Με ποιο τρόπο θα καταφέρουμε να διαχειριστούμε την κρίση που βιώνουμε;

LIKE US ON FACEBOOK

Τις τελευταίες ημέρες ζούμε σε παγκόσμιο επίπεδο μια πρωτοφανή κρίση δημόσιας υγείας. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια νέα πανδημία, απειλητική για την ανθρώπινη ζωή, η οποία ήρθε ξαφνικά και διατάραξε, αποσυντόνισε την πραγματικότητα μας. Για να την αντιμετωπίσουμε καλούμαστε να προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα και να προβούμε σε αλλαγές στην καθημερινότητα μας. Αλλαγές ριζικές, που διαταράσσουν την μέχρι τώρα κανονικότητα της. Με ποιο τρόπο θα καταφέρουμε να διαχειριστούμε την κρίση που βιώνουμε;

Μπροστά σε αυτό που συμβαίνει αισθανόμαστε πως δεν έχουμε τον έλεγχο με αποτέλεσμα να αναδύονται συναισθήματα φόβου, αγωνίας, απελπισίας, άγχους, καθώς και μια αίσθηση ευαλωτότητας. Για να αισθανόμαστε ασφαλείς θέλουμε να νιώθουμε πως διατηρούμε ένα βαθμό ελέγχου στη ζωή μας και αυτή την περίοδο αυτό έχει κλονιστεί. Απέναντι στη νέα αυτή συνθήκη, οι αντιδράσεις των ατόμων ποικίλουν και κυμαίνονται από τον πανικό και τη συναισθηματική αποδιοργάνωση μέχρι την αδιαφορία και την άρνηση της παρούσας κατάστασης.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Γιατί κάποια άτομα βιώνουν αισθήματα πανικού, ενώ άλλα συνεχίζουν την καθημερινότητα τους, βιώνοντας μια αίσθηση παντοδυναμίας;

Αυτό συμβαίνει γιατί δεν αντιδρούν όλα τα άτομα με τον ίδιο τρόπο σε στρεσογόνα γεγονότα. Κάποια άτομα θα καταφέρουν να διαχειριστούν την κατάσταση με αποτελεσματικό τρόπο, άλλα άτομα θα νιώσουν ότι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις νέες συνθήκες και θα παραδοθούν στον φόβο και θα υπάρξουν και εκείνα τα άτομα που θα προσπαθήσουν να διατηρήσουν μια ψευδή αίσθηση ελέγχου (μη αλλάζοντας την καθημερινότητα τους), κρατώντας κλειστή την πόρτα σε επώδυνα συναισθήματα. Η αντίδραση κάθε ατόμου και η ποιότητα του συναισθήματος του σε στρεσογόνες συνθήκες εξαρτώνται από παράγοντες όπως: η ιδιοσυγκρασία του, η υποκειμενική ερμηνεία του εκάστοτε γεγονότος, οι δεξιότητες διαχείρισης κρίσεων που διαθέτει, η ικανότητα αυτορρύθμισης, το υποστηρικτικό του δίκτυο καθώς και οι προηγούμενες εμπειρίες που έχει βιώσει. «Η ανάπτυξη και η ιστορία του ατόμου πριν την καταστροφή δίνουν στο ίδιο γεγονός μεγαλύτερη ή μικρότερη βαρύτητα…Η εμπειρία του παρελθόντος εξηγεί την αντίδραση σε μια επίθεση του παρόντος» (Cyrulnik, 2010).

Έτσι λοιπόν τα άτομα που βιώνουν μια ψυχική ασθένεια ή βίωσαν πρόσφατα μια κρίση σε προσωπικό επίπεδο, ενδέχεται να διαθέτουν λιγότερα ψυχικά αποθέματα την παρούσα χρονική στιγμή και να είναι περισσότερο ευάλωτα στη διαχείριση της κατάστασης. Σε όποιο σημείο και αν βρίσκει η κρίση τον καθένα από μας (σε προσωπικό επίπεδο), είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως υπάρχει τρόπος να αντιδράσουμε και να διαχειριστούμε τα συναισθήματα που αναδύονται. Για να μπορέσουμε λοιπόν να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και να λειτουργήσουμε με αποτελεσματικό τρόπο χρειάζεται να ανακτήσουμε ένα επίπεδο ελέγχου, που θα αυξήσει την αίσθηση ασφάλειας μας. Με ποιον τρόπο όμως θα καταφέρουμε να το κάνουμε αυτό;

Διάβασε τη συνέχεια στο run247.gr

Δες ακόμα:

Γιατί είναι καλό να έχεις πρόγραμμα στην καραντίνα;

Photo: Pexels




Copyright © iPop 2012 - 2020 | All rights reserved