Και ποιος δεν θα ήθελε να υπάρχει ένα κουμπί και να σταματά το άγχος και την πίεση; Όλοι. Επειδή, όμως, όλα ξεκινούν και σταματούν στο μυαλό, μόνο εκείνο μπορεί να το ελέγξει. Ποιος είναι ο πιο περίεργος αλλά και πιο αποτελεσματικός τρόπος να σταματήσεις το άγχος;

Να ελέγξεις το μυαλό! Και γίνεται αυτό θα μου πεις; Με λίγη εξάσκηση γίνεται. Ποιος είναι ο τρόπος να σταματήσεις το άγχος; Μπορεί να είσαι σε μια συνέντευξη για δουλειά και να σε έχει καταβάλλει το άγχος. Μπορεί να δίνεις για δίπλωμα οδήγησης και να τρέμουν τα πόδια σου ή να βγαίνεις πρώτο ραντεβού και η καρδιά σου να χτυπά δυνατά.

Πώς αντιδράς; Πώς μπορείς να κάνεις focus στη στιγμή και να ξεχάσεις ό,τι συμβαίνει δίπλα σου; Πώς να το… κουμαντάρεις όταν το άγχος σε έχει κυριεύσει;

Κι, όμως, υπάρχει τρόπος για να ελέγξεις το άγχος σου, το οποίο φυσικά σου χτυπά την πόρτα τις πιο ακατάλληλες στιγμές. Τι μπορείς να κάνεις, λοιπόν; Οι ψυχολόγοι μας δίνουν το κατάλληλο trick.

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να σταματήσεις το άγχος

Είτε έχεις διαγνωστεί με μια αγχώδη διαταραχή, είτε είχες μια τυχαία και ξαφνική κρίση, αυτό μπορεί να συμβεί σε όλους. Το ζήτημα είναι να μπορείς να αντιδράσεις σωστά την κατάλληλη στιγμή.

Το κόλπο είναι, λοιπόν, να ξεκινήσεις να παρατηρείς τα πράγματα γύρω σου και να τα περιγράφεις στο κεφάλι σου με την κάθε δυνατή λεπτομέρεια.

Για παράδειγμα, στο δωμάτιο υπάρχει ένα ρολόι τοίχου. Το ρολόι είναι ξύλινο. Έχει δύο δείκτες λευκούς. Βρίσκεται στον τοίχο στη μέση της κουζίνας. Το υλικό είναι σκληρό. Οι αριθμοί είναι πολύχρωμοι.

Το ζήτημα είναι τα κάνεις focus στο να περιγράψεις κάτι και έτσι να αποσπάσεις την προσοχή σου από το άγχος. Όσο περισσότερο, ο εγκέφαλός σου χρησιμοποιείται για να σκεφτεί τις λέξεις να περιγράψει το ρολόι, τόσο λιγότερο κάνει αρνητικές σκέψεις.

Δεν πρόκειται για… γιατρειά αλλά σίγουρα είναι ένα καλό trick που ίσως σε βοηθήσει κι εσένα την κατάλληλη στιγμή.

Photo: Unsplash/Lena Bell