Μπορεί τα πράγματα να μην εξελίχθηκαν όπως θα ήθελες, μπορεί να έκανες κάποιο λάθος, μπορεί κάτι που νόμιζες ότι ήθελες να μην το θέλεις πια και θα μπορούσαμε να γράψουμε ακόμα πολλά μπορεί και το αποτέλεσμα να ήταν το ίδιο.

Το αποτέλεσμα είναι ότι όλοι απογοητευόμαστε κι όλοι δεν γίνεται να κάνουμε κάτι απ’ το να αποτρέψουμε μια πιθανή απογοήτευση στο μέλλον. Γι΄αυτό σου λέμε πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις την απογοήτευση, σύμφωνα με έναν ειδικό.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Gail Saltz, ψυχαναλυτή στο Ψυχαναλυτικό Ινστιτούτο της Νέας Υόρκης, οι άνθρωποι απογοητευόμαστε όταν έχουμε υψηλές προσδοκίες ή όταν δεν μπορούμε να διαχειριστούμε ορισμένα συναισθήματα. Τι κάνουμε τότε; Αποδεχόμαστε την όποια κατάσταση και πάμε παρακάτω μ’ αυτούς τους τρόπους.

Θυμήσου όταν είχες απογοητευτεί ξανά και το ξεπέρασες

Δεν είναι η πρώτη φορά που απογοητεύεσαι και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία, γι’ αυτό θυμήσου την προηγούμενη φορά που είχες απογοητευτεί με κάτι και κατάφερες να το ξεπεράσεις. Θα δεις ότι μια τόσο μικρή υπενθύμιση, θα σε κάνει να νιώσεις αμέσως καλύτερα και ότι μερικές φορές στη ζωή απογοητευόμαστε και μερικές άλλες καταφέρνουμε να το ξεπεράσουμε.

Μίλησε με κάποιον

Μίλησε με την καλύτερη σου φίλη, με τη μαμά σου ή την αδερφή σου ή έναν άνθρωπο που ξέρεις ότι μπορείς να εμπιστευτείς. Πες του τι είναι αυτό που σε προβληματίζει και γιατί έχεις απογοητευτεί. Αυτοί μπορεί να βλέπουν μια λύση που εσύ δεν βλέπεις ή μπορεί να δουν την κατάσταση διαφορετικά και να σε βοηθήσουν να επανεκτιμήσεις ορισμένα πράγματα.

Ζήτα βοήθεια από ειδικό

Εάν είσαι απογοητευμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα, είτε απ΄τη ζωή είτε από μια κατάσταση είτε απ’ τη στασιμότητα, ήρθε η ώρα να ζητήσεις τη βοήθεια ενός ειδικού, γιατί η απογοήτευση μπορεί να οδηγήσει στην κατάθλιψη και τότε θα είναι ακόμα πιο δύσκολη να τη διαχειριστείς.

Σκέψου μια λύση

Το πρόβλημα με όσους απογοητεύονται εύκολα είναι ότι νομίζουν ότι τίποτα δε διορθώνεται, ότι όλα καταλήγουν σε ένα αδιέξοδο και ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει ή να επιστρέψει στο πώς ήταν πρώτα. Σε μία τέτοια περίπτωση, σκέψου μια λύση, τι θα μπορούσες να κάνεις για να αντιστρέψεις την κατάσταση και να προχωρήσεις μπροστά.

Διάβασε επίσης:

Η αισιοδοξία κάνει κάλο στην υγεία, γι’ αυτό άσε στην άκρη την γκρίνια!

Photo: Leah Kelley