Πώς να αδειάσεις το μυαλό σου από τις ατελείωτες σκέψεις, όχι οποιεσδήποτε σκέψεις, τις τοξικές, τις επαναλαμβανόμενες, αυτές που μερικές φορές δεν σε αφήνουν να αναπνεύσεις ελεύθερα.

Και πώς να μην κάνεις τέτοιες σκέψεις όταν μέσα στην ημέρα ασχολείσαι με ένα εκατομμύριο πράγματα ταυτόχρονα, με τη δουλειά σου, με την οικογένεια σου, αλλά και με τη ζωή σου γενικότερα. Είναι λογικό στο τέλος της ημέρας να μην μπορείς να κάνεις αυτό το απαραίτητο για την ψυχική σου υγεία “άδειασμα”.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι ειδικοί προτείνουν τον διαλογισμό, καθώς ίσως είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μπορείς να επιστρέψεις στο τώρα. Μερικά tips που ίσως σε βοηθήσουν όταν κάνεις διαλογισμό να ησυχάσεις τις σκέψεις σου:

Βρες μια άνετη θέση

Η άνεση στον διαλογισμό είναι το κλειδί. Κι ενώ πολλοί μπορεί να σκέφτονται ότι η σωστή θέση είναι να κάθονται σταυρόποδι, αυτό μπορεί να μην άνετο για όλους. Θα πρέπει να βρεις εσύ τη θέση που λειτουργεί για εσένα, μπορεί αυτή να είναι ξαπλωμένη στο κρεβάτι ή να κάθεσαι σε καρέκλα για να ακουμπάς την πλάτη σου. Βρες τη θέση, κλείσε τα μάτια και πάρε βαθιές αναπνοές. Είναι επίσης πολύ χρήσιμο να μην έχεις κοντά σου πιθανούς περισπασμούς που να σου τραβούν την προσοχή.

Πάρε βαθιές ανάσες

Σύμφωνα με τους ειδικούς οι βαθιές αναπνοές συνδέονται με τη χαλάρωση του μυαλού μας, αλλά και του σώματος μας. Πάρε βαθιές εισπνοές και εκπνοές και κάνε focus στην ακολουθία των αναπνοών. Μπορείς ακόμη να μετράς τις αναπνοές σου, προκειμένου να μην αποσπαστεί η προσοχή σου. Για παράδειγμα, μπορείς να μετρήσεις 8 εισπνοές και εκπνοές και στη συνέχεια να ακολουθήσεις την ίδια διαδικασία.

πώς να αλλάξεις ζωή

Pexels/Nathan Cowley

Μην νιώθεις άσχημα, όταν δεν συγκεντρώνεσαι

Ο διαλογισμός χρειάζεται τον χρόνο του και εξάσκηση. Αυτό σημαίνει ότι είναι λογικό στην αρχή όταν κάνεις διαλογισμό, οι σκέψεις σου να πηγαίνουν σε διάφορα πράγματα. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να είσαι αυστηρή με τον εαυτό σου, γιατί αυτό σε κάνει να αγχώνεσαι περισσότερο και το σίγουρο είναι ότι μετά δεν μπορείς να χαλαρώσεις. Το σημαντικό είναι όταν καταλαβαίνεις ότι το μυαλό σου έχει επιστρέψει στις διάφορες σκέψεις που το απασχολούν, να προσπαθείς να συγκεντρώνεσαι εκ νέου στις αναπνοές σου.

Χρησιμοποίησε μια εφαρμογή

Στο κινητό σου μπορείς να βρεις αρκετά app, με οδηγούς για διαλογισμό που θα σε βοηθήσουν να ησυχάσεις τις σκέψεις σου, όταν αυτές «ξεφεύγουν». Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι συγκεκριμένες εφαρμογές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για όσους τώρα ξεκινούν τον διαλογισμό, ενώ για να μην ψάχνεις, μπορούμε να σου προτείνουμε τις εξής: Stop, Breathe & Think, Calm και Headspace.

Photo: Unsplash/Dardan