Φυσικά και ποιος άνθρωπος δεν αγχώνεται πριν τις εξετάσεις; Κι όταν μιλάω για εξέταση, εννοώ από τις Πανελλήνιες και την εξεταστική μέχρι και τις εξετάσεις σε μια ξένη γλώσσα.

Το άγχος πριν τις εξετάσεις μερικές φορές μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό, ειδικά αν ο εξεταζόμενος πάθει κάποια κρίση πανικού. Όμως, δεν γίνεται να αφήσεις ένα και μόνο συναίσθημα να καταστρέψει όλη την προσπάθεια που έχεις κάνει μέχρι εκείνη την ημέρα.

Γι’ αυτό το λόγο, καλό θα ήταν να προετοιμαστείς κατάλληλα από πριν και για το στρες, που πιθανότατα θα σου δημιουργηθεί ενόψει των εξετάσεών σου.

Έλεγξε τις σκέψεις σου

άγχος πριν τις εξετάσεις

Τι σου λέω κι εγώ τώρα θα μου πεις. Όμως, μην φέρνεις την καταστροφή και μην προδικάζεις ότι θα αποτύχεις. Δεν έχει σημασία αν έχεις διαβάσει λιγότερο ή περισσότερο από κάποιους άλλους, ούτε αν έχεις γράψει κάποιους κακούς βαθμούς. Το σημαντικό είναι να έχεις καλή ψυχολογία και όταν βλέπεις ότι έχεις αρχίσει να σκέφτεσαι αρνητικά, καλό θα ήταν να ξεφεύγεις από τις σκέψεις σου. Πώς; Σήκω, κάνε μια βόλτα, άκου λίγη μουσική, μίλα με φίλους ή γονείς και σκέψου ή συζήτα κάτι ευχάριστο, όπως το που θα πας το καλοκαίρι.

Βγες έξω

άγχος πριν τις εξετάσεις

unsplash/ Pete Bellis

Είναι πολύ χρήσιμο, όταν σε πιάνει το άγχος σου, να βγαίνεις έξω, να περπατάς και να ξεσκάς. Μπορείς να το κάνεις είτε με φίλους ή τους γονείς σου, είτε μόνος σου με παρέα τη μουσική ή την καλή σου διάθεση.

Φάε υγιεινά

άγχος πριν τις εξετάσεις

Μην πέσεις στην παγίδα να φας σοκολάτες, πατατάκια, πίτσες ή ό,τι άλλο ανθυγιεινό σου αρέσει. Η ζάχαρη ειδικά δεν είναι το συστατικό αυτό που βοηθάει την ψυχολογία σου να ανέβει. Αντιθέτως, αν φας φρούτα και λαχανικά, σίγουρα θα βελτιώσει την καλή σου διάθεση και θα σε βοηθήσει να διώξεις την αρνητικότητά σου.

Μάθε να αναπνέεις σωστά

άγχος πριν τις εξετάσεις

Unsplash/Lena Bell

Όταν σε πιάνει πανικός και άγχος όχι μόνο για τις εξετάσεις σου, αλλά και για το οτιδήποτε που σε αγχώνει, πάρε βαθιές ανάσες. Ξάπλωσε, προσπάθησε να χαλαρώσεις και ανάπνευσε από το διάφραγμα. Πάρε βαθιές, αργές αναπνοές.

Μην επηρεάζεσαι από τους άλλους

άγχος πριν τις εξετάσεις

Όταν κάνεις παρέα με άλλους αγχωτικούς ανθρώπους, τότε κι εσύ θα αγχώνεσαι όλο και περισσότερο. Είναι κρίμα να είσαι χαλαρός και να σε αγχώνουν οι υπόλοιποι. Απομακρύνσου από τους ανθρώπους, που σε αγχώνουν και δεν σε βοηθούν να αποβάλεις το στρες σου.

Μίλα με άτομα που θα σε καταλάβουν

άγχος πριν τις εξετάσεις

Photo: Stocksy/Jojo Jovanovic

 

Μην διστάζεις να “αλλάξεις” και λίγο τις παρέες σου τις ημέρες πριν τις εξετάσεις. Μίλα με άτομα, που θα σε στηρίξουν, θα σε καταλάβουν και δεν θα εντείνουν ακόμα περισσότερο το άγχος σου. Στείλε σε αυτόν τον φίλο, ο οποίος είναι χαλαρός και δε θα σου προσθέσει τα δικά του προβλήματα. Αν πάλι έχεις κάποιον, ο οποίος έχει περάσει την ίδια κατάσταση με εσένα, σίγουρα θα σε βοηθήσει πολύ περισσότερο και ίσως και να σε ξεαγχώσει.

Κάνε διάλειμμα

άγχος πριν τις εξετάσεις

MaryMary

Μην διαβάζεις ασταμάτητα, χωρίς να κάνεις κάτι άλλο ή να βγαίνεις από το σπίτι. Η λύση δεν είναι να μείνεις μέσα κλεισμένος, πάνω από ένα βιβλίο, προκειμένου να αποστηθίσεις όλες τις γνώσεις που πρέπει. Το σημαντικό είναι να κάνεις ουσιαστικό και παραγωγικό διάβασμα και αυτό θα το πετύχεις μόνο αν κάνεις μικρά και συχνά διαλείμματα από το διάβασμά σου.

Μην αποφεύγεις να εκφράζεις τα συναισθήματά σου και τις σκέψεις κι όποτε χρειάζεται να ζητάς τη βοήθεια των άλλων, είτε είναι οι φίλοι σου, είτε είναι οι γονείς σου, είτε ακόμα κι ένας ειδικός. Σε κάθε περίπτωση, το άγχος πριν τις εξετάσεις πρέπει να το διώξεις και να μην πας στις εξετάσεις γεμάτος στρες και αρνητική διάθεση.

Διάβασε ακόμα:

Μήπως μόνο η σκέψη των προβλημάτων προκαλεί το άγχος;