Τι είναι ο κύκλος του άγχους που όλοι πρέπει να βιώσουμε

LIKE US ON FACEBOOK

Πιθανότατα θα έχεις διαβάσει ένα σωρό χρήσιμα άρθρα για το άγχος. Κάνει κακό στο σώμα σου. Κάνει κακό στον μεταβολισμό σου. Μειώνει το προσδόκιμο ζωής. Επηρεάζει τις σχέσεις σου. Με λίγα λόγια, το άγχος δεν είναι φίλος σου και δεν χρειάζεται την επιστήμη για να σου το αποδείξει. Τι είναι, όμως, ο κύκλος του άγχους που πρέπει να βιώσεις και να κλείσεις;

Δεν θα σου μιλήσουμε ξανά για το πόσο κακό είναι το άγχος. Αλλά θα σου πούμε πως μπορεί να γίνει φίλο σου, όσο εσύ το αφήνεις να ολοκληρώσει τον φυσικό του κύκλο. Κύκλος του άγχους; Ναι, και όταν αυτός ο κύκλος δεν κλείσει ποτέ, τότε το σώμα σου υποφέρει.

Τι είναι κύκλος του άγχους;

Το σώμα σου πλημμυρίζει από ορμόνες στρες για έναν καλό λόγο. Όλα τα συναισθήματά υπάρχουν για έναν λόγο, τελικά. Το άγχος είναι λίγο σαν τον θυμό. Ο θυμός δεν είναι η πιο άνετη αίσθηση που νιώθεις, αλλά εξυπηρετεί έναν σκοπό – προστατεύει την αίσθηση της δικαιοσύνης μας και μας προστατεύει από τους ανθρώπους που θέλουν να την καταπατήσουν. Ο θυμός που συνεχίζεται χωρίς σκοπό είναι ένα πρόβλημα, αλλά μια έκρηξη του κατάλληλου θυμού σε μια άδικη κατάσταση;

Δεν πρέπει να απενεργοποιήσεις αυτό το συναίσθημα τόσο εύκολα καθώς πρέπει να αντιληφθείς αυτό που σου λέει.

Η φυσιολογική αντίδρασή μας στο άγχος είναι πολύ καλά σχεδιασμένη για να μας βοηθήσει να επιβιώσουμε βραχυπρόθεσμα από στρεσογόνους παράγοντες.

κύκλος του άγχους

unsplash/Finn Hackshaw

Έτσι, μετά την ολοκλήρωση της αντίδρασης στο άγχος… τι θα συμβεί στη συνέχεια;

Μπορείς να χαλαρώσεις με τους αγαπημένους σου, ή να φωνάξεις από μέσα σου με χαρά, να πέσεις στο κρεβάτι ή να αγκαλιάσεις ένα αγαπημένο σου πρόσωπο.

Όλη αυτή η δραστηριότητα σηματοδοτεί στο σώμα ότι τώρα είσαι ασφαλής. Το άγχος δεν χρειάζεται πια και ο κύκλος του έχει ολοκληρωθεί.

Ωστόσο, πολλοί παράγοντες που μας προκαλούν άγχος είναι δύσκολο να τους αποφύγουμε.

κύκλος του άγχους

Photo: Unsplash/Lena Bell

Η πολλή δουλειά, η κίνηση κλπ δεν πρόκειται να μας «σκοτώσουν», αλλά αυξάνουν την αντίδραση του στρες με παρόμοιο τρόπο, αλλά δεν μας προσφέρουν την ίδια ευκαιρία για να ολοκληρώσουμε τον κύκλο απόκρισης άγχους. Αυτό είναι που αντιμετωπίζουμε σήμερα, δεν ολοκληρώνουμε τους κύκλους άγχους μας.

Πώς θα ολοκληρώσεις τον κύκλο;

Αν παρατηρήσεις έντονο άγχος και αναρωτιέσαι τι να κάνεις για αυτό, τότε υπάρχουν μερικοί τρόποι για να κλείσεις τον κύκλο όσο πιο ειρηνικά γίνεται:

Γυμναστική

Δεν χρειάζεται να πας γυμναστήριο αν δεν σου αρέσει. Μπορείς να χορέψεις, να κάνεις πηδηματάκια, να τρέξεις, να κολυμπήσεις, να ρίξεις μερικές μπουνιές στο μαξιλάρι σου.

Όλα αυτά λειτουργούν!

κύκλος του άγχους

Credits: Gabriel Matula/ Unsplash

Δημιουργικότητα

Δημιούργησε. Μπορείς να τραγουδήσεις, να γράψεις, να ζωγραφίσεις να παίξεις. Ό,τι σου αρέσει, σε εκφράζει, μπορείς να το κάνεις.

Θα ανακουφιστείς και θα νιώσεις πολύ καλύτερα.

Γέλιο και κλάμα

Γέλα για να ανακουφιστείς και να εκφράσεις όλα τα συναισθήματα που κρατάς μέσα σου. Μπορεί να θυμηθείς κάτι από το παρελθόν και να γελάσεις.

Ή… κλάψε! Το κλάμα δεν είναι ντροπή αλλά είναι ένας μηχανισμός για το σώμα σου να ανακουφιστεί, χωρίς ντροπές! Το κλάμα έχει πολλά οφέλη και στο τέλος θα νιώσεις καλύτερα.

Διαβάστε επίσης:

Τι είναι το «μονοπάτι της αμυγδαλής» που ευθύνεται για το άγχος;

Photo: unsplash/Nick Karvounis

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved