται; Πώς το αντιμετωπίζεις και ποιες σκέψεις περνάνε από το μυαλό σου;

Αν νιώθεις ανήσυχος και προσπαθείς να βρεις τον λόγο, να ξέρεις πως ίσως για όλα φταίει το μονοπάτι της αμυγδαλής που ενεργοποιήθηκε.

Η αμυγδαλή είναι μια ομάδα νευρώνων που αποτελεί μέρος του «πρωτόγονου» εγκεφάλου ο οποίος ελέγχει τις ενστικτώδεις λειτουργίες. Έχει να κάνει τα συναισθήματα που βιώνεις και ειδικά τον φόβο. Συνδέεται με αρκετά από τα υπόλοιπα μέρη του εγκεφάλου και είναι υπεύθυνη για τις γρήγορες αντιδράσεις, πριν πάρεις τον χρόνο σου να σκεφτείς και να επεξεργαστείς συνειδητά αυτό που συμβαίνει.

Πώς θα ηρεμήσεις; To μυστικό και στα τρία παρακάτω tips είναι να είσαι προληπτικός και αντιδραστικός. Δηλαδή, αν τα κάνεις σε καθημερινή βάση, τότε το άγχος στο μυαλό σου απλά θα εξαφανιστεί και θα μπορείς να αντιμετωπίζεις την κάθε περίπτωση καλύτερα.

Άσκηση

Η αερόβια άσκηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να σταματήσεις την ενεργοποίηση της αμυγδαλής και να μειώσεις τα συμπτώματα του άγχους. Όταν η αμυγδαλή σου ενεργοποιείται, ρίχνει την αδρεναλίνη στο σώμα, προετοιμάζοντάς σε είτε να τρέξεις μακριά από τον κίνδυνο είτε να το καταπολεμήσεις. Ο καρδιακός ρυθμός αυξάνεται και το σώμα είναι έτοιμο να κινηθεί… Κι αφού είναι έτοιμο γιατί να μην το κάνεις;

Άφησε τα συμπτώματα και βάλε τους μυς σε δουλειά. Όταν η καρδιά σου χτυπά και τα πόδια μετακινούνται, ουσιαστικά εξαπατάς την αμυγδαλή για να πιστέψει ότι ξέφυγε από τον κίνδυνο. Αυτή η πεποίθηση θα σταματήσει την ενεργοποίηση της αμυγδαλής και θα ολοκληρώσει τον κύκλο απόκρισης άγχους.

Καλό θα ήταν να κάνεις γυμναστική κάθε μέρα για περίπου 30 λεπτά και θα δεις τη διαφορά!

μονοπάτι της αμυγδαλής

Photo: Unsplash/Gesina Kunkel

Αναπνοή

Πόσο συχνά τσεκάρεις την αναπνοή σου όταν νιώθεις αγχωμένος; Είναι κοινό για άτομα που πολεμούν με το άγχος να έχουν ρηχές αναπνοές ή ακόμη και να κρατούν την αναπνοή κατά περιόδους.

Ο στόχος της μείωσης του άγχους είναι να εστιάσεις την προσοχή σου στην αναπνοή και να επιβραδύνεις τον καρδιακό ρυθμό.

Η αναπνοή από την κοιλιά είναι ένας πολύ καλός τρόπος να μειώσεις το άγχος μέσα σε λίγα λεπτά. Πώς λειτουργεί, λοιπόν; Όταν αναπνέεις από την κοιλιά, η κοιλιά ασκεί πίεση στο νεύρο του πνεύμονα – το μακρύτερο κρανιογενές νεύρο που φτάνει μέχρι τον εγκέφαλο. Αυτή η πίεση ενεργοποιεί το σύστημα χαλάρωσης και αρχίζει να μειώνει το άγχος μέσα σε λίγα λεπτά.

Με λίγη πρακτική μπορείς να συνηθίσεις αυτήν την αναπνοή και να την εφαρμόζεις καθημερινά.

Χαλάρωσε

Η ένταση στους μυς είναι ένα κοινό σύμπτωμα άγχους. Συνήθως, όταν είσαι αγχωμένος δεν το παρατηρείς! Αυτή η ένταση είναι αποτέλεσμα της αμυγδαλής που σε προετοιμάζει να είσαι σε εγρήγορση, να τρέξεις.

μονοπάτι της αμυγδαλής

Μαζί με την άσκηση, οι τεχνικές μυϊκής χαλάρωσης είναι μια εξαιρετική αρχή για να χαλαρώσεις τους μυς και αυτό θα σου γίνει αντιληπτό άμεσα. Προσπάθησε να χαλαρώσεις τους μυς στο σαγόνι, στο μέτωπο, στους ώμους, στην πλάτη ή τον αυχένα σου. Αν ένα μασάζ σε βοηθά, τότε να το κάνεις!

Δες και αυτό:

Ο τρόπος για να μειώσεις το άγχος σε 10 λεπτά!

Photo: Unsplash/Lena Bell

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved