Μήπως έχεις παρατηρήσει ότι σου είναι πιο εύκολο να κοιμάσαι αγκαλιά με κάτι; Δεν χρειάζεται να είναι απαραίτητα αρκουδάκι, μπορεί να είναι ένα μαξιλάρι, το σεντόνι σου κουλουριασμένο, ακόμα κι ο σύντροφός σου. 

Πρόκειται για μια συνήθεια που έχουν κυρίως τα παιδιά, όμως ακόμα κι αν συνεχίσεις να την έχεις μεγαλώνοντας δεν είναι κακό. Αντιθέτως, είναι πολύ φυσιολογικό να μην μπορείς να κοιμηθείς το βράδυ αν δεν αγκαλιάσεις κάτι, από ένα αρκουδάκι μέχρι ένα μαλακό μαξιλάρι, το ίδιο κάνει.

Γιατί έχεις την ανάγκη να κοιμάσαι αγκαλιά με κάτι το βράδυ, ώστε να σε πάρει ο ύπνος;

Μειώνει την άπνοια ύπνου και το ροχαλητό  

Η άπνοια ύπνου είναι μια διαταραχή του ύπνου όπου η αναπνοή ενός ατόμου δεν είναι τόσο ομαλή όσο θα έπρεπε. Αυτό, στην πραγματικότητα, δημιουργεί ένα περιβάλλον ύπνου που διαταράσσεται τακτικά και κατά το οποίο ξυπνάς συνεχώς όλη τη νύχτα, έχοντας μια αίσθηση κόπωσης και υπνηλίας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η συνήθεια να αγκαλιάζεις το μαξιλάρι σου έχει το φυσικό όφελος της μείωσης αυτής της διαταραχής ύπνου.

Δεν αισθάνεσαι μοναξιά 

Ίσως έχεις παρατηρήσει ότι αγκαλιάζοντας ένα μαξιλάρι είναι σα να αγκαλιάζεις έναν άνθρωπο. Αυτό μπορεί να σου προσφέρει ψυχολογική στήριξη, νιώθοντας λιγότερη μοναξιά.

κοιμάσαι αγκαλιά με κάτι

GETTY IMAGES

Είναι στη ρουτίνα του ύπνου σου 

Εάν έχεις καθιερώσει μια ρουτίνα ύπνου που κάποια στιγμή ήταν πολύ λειτουργική για σένα, αγκαλιάζοντας κάποιον αγαπημένο σου άνθρωπο, είναι λογικό να θες να παραμείνεις στην ίδια ρουτίνα ύπνου, συνεχίζοντας να αγκαλιάζεις κάτι ενώ κοιμάσαι.

Μήπως τελικά ευθύνεται το άγχος; 

Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς όταν έχεις πολύ άγχος κι είναι λογικό σ’ αυτή την περίπτωση να θες να κάνεις το κρεβάτι σου λίγο πιο άνετο και βολικό, ώστε να σε παίρνει κάποια στιγμή ο ύπνος. Η αγκαλιά βοηθάει αποτελεσματικά στη μείωση του άγχους κι έτσι το να χρησιμοποιείς ένα μαξιλάρι επιπλέον γι’ αυτόν τον λόγο ίσως να φανεί ιδιαίτερα ωφέλιμο.

Διάβασε ακόμα:

Γιατί ο τρόπος που κοιμάσαι επηρεάζει την ψυχολογία σου;

Photo: Freepik