Έχεις παρατηρήσει ποτέ όταν είσαι μόνος στο σπίτι, περπατάς στο δρόμο ή κάνεις μία συγκεκριμένη δουλειά τις σκέψεις σου; Είναι σίγουρο ότι υπάρχει μία φωνούλα στο βάθος που παράλληλα με ό,τι κάνεις είναι μέσα στο κεφάλι σου και σου μιλάει! Αν σου συμβαίνει και σένα αυτό, σημαίνει ότι σκέφτεσαι ΣΥΝΕΧΕΙΑ. Είναι πιθανό να το έχεις συνηθίσει σε τέτοιο βαθμό που, πλέον, ίσως δεν  το καταλαβαίνεις.

Γράφει η Μαρία Παπαδοπούλου

Το να σκέφτεσαι συνέχεια, ίσως υποσυνείδητα σε κουράζει. Μπορεί να σκέφτεσαι τις εκκρεμότητες που έχεις στην δουλειά σου, σκέψεις που αφορούν στο μέλλον σου, αναμνήσεις από το παρελθόν σου ή μπορεί ακόμα να έρχονται εικόνες από αγαπημένα σου πρόσωπα ή στίχοι από το τραγούδι που άκουσες στο ραδιόφωνο το πρωί! Αυτό αυτόματα δημιουργεί μία βαβούρα στο κεφάλι σου και δε σ’ αφήνει να παρατηρήσεις τον κόσμο γύρω σου.

Επειδή το να σκέφτεσαι συνέχεια δε σε ωφελεί και επειδή το να σταματήσεις να το κάνεις , μετά από χρόνια προϋπηρεσίας σε αυτό,  είναι αρκετά έως πολύ δύσκολο βρήκαμε πέντε τρόπους να σε βοηθήσουμε. Με την παρακάτω τεχνική θα καταφέρεις να θέσεις υπό έλεγχο την ανεξέλεγκτη σκέψη σου.

σκέφτεσαι συνέχεια

Η τεχνική για να σταματήσεις να σκέφτεσαι συνέχεια

Παρατήρησε το σώμα σου

Ξεκίνα παρατηρώντας την αυθόρμητη στάση του σώματος σου. Είσαι άνετα; Μήπως έχεις μόνιμα σηκωμένους τους ώμους και είσαι σφιγμένος χωρίς να το καταλαβαίνεις; Προσπάθησε να είσαι όσο πιο άνετα μπορείς και οι μυς σου να μην είναι σφιγμένοι όταν δεν υπάρχει λόγος .

Άκου την φωνή στο κεφάλι σου και βάλε προτεραιότητες

Δεύτερον, αντιμετώπισε τη φωνή στο κεφάλι σου σαν τον κολλητό σου! Δηλαδή, κάθε φορά που θα κάνεις κάποια σκέψη που είναι αγχωτική κάνε παύση. Αν από την άλλη είναι κάτι που είχες ξεχάσει και στο θύμισε η φωνούλα, τότε μάλλον της χρωστάς. Σε γενικές γραμμές  προσπάθησε οι σκέψεις σου να περιλαμβάνουν σε μεγαλύτερο ποσοστό την καθημερινότητα σου. Κάνε μία βόλτα και δες τους δρόμους, τις πολυκατοικίες, τα πάρκα και τους περαστικούς. Δώσε λίγο χρόνο στον εαυτό σου να επεξεργαστεί την πραγματικότητα που υπάρχει γύρω του.

σκέφτεσαι συνέχεια

Κάνε τη σκέψη σου πράξη!

Μερικές φορές για να χαλαρώσει ο εγκέφαλος μας από την σκέψη θα πρέπει αφού βάλουμε προτεραιότητες να κάνουμε πράξη και όσα σκεφτόμαστε. Για παράδειγμα, αν έρθει κάποιος φίλος και σου προτείνει να κάνεις κάτι αντί να περάσεις μέρες με το να το σκέφτεσαι, κάντο ή απέρριψε το! Με λίγα λόγια -και αν μου επιτρέπουν οι Λατίνοι να δανειστώ την έκφραση τους… carpe diem.. Σταμάτα να το πολυσκέφτεσαι και άδραξε την μέρα!  Μίλα στην κοπέλα/αγόρι που κάθεται απέναντι σου. Πες καλημέρα στον περαστικό που διασταυρώθηκαν οι δρόμοι σας και ας μη τον γνωρίζεις.

Παρατήρησε τις σκέψεις σου

Από που προέρχονται αυτά που σκέφτεσαι, είναι κάτι που μπορείς να κάνεις γι’ αυτά;  Είναι θετικές στην πλειοψηφία τους οι σκέψεις που κάνεις ή είναι αρνητικές; Συγκεντρώσου στις σκέψεις που σε κάνουν να νιώθεις όμορφα. Απέβαλε τις αρνητικές και απόλαυσε τις παύσεις στο μυαλό σου. Ο εγκέφαλός μας χρειάζεται κι αυτός την ησυχία του!

Τώρα ξέρεις πως να εκπαιδεύσεις το μυαλό σου να μην σκέφτεται συνέχεια!

Δες ακόμα:

Η 20λεπτη άσκηση που ηρεμεί το μυαλό σου και θα σε βοηθήσει να σκεφτείς πιο καθαρά

Photo: pexels.com