Τα διαφορετικά είδη άγχους που βιώνεις και δεν αντιλαμβάνεσαι!

LIKE US ON FACEBOOK

Σκέψου μια ζωή χωρίς άγχη… θα ήταν ιδανική, σωστά; Ωστόσο, οι ερευνητές έχουν αντίθετη άποψη, καθώς όπως φαίνεται το άγχος ορισμένες φορές μπορεί πραγματικά να αποβεί καλό και να σε βγάλει απ’ το comfort zone. Υπάρχουν διαφορετικά είδη άγχους που βιώνεις και δεν αντιλαμβάνεσαι!

Η θετική πλευρά του άγχους μπορεί να σε κάνει να εξελιχθείς, να ωριμάσεις, να προχωρήσεις. Αλλά καθώς, υπάρχουν διαφορετικά είδη άγχους, δεν σου δίνουν όλα ένα κίνητρο.

Όσο χαλαρός και cool κι αν είσαι, υπάρχουν κι εκείνες οι στιγμές που το άγχος σου χτυπά την πόρτα.

Ποια είναι τα διαφορετικά είδη άγχους;

Καλό και κακό άγχος

Ολόκληρη η ζωή μας είναι γεμάτη προκλήσεις που μας αγχώνουν αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα επίπεδα άγχους που μπορεί να έχουν τόσο θετική όσο και αρνητική επίδραση:

  • Η θετική απόκριση αποτελεί φυσιολογικό μέρος της ανάπτυξής μας και χαρακτηρίζεται από σύντομες αυξήσεις στον καρδιακό ρυθμό και μικρή αύξηση των ορμονικών επιπέδων.
  • Η ανεκτή απόκριση ενεργοποιεί τα συστήματα «συναγερμού» σε μεγαλύτερο βαθμό λόγω δυσκολιών. Μπορεί να είναι διάσπαση ή τραυματισμός, αλλά μπορούμε να το ανεχτούμε και να το διαχειριστούμε.
  • Η τοξική απόκριση δεν είναι φυσιολογική και μας βλάπτει.

διαφορετικά είδη άγχους

Ποια είναι, λοιπόν, τα είδη άγχους και πώς αντιδρά κάθε φορά το σώμα μας:

Οξύ άγχος

Πρόκειται για τον πιο συνηθισμένο τύπο. Είναι η αντίδρασή σου σε κάθε νέα πρόκληση ή νέος γεγονός. Μπορεί να έκανες ένα λάθος στη δουλειά, να τσακώθηκες με την κολλητή ή να έχεις ένα δύσκολο διαγώνισμα, μια εξέταση κλπ.

Για παράδειγμα μπορείς να πάθεις στο παιδί σου να κάνει ποδήλατο και αυτό είναι μια διαδικασία αγχωτική και για τους δύο. Αλλά την ίδια στιγμή είναι και διασκεδαστικό.

Σε φυσιολογικά επίπεδα μπορεί να τονώσει τον εγκέφαλο και να βοηθήσει την υγεία σου. Μελέτες διαπίστωσαν ότι σύντομα αγχωτικά συμβάντα προκάλεσαν βλαστοκύτταρα για τη βελτίωση της ψυχικής απόδοσης.

διαφορετικά είδη άγχους

Επεισοδιακό οξύ άγχος 

Όταν βιώνεις το οξύ άγχος συχνά-πυκνά, αυτό ονομάζεται επεισοδιακό οξύ άγχος. Όταν διαρκώς είσαι ανήσυχος ακόμη και για μικρά πράγματα, τα αρνητικά συναισθήματα σε ξεπερνούν και δεν μπορείς να τα διαχειριστείς.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, πονοκεφάλους και ένα αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα.

Χρόνιο άγχος

Όταν το οξύ στρες δεν λυθεί και είναι μακράς διαρκείας για μεγάλο χρονικό διάστημα, γίνεται χρόνιο. Οι ρίζες του μπορεί να βρίσκονται σ’ έναν δυστυχισμένο γάμο, μια κακή δουλειά ή φτώχεια.

Αυτό το στρες είναι πολύ επικίνδυνο και τοξικό. Μπορεί να καταστρέψει τη σωματική και ψυχική σου υγεία και ακόμη και να οδηγήσει σε καρκίνο, καρδιακές παθήσεις και παχυσαρκία. Η έρευνα έδειξε ότι το χρόνιο στρες μπορεί να αυξήσει ακόμη και τα επίπεδα ορισμένων ορμονών που διαταράσσουν τη μνήμη.

Μερικές φορές οι αιτίες του χρόνιου στρες μπορεί να είναι από μια δύσκολη παιδική ηλικία. Στην περίπτωση αυτή, μερικοί άνθρωποι πηγαίνουν σε ψυχολόγο ή επιλέγουν τον διαλογισμό. Αν το παρατηρείς μέρα με τη μέρα, η ζωή σου γίνεται πιο περίπλοκη και δεν μπορείς να βρεις τη θετική πλευρά σε τίποτα.

Μήπως ήρθε η ώρα για αλλαγές;

Διαβάστε επίσης:

Τι είναι το «μονοπάτι της αμυγδαλής» που ευθύνεται για το άγχος;

Photo: Unsplash/Lena Bell, unsplash/Nick Karvounis

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved