Νέες έρευνες δείχνουν ότι ο διαλογισμός και το περπάτημα έχουν πολλά πλεονεκτήμα για να κατορθώσεις να μειώσεις το άγχος.

Δυο πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι μπορείς να μειώσεις το άγχος μέσα σε 10 λεπτά. Ο τρόπος απλός: το περπάτημα και ο διαλογισμός μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στην διάθεσή σου. Ο διαλογισμός μπορεί να έχει περισσότερα θετικά απ’ ό,τι το να περπατάς στην μείωση του άγχους. Και, όμως, η μείωση του άγχους είναι δυνατό να επιτευχθεί μέσα σε 10 λεπτά. Γιατί όχι;;

Η μια έρευνα στο Health Promotion Perspectives εξέτασε τα θετικά στην διάθεση που είχε το περπάτημα και ο διαλογισμός στους νεαρούς ενήλικες. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 21 ετών. Η έρευνα σύγκρινε τα αποτελέσματα ανάμεσα στα 10 λεπτά περπατήματος, 10 λεπτά διαλογισμού και 10 λεπτά να κάθεσαι. Η έρευνα ασχολήθηκε με τρεις τύπους διάθεσης: Την κατάθλιψη, τον θυμό και την κούραση. Τα 10 λεπτά διαλογισμού μείωσαν το άγχος, τον θυμό και την κούραση σε μεγάλο βαθμό. Το περπάτημα και ο διαλογισμός μείωσε τον βαθμό κούρασης και αδράνειας.

Μια άλλη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Health Promotion, ανακάλυψε ότι ο διαλογισμός είναι πολύ σημαντικός. Οι ερευνητές μέτρησαν το άγχος σε νεαρούς εφήβους με μέσο όρο ηλικίας τα 21 έτη και βρήκαν ότι 10 λεπτά διαλογισμού μόνος σου όπως και το να περπατάς πριν ή μετά τον διαλογισμό μειώνουν ουσιαστικά το άγχους. Όμως, το να περπατάς χωρίς να κάνεις διαλογισμό βέβαια δεν αλλάζει κάτι.

Ξεκίνα να περπατάς και να κάνεις διαλογισμό

Η έρευνα προτείνει ότι αν νιώθεις αγχωμένος ή στεναχωρημένος πρέπει να περπατάς και να κάνεις διαλογισμό. Με αυτή την μίξη θα έχεις πολύ θετικά αποτελέσματα. Μπορεί τα 10 λεπτά να είναι λίγα αλλά μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην διάθεσή σου. Για τους ανθρώπους που δεν έχουν εξασκηθεί ξανά, ο διαλογισμός μπορεί να τους φαίνεται παράξενος. Πολλοί θεωρούν ότι διαλογισμός σημαίνει να αδειάζεις το μυαλό σου και να το αφήνεις κενό, ή ότι πρέπει να κάθεσαι σε ένα απομονωμένο δωμάτιο για να μπορέσεις να το κάνεις. Τίποτα από αυτά δεν είναι αλήθεια.

Είναι φυσιολογικό να έχεις περίεργες σκέψεις όταν ξεκινάς τον διαλογισμό. Το κλειδί είναι να αφήνεις τον εαυτό σου να τις βρίσκει αυτές τις σκέψεις και να τις αφήνεις να εξαφανιστούν. Μπορείς ακόμα να ανακατευθύνεις την σκέψη σου αλλού, όπως είναι η αναπνοή σου. Επικεντρώσου σε κάποιο θέμα την ώρα του διαλογισμού, ένα θέμα μπορεί να είναι και η αναπνοή.

Πολλοί αρχάριοι στον διαλογισμό το βρίσκουν χρήσιμο να ξεκινήσουν με καθοδηγούμενους διαλογισμούς και απεικονίσεις που περιλαμβάνουν λεκτικούς οδηγούς.

Διαβάστε επίσης:

Άγχος στην εφηβεία; 6 τρόποι να βοηθήσεις το παιδί σου να το ξεπεράσει