Το κακό με την κατάθλιψη είναι ότι όλοι αναγνωρίζουμε πλέον ότι πρόκειται για μια σοβαρή ψυχική ασθένεια, αλλά τα σημάδια που οδηγούν στη διάγνωσή της, είναι τόσο δυσδιάκριτα που μερικές φορές τα αγνοούμε.

Σίγουρα, όποιος πάσχει από κατάθλιψη, παρατηρεί ορισμένα πράγματα στη ζωή του, που τον ενοχλούν, που τον στεναχωρούν και που μερικές φορές αδυνατεί να αλλάξει.

Πώς, όμως, κάποιος αναγνωρίζει ότι έχει κατάθλιψη, προκειμένου να ζητήσει βοήθεια από κάποιον ειδικό; Μπορεί κάποιος από μόνος του, να αναγνωρίσει κάποια συμπτώματα που προμηνύουν αυτή την ψυχική ασθένεια;

Σύμφωνα με ειδικούς, υπάρχουν ορισμένα σημάδια για την κατάθλιψη που μπορεί να αγνοείς, αλλά πρέπει να αρχίσεις να προσέχεις τόσο για τη δική σου προσωπική υγεία όσο και για την υγεία κάποιου φίλου ή γνωστού που μπορεί να βιώνει κατάθλιψη και να χρειάζεται τη βοήθεια σου.

1. Είσαι διαρκώς στεναχωρημένη

Είναι αλήθεια, ότι είναι αδύνατον να είμαστε χαρούμενοι όλοι την ώρα, αλλά εάν είσαι διαρκώς στεναχωρημένη ή νιώθεις ένα κενό, που ό,τι κι αν κάνεις παραμένει το ίδιο, τότε ίσως θα πρέπει να ζητήσεις τη βοήθεια ενός ειδικού.

2. Κοιμάσαι πάρα πολύ ή πολύ λίγο

Σύμφωνα με το WebMD, ένα ακόμη σύμπτωμα της κατάθλιψης είναι η αϋπνία ή ο ύπνος για αρκετές ώρες. Εάν κάθε βράδυ δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς ή όσες ώρες κι αν κοιμάσαι την επόμενη μέρα είσαι κουρασμένη στη δουλειά, τότε υπάρχει περίπτωση να οφείλεται στην κατάθλιψη.

3. Δε σου αρέσουν πια τα πράγματα που σου άρεσαν

Πράγματα που παλιά έκανες με μεγάλη ευχαρίστηση, πλέον έχουν σταματήσει να σου αρέσουν. Μερικές φορές, προτείνουμε σε κάποιον να δει την αγαπημένη του σειρά, να επισκεφτεί το αγαπημένο του κατάστημα, αλλά ξεχνάμε ότι μπορεί να έχουν χάσει το ενδιαφέρον για όλα αυτά.

4. Θυμώνεις εύκολα

Εάν ακόμα και η παραμικρή δυσκολία, το παραμικρό γεγονός σε κάνει να θυμώνεις και να ξεσπάς σε κλάματα, αυτό είναι ένα ακόμη σημάδι σύμφωνα με τους ειδικούς ότι μάλλον έχεις κατάθλιψη.

5. Είσαι συνέχεια κουρασμένη

Μερικές φορές, νομίζουμε ότι η κούραση προέρχεται μόνο από δραστηριότητες που κάνουμε μέσα στην ημέρα, είτε είναι η δουλειά, τα ψώνια, η φροντίδα των παιδιών κτλ. Ωστόσο, η κούραση πολλές φορές δεν είναι σωματική, αλλά ψυχική κι αυτή δεν περνάει με λίγες ώρες ύπνου, αλλά με τη βοήθεια κάποιου ειδικού.

Αυτό, όμως, που αξίζει να σημειωθεί περισσότερο απ’ όλα είναι ότι αν παρατηρείς κάποιο απ’ τα παραπάνω σημάδια, καλύτερα να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό, προκειμένου να λάβεις την απαραίτητη βοήθεια.

Διαβάστε επίσης:

Πώς να εμποδίσεις τη ροή του Instagram απ’ το να σου προκαλεί κατάθλιψη!

Photo: Studio Firma/Stocksy