Υπάρχουν ορισμένα δύσκολα συναισθήματα που δεν τα επικοινωνούμε προς τους άλλους, τα κρατάμε για τον εαυτό μας μέχρι που μας πνίγουν. Πώς να μιλήσεις για αυτά; Τα τρία tips που θα στο κάνουν πιο εύκολο.

Το να μιλάς για αυτό που σε πληγώνει,  δεν σημαίνει πως αυτό θα εξαφανιστεί. Ωστόσο, από τη στιγμή που θα ανέβει στην επιφάνεια, θα έχεις περισσότερη δύναμη για να το αξιοποιήσεις με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγηθείς στη θεραπεία του. Πώς μιλά κάποιος για τα δύσκολα συναισθήματα σε φίλους, σε οικογένεια ή σε κάποιο άλλο σημαντικό πρόσωπο;

Παρακάτω θα βρεις τρία tips για να το κάνεις πιο εύκολο. Να μιλήσεις για αυτά τα συναισθήματα που σε πληγώνουν, που σε κάνουν να χάνεις τον ύπνο σου… και να μην μπορείς πολλές φορές να ανταπεξέλθεις στην καθημερινότητά σου.

Πώς μιλάμε για τα δύσκολα συναισθήματα;

Αναγνώρισε κι αγκάλιασε αυτό που νιώθεις

Όλα τα συναισθήματα έχουν αξία κι αυτό δεν είναι ένα ακόμη κλισέ. Και είναι σημαντικό να το υπενθυμίζουμε, καθώς πολλοί άνθρωποι ντρέπονται και κατακρίνουν όσα νιώθουν.

Το να αναγνωρίζεις τα συναισθήματά σου είναι εξαιρετικά σημαντικό και το να τα αποδέχεσαι είναι εξίσου απαραίτητο. Όταν είσαι σε θέση να δείξεις συμπόνια στον εαυτό σου, μειώνει τις ενοχές και τις ντροπές και μπορείς να αποδεχτείς τον εαυτό σου. Μόλις τα αποχδεχτείς κι αποδεχτείς αυτό που είσαι, μπορείς να τα επικοινωνήσεις με αυτοπεποίθηση.

Αν δεν ξέρεις πώς ακριβώς νιώθεις, τότε ίσως ξεκίνα να γράφεις για αυτά. Ξεκίνα να γράφεις για το πώς νιώθεις, πώς ένιωσες σήμερα, τι σε ενόχλησε, ποιο συναίσθημα επικρατεί. Το να μάθεις να εκφράζεσαι δεν συμβαίνει εν μια νυκτί αλλά μπορείς να το εξασκήσεις.

δύσκολα συναισθήματα

Photo: unsplash/Catherine

Μην υποβαθμίζεις τα συναισθήματά σου

Οι άνθρωποι πλέον, επικοινωνούν λιγότερο προσωπικά και περισσότερο μέσω μηνυμάτων. Αυτό μας δίνει το κουράγιο να τα λέμε καλύτερα, χρησιμοποιούμε emojis και κάπως μειώνουμε τη βαρύτητά τους, τα υποβαθμίζουμε.

Όλοι το κάνουμε. Ωστόσο, είναι σημαντικό ακόμη κι έτσι, να εξετάσεις το πώς επικοινωνείς τα συναισθήματά σου με τους άλλους και το πώς τα λαμβάνουν οι άλλοι.

Μην υποτιμάς τα συναισθήματά σου και μην αφήνεις κανέναν να το κάνει.

“Sandwich method”

Τι είναι αυτή η μέθοδος; Το να πεις στον κολλητό σου ή στον σύντροφό σου ότι σε πλήγωσε ή σε έκανε να θυμώσεις πολύ, μπορεί να είναι δύσκολο. Αλλά αν κοιτάξεις βαθύτερα στη σχέση σου με αυτούς τους ανθρώπους, θα βρεις πολλά πράγματα που εκτιμάς και τη δύναμη της σχέση σας.

δύσκολα συναισθήματα

Pexels

Κι εδώ έρχεται η μέθοδος sandwich: Μπορείς να πεις το ένα αρνητικό και να το αντισταθμίσεις με δύο θετικά. Κι αυτό θα σε διαβεβαιώσει πως θα κάνετε μια κουβέντα που θα επικεντρωθεί στο πώς θα εξελιχθείτε και όχι στο πώς θα κατηγορήσει ο ένας τον άλλον.

Για παράδειγμα, αν έχεις έναν φίλο με τον οποίο θύμωσες επειδή ακύρωσε τα πλάνα τελευταία στιγμή μπορείς να πεις: «Πάντα περνάω υπέροχα μαζί σου, κάθε φορά που βγαίνουμε. Αλλά όταν ακυρώνεις τα σχέδια την τελευταία στιγμή, νιώθω πως δεν είμαι και τόσο σημαντικός για σένα. Θα ήθελα αν μπορούσες να με ενημερώνεις νωρίτερα»!

Ξεκινάς συζήτηση με μια θετική προσέγγιση, χωρίς να κατηγορείς τον άλλον αλλά επικοινωνώντας τις ανάγκες και τα συναισθήματά σου.

Διαβάστε επίσης:

Ο τρόπος ν’ αποκτήσεις τον έλεγχο στα 5 επώδυνα συναισθήματα

Photo: Pexels