ADMAN

Ο θυμός σου είναι ο μεγαλύτερος δάσκαλός σου

LIKE US ON FACEBOOK

Μπαίνεις στο σπίτι και βλέπεις τα πράγματά σου άνω κάτω απ’ την αδερφή σου, η οποία αποφάσισε να σου κάνει το δωμάτιο «καινούριο» μέχρι να βρει την μπλούζα που ήθελε να δανειστεί. Νιώθεις το αίμα να σου ανεβαίνει στο κεφάλι, όμως, προσπαθείς να κρατήσεις την ψυχραιμία σου και αντιδράς cool. Κατάφερες- προς μεγάλη σου έκπληξη- να αντιδράσεις ψύχραιμα κι απλά της είπες να μην επαναληφθεί.

Ο θυμός μπορεί να γίνει από μεγαλύτερος εχθρός μέχρι ο μεγαλύτερος σύμμαχός σου! Το θέμα είναι πώς θα τον αξιοποιήσεις σωστά! Τα νεύρα σου, αναλόγως πώς θα τα χρησιμοποιήσεις, μπορούν να βοηθήσουν την αλληλεπίδρασή σου με τους ανθρώπους ή να καταστρέψουν τη σχέση σου μαζί τους.

Εάν κάποιος προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την αγάπη, τη γενναιοδωρία ή κάποιον άλλο «θησαυρό» σου, τότε ο θυμός μπορεί να σε βοηθήσει να επιβάλεις τα όριά σου.

Πώς πήρε ο θυμός τη θέση του στη ζωή σου;

Επειδή ο θυμός είναι εναρμονισμένος με την αξία σου, προετοιμάζεται να μπει στο πεδίο της μάχης για σένα όταν υποψιάζεται αισθήματα αδυναμίας.

Στην πραγματικότητα, αυτά τα συναισθήματα είναι ίδια μ’ εκείνα που νιώθει ένα παιδί όταν το παραμελούν, το απορρίπτουν ή το προσβάλλουν.

Ο θυμός είναι και το μέσο προστασίας ενός παιδιού απέναντι σε πράγματα που παρεμποδίζουν την επιβίωσή του μέσα σ’ ένα περιβάλλον.

Ενώ ο θυμός μπορεί να βοηθήσει το παιδί να επιβιώσει, αυτός ο «προστάτης» εξακολουθεί ν’ αντιδρά και ν’ αντιδρά υπερβολικά όταν εκείνο αισθάνεται ευάλωτο, ακόμη και όταν δεν υπάρχει σοβαρή απειλή.

Εκφράζοντας την οργή σου εποικοδομητικά

Χωρίς αμφιβολία, η ανεξέλεγκτη οργή καταστρέφει τις σχέσεις σου με τους άλλους. Αλλά ο καταπιεσμένος θυμός μπορεί επίσης να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα, καθώς τα κρατάς μέσα σου χωρίς να τα εκφράζεις και στο τέλος θα σκάσεις!

Όμως, μπορείς να επιλέξεις το πώς θα εκφράσεις τον θυμό σου κι εμείς σου λέμε να τον εκφράσεις εποικοδομητικά!

Αν αισθάνεσαι ότι υποτιμάσαι στη δουλειά σου ή ότι κάποιος προσπαθεί να σε εκμεταλλευτεί προσπάθησε να μην αντιδράσεις επιθετικά. Χαλάρωσε, πάρε βαθιές αναπνοές και εξέφρασε τον θυμό σου ήρεμα.

Δεν χρειάζεται να μην πεις ότι είσαι θυμωμένος, ίσα ίσα ο θυμός σου είναι, όπως είπαμε, ο προστάτης σου αλλά με το ν’ αντιδράσεις επιθετικά θα χάσεις το δίκιο σου.

Πες ότι κάτι σε νευρίασε, σε ενόχλησε αλλά μην προχωρήσεις σε επίθεση που θα καταστρέψει κάθε ελπίδα να διορθωθεί η κατάσταση.

Μέτρα πάντα μέχρι το 10 πριν μιλήσεις και κάνε τον θυμό σου τον μεγαλύτερο σύμμαχό σου!

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved