Η εμμηνόρροια ή έμμηνος ρύση ή περίοδος είναι μία από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που έχει να αντιμετωπίσει κάθε γυναίκα και δυστυχώς κάθε μήνα.

Όπως είναι γνωστό, η ψυχολογία κατά την περίοδο μεταβάλλεται πολύ συχνά στις γυναίκες, για να μην πούμε ότι ανά δευτερόλεπτο μπορεί να παρατηρηθεί και αλλαγή στη διάθεση τους. Η μεταβολή αυτή επηρεάζει όχι μόνο τις ίδιες τις γυναίκες, αλλά και τους γύρω τους, όπως τους συντρόφους τους, τους φίλους του και τους γονείς τους, καθώς, χωρίς υπερβολή, είναι πιο δύσκολο να συνεννοηθεί κάποιος με μία γυναίκα εκείνες τις ημέρες από τις υπόλοιπες.

Η στεναχώρια, μελαγχολία ή και κατάθλιψη που νιώθεις όταν περιμένεις ή και έχεις περίοδο είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί, όμως, υπάρχουν κάποιοι τρόποι που θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις τη συνεχή μεταβολή των ορμονών σου.

Ασκήσου

Τίποτα δε θα σου φτιάξει τη διάθεση περισσότερο από τη σωματική άσκηση. Σύμφωνα με έρευνες, ο άνθρωπος που αθλείται, αισθάνεται λιγότερο άγχος και αύξηση της καλής του διάθεσης, καθώς αυξάνονται στον οργανισμό του τα επίπεδα ενδορφινών. Πλέον, υπάρχουν αρκετά είδη γυμναστικής που θα σου προσφέρουν όχι μόνο σωματική, αλλά και ψυχολογική ευεξία, όπως ο χορός, η yoga, οι pilates, αλλά και η κολύμβηση ή το ποδήλατο. Σίγουρα κάποιο από αυτά θα σου φτιάξει την ψυχολογία κατά την περίοδο.

ψυχολογία κατά την περίοδο

Φάε φρούτα και λαχανικά

Όχι, μην φας σοκολάτες, είναι λάθος. Αυτό που πολλές γυναίκες δεν ξέρουν, αν και θα ‘πρεπε, είναι ότι η ζάχαρη μπορεί ακόμα και να σε κάνει να νιώθεις πιο κουρασμένη απ’ ότι είσαι. Αντιθέτως, τα φρούτα και τα λαχανικά θα σου δώσουν όλη την ενέργεια που χρειάζεσαι προκειμένου να ενισχύσεις τον οργανισμό σου με τις βιταμίνες που χρειάζεται.

ψυχολογία κατά την περίοδο

Αγκαλιές, πολλές αγκαλιές!

Ζήτα και δώσε αγκαλιές στο σύντροφό σου, στους φίλους σου και στους γονείς σου. Είναι μία ακόμα μέθοδος για να παράξει ο οργανισμός σου ενδορφίνες, αλλά και για να νιώσεις τη στήριξη και τη συμπόνια που έχεις ανάγκη.

ψυχολογία κατά την περίοδο

Κάνε ό,τι σε ευχαριστεί περισσότερο

Πήγαινε για ψώνια, για καφέ, για ποτό ή για χορό, φρόντισε την εμφάνισή σου και περιποιήσου, κανόνισε ένα sleep over με τις κολλητές σου, δες κωμωδίες και γέλα με την ψυχή σου. Μπορείς να βρεις να κάνεις ό,τι σου αρέσει περισσότερο κι ό,τι σε ευχαριστεί πραγματικά προκειμένου να διατηρήσεις τη διάθεσή σου στα ύψη και να μην “πέσεις” ψυχολογικά ούτε στιγμή. Είναι πολύ σημαντικό να αποφύγεις πράγματα που θα σου χαλάσουν την ψυχολογία και θα σε στεναχωρήσουν, ακόμα και μελαγχολικές ταινίες.

ψυχολογία κατά την περίοδο

Είναι σίγουρα δύσκολο να διατηρήσεις μια καλή ψυχολογία κατά την περίοδο, αλλά και πριν έρθει. Όμως, οι συμβουλές αυτές θα σε βοηθήσουν να καταπολεμήσεις την αρνητική σου διάθεση και αν τα τηρήσεις κατά γράμμα ίσως να είναι και η λύση που έψαχνες τόσο καιρό, προκειμένου να είσαι το ίδιο ευδιάθετη και τις “δύσκολες” ημέρες.

Διάβασε ακόμα:

Η περίοδος όντως επηρεάζει τον ύπνο, σύμφωνα με τους ειδικούς

Photo: Unsplash