Τα 5 πράγματα που προκαλεί στη δουλειά η έλλειψη ύπνου!

LIKE US ON FACEBOOK

Μπορεί να θεωρείς πως δεν σε επηρεάζει, αλλά σε επηρεάζει. Ο ύπνος είναι εξαιρετικά σημαντικός και αυτό το έχουν αποδείξει πολυάριθμες μελέτες και συνεχίζουν να το αποδεικνύουν. Έλλειψη ύπνου και δουλειά… παλεύονται; Μάλλον όχι!

Όσο κι αν εσύ σκέφτεσαι πως είναι απλώς ένα 8ωρο (9ωρο, 10ωρο…) και θα περάσει, σε επηρεάζει ακόμη κι αν δεν το αντιλαμβάνεσαι. Κάθε φορά υιοθετείς συγκεκριμένες συμπεριφορές και αντιδράς με συγκεκριμένους τρόπους. Έλλειψη ύπνου και δουλειά… δυστυχώς δεν είναι ο καλύτερος συνδυασμός.

Τα 5 πράγματα που προκαλεί η έλλειψη ύπνου στη δουλειά

Είσαι αφηρημένος

«Πηδάς» από το ένα tab στο άλλο στο Internet; Κάνεις scroll χωρίς λόγο και αιτία; Δες μπορείς να συγκεντρωθείς στη δουλειά που σου έχουν αναθέσει;

Ναι, όλα αυτά συμβαίνουν λόγω της έλλειψης ύπνου. Η προσοχή σου αποσπάται απ’ το παραμικρό ενώ είναι πιο πιθανό να κάνεις περισσότερα λάθη.

Είσαι αγχωμένος

Όταν δεν κοιμάσαι αρκετές ώρες νιώθεις πιο αγχωμένος, νιώθεις  τους κινδύνους πιο εύκολα και όλο αυτό σου προκαλεί μια ανησυχία.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, εξέτασαν 18 ανθρώπους που κοιμήθηκαν φυσιολογικές ώρες και μια νύχτα που δεν κοιμήθηκαν. Μετά την έλλειψη ύπνου, τα επίπεδα άγχους αυξήθηκαν κατά 30%  !

Έλλειψη ύπνου και δουλειά

Είσαι θυμωμένος

Αν χάσεις μόλις μερικές ώρες ύπνου, τότε χαλάει και η διάθεσή σου! Και αυτό είναι πραγματικότητα, καθώς όταν δεν έχεις κοιμηθεί πολλές ώρες ή έχεις κάνει κακό ύπνο, όλα σου φταίνε.

Σε μια έρευνα από το 2012 συμμετείχαν 142 άτομα. Από αυτά μερικά έπρεπε να κοιμηθούν κανονικά 7 ή και περισσότερες ώρες και τα υπόλοιπα να κοιμηθούν περίπου 4,5 ώρες. Οι συμμετέχοντες που κοιμήθηκαν λιγότερο ήταν πιο θυμωμένοι και τους ενοχλούσαν καθημερινά πράγματα, όπως ένα άβολο μπλουζάκι ή το γάβγισμα ενός σκύλου.

Έχεις λιγότερη υπομονή με τους συναδέλφους

Η έλλειψη ύπνου μας κάνει πιο ευέξαπτους και η υπομονή μας χάνεται!

Και δεν το βγάζουμε απ’ το μυαλό μας. Μια έρευνα του 2017 από τους ερευνητές Cristiano Guarana και Christopher Barnes υπολόγισε τις ώρες ύπνου σε 40 managers και ανέλυσε τα reports αναφορικά με τις σχέσεις μεταξύ τους και μεταξύ των άλλων συναδέλφων, στο διάστημα τριών μηνών.

Αυτό που βρήκαν ήταν ότι η έλλειψη ύπνου στα αφεντικά επηρεάζει τις σχέσεις με τους εργαζόμενους. Οι εργοδότες που είχαν κοιμηθεί λιγότερο είχαν και λιγότερη υπομονή.

Παίρνεις μεγαλύτερα ρίσκα

Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει τις αποφάσεις σου και αλλάζει τη συμπεριφορά σου με τρόπου που δεν είναι πάντα αντιληπτός. Σε κάνει να παίρνεις πιο μεγάλα και μερικές φορές χωρίς ουσιαστικό νόημα ρίσκα.

Αυτό έδειξε έρευνα του 2017, Annals of Neurology. Οι ερευνητές έκαναν μια σύγκριση στις αποφάσεις ανδρών ηλικίας 18-28, οι οποίοι απολάμβαναν μόνο 5 ώρες κάθε βράδυ για μια εβδομάδα, με ένα δεύτερο group που απολάμβανε 8 ώρες ύπνου.

Τους ζητήθηκε, λοιπόν, να επιλέξουν ανάμεσα στην ασφαλή επιλογή να πάρουν ένα συγκεκριμένο ποσό χρημάτων ή να ποντάρουν σε ένα υψηλότερο ποσό αλλά αν έχαναν, θα έχαναν και όλα τα χρήματα. Όσοι είχαν κοιμηθεί λιγότερο, πήραν το μεγαλύτερο ρίσκο!

Έλλειψη ύπνου και δουλειά

Photo: Stocksy/Alia Images

Τι μπορείς να κάνεις;

Αν έχεις μια τέτοια ημέρα, αν δεν έχεις κοιμηθεί πολλές ώρες αλλά έπρεπε να σηκωθείς για να πας δουλειά, τότε δες πώς μπορείς να σώσεις την κατάσταση.

  • Βγες έξω. Πριν ξεκινήσεις τη δουλειά κάνε μια βόλτα στον ήλιο, γιατί αυτό θα σε ξυπνήσει!
  • Κινήσου! Όταν κάθεσαι όλη την ώρα στην καρέκλα σου και κάνεις μια συγκεκριμένη δουλειά, τότε είναι πιο πιθανό να νιώθεις περισσότερο κουρασμένος. Κάνε διαλείμματα, σήκω από τη θέση σου, περπάτα.
  • Καφές! Φυσικά, δεν περίμενες εμάς για να σου το πούμε. Πιες καφέ για να ξυπνήσεις, αλλά μην το παρακάνεις!
  • Πάρε έναν υπνάκο. Αν είναι δυνατό, μπορείς να κοιμηθείς περίπου 20 λεπτά γιατί αυτό θα σε ανανεώσει και θα σε κρατήσει για τις επόμενες ώρες.

Κι αν έχεις κάθε μέρα πρωινό ξύπνημα… Δες τι μπορείς να κάνεις:

Πώς καταφέρνω να ξυπνάω κάθε μέρα 7 το πρωί! (και να μην γκρινιάζω)

Photo: H. Armstrong Roberts/ClassicStock/Getty Images
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved