Σύμφωνα με έρευνες δεν μας σκοτώνει το άγχος, αλλά ο τρόπος που αντιδράμε απένταντι σε αυτό. Για αυτό το λόγο σταμάτα να αντιδράς υπερβολικά χωρίς λόγο.

Όλοι έχουμε να σκεφτούμε κάποια υπερβολική αντίδραση χωρίς λόγο που έχουμε εκφράσει στο παρελθόν. Συνήθως αυτό συμβαίνει χωρίς καν να το καταλαβαίνουμε. Αν βρίσκεις τον εαυτό σου συχνά θυμωμένο, στεναχωρημένο ή αμυντικό σε ασήμαντα θέματα, τότε θα πρέπει να ξέρεις ότι υπάρχει τρόπος να συγκρατήσεις τα συναισθήματά σου.

Κοίτα είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχεις αυτά τα συναισθήματα και να θέλεις μερικές φορές να εκραγείς. Το να επιτρέψεις στον εαυτό σου να κατανοήσει ποιες περιστάσεις σε κάνουν να αντιδράς έτσι, θα σε βοηθήσει και να τις ξεπεράσεις. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητα καλό να βρίζουμε και να θυμώνουμε με μικρά πράγματα.

Τα αληθινά προβλήματα αρχίζουν να δημιουργούνται όταν αντιδράμε πολύ υπερβολικά σε κάποιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, όταν είσαι στο φανάρι και δεν ξεκινάει ο μπροστινός, χαλάρωσε. Θα αλλάξει κάτι αν τον βρίσεις και μαλώσεις; Σίγουρα όχι, απλά θα χαλάσεις την διάθεσή σου. Για αυτό βρες κάποια ψυχολογικά τρικς που θα σε σώσουν την κατάλληλη στιγμή.

Μάθε ποια είναι τα ευαίσθητα σημεία σου

Όλοι έχουμε τα ευαίσθητα σημεία μας που μπορούν να μας οδηγήσουν στην υπερβολή. Αν όμως ξέρουμε ποιά είναι τα ευαίσθητα σημεία μας και τα όρια μας μπορούμε να μάθουμε να τα ελέγχουμε.

Εαν δεν ξέρεις ποιά είναι ανακάλεσε στο μυαλό σου την προηγούμενη εβδομάδα και όλα αυτά που σε εκνεύρισαν. Είτε ήταν σωστά είτε όχι, αναγνώρισε αυτά που σε απασχόλησαν περισσότερο. Μπορεί να ήταν η άρνηση, η κριτική ή ακόμα και κάτι που δεν έχει σχέση με εσένα, όπως είναι κάποιος που μιλούσε για πολιτικά. Είναι επίσης σημαντικό να σκεφτείς εαν ήσουν κουρασμένος, πεινούσες ή αγχωμένος εκείνη την στιγμή.

Αν μπορείς να δώσεις απαντήσεις σε αυτά θα μπορείς να αντιμετωπίσεις την επόμενη φορά που κάτι παρόμοιο θα σου συμβεί. Θα ξέρεις τα όρια σου και θα τα αποφύγεις. Είναι καλό να κοιτάξεις πίσω, αλλά μην τιμωρήσεις τον εαυτό σου για την αντίδρασή σου.

Μάθε από τα λάθη του παρελθόντος και φρόντισε να μην τα επαναλάβεις.

Σταμάτα για μια στιγμή

Την ώρα που νιώθεις την ένταση πάρε μια ανάσα. Πάρε μια βαθιά ανάσα και προσπάθησε να ηρεμήσεις. Δώσε χρόνο στον εαυτό σου να αντιδράσει και προσπάθησε να τον ελέγξεις.

Χρησιμοποίησε την σκέψη του ορθολογισμού

Σκέψου τι συνέβη ακριβώς και προσπάθησε να το σκεφτείς εντελώς αντικειμενικά και ορθολογικά. Φέρε τον εαυτό σου πιο κοντά στην αντικειμενική αλήθεια και ξέφυγε από την υποκειμενική. Βρες έναν τρόπο να γίνεις συμπονετικός και να σταματήσεις να ασχολείσαι μόνο με το τι συνέβη σε σένα.

Επί της πράξης

Σταμάτα να εκφράζεσαι συνέχεια με την λέξη “εγώ”. Απομακρύνσου από την κατάσταση. Αν εξακολουθούν κάποια πράγματα να σε ενοχλούν, βρες έναν τρόπο να επαναδημιουργήσεις τα συναισθήματα που νιώθεις.

Διαβάστε επίσης:

Πώς η εφηβική ηλικία επηρεάζει τον εγκέφαλό μας για πάντα