Η ψυχική υγεία δεν είναι σαν μαραθώνιος: Δεν υπάρχει γραμμή τερματισμού ούτε χιλιόμετρα που πρέπει να διανύσεις για να βγεις νικητής. Δεν υπάρχει καν προορισμός! Αντιθέτως, το ψυχικό wellbeing μας αλλάζει συνεχώς όσο προχωράει η ζωή, κάτι το οποίο σημαίνει ότι μπορούμε συνεχώς να το βελτιώνουμε. Αν ψάχνεις πώς να βελτιώσεις την ψυχική σου υγεία, ξεκίνα μ’ αυτές τις 10 μικρές αλλαγές!

Η ευτυχία δεν είναι κάτι στο οποίο φτάνεις κάποια στιγμή και το κρατάς σαν τρόπαιο. Η ευτυχία είναι οι στιγμές που ζεις και μια συνεχόμενη διαδικασία! Μπορεί τη μια στιγμή να νιώθεις ευτυχισμένη και την αμέσως επόμενη στιγμή να νιώθεις δυστυχία. Έτσι είναι η ζωή.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να ασχολείσαι με την ψυχική σου υγεία, επειδή δεν υπάρχει κάπου που “πρέπει να φτάσεις”. Το να μάθεις να είσαι πιο ήρεμη, λιγότερο στρεσαρισμένη, να ενισχύσεις την ενσυναίσθησή σου είναι στόχοι που μπορείς να βάλεις, πολύ πιο σημαντικοί απ’ το να παντρευτείς ή να βρεις έναν άνθρωπο που να έχει τα “χ,ψ” χαρακτηριστικά.

Για να κάνεις βήματα προς αυτούς τους στόχους, σου προτείνουμε να ξεκινήσεις από 10 εύκολες αλλαγές που μπορείς να κάνεις από σήμερα κιόλας!

Κάνε 10 μικρές αλλαγές για να βελτιώσεις την ψυχική σου υγεία

  1. Κάνε διαλογισμό κάθε μέρα. Ο διαλογισμός θα σε αλλάξει, θα σε φέρει σε επαφή με τον εσωτερικό σου κόσμο και θα σε βοηθήσει να αντιμετωπίζεις όλες τις προκλήσεις της ζωής με περισσότερη ηρεμία, ψυχραιμία και δύναμη.

  2. Πες όχι. Ένα απ’ τα πιο ισχυρά πράγματα που μπορείς να κάνεις για την ψυχική σου υγεία είναι να λες αυτό που αισθάνεσαι. Εάν αυτό που νιώθεις είναι να πεις όχι, απλά πες το!
  3. Αιθέρια έλαια. Τα αιθέρια έλαια μπορούν να σε βοηθήσουν να ηρεμήσεις και να χαλαρώσεις όταν έχεις ένταση. Δώστους μια ευκαιρία!
  4. Αφιέρωσε χρόνο σε όσους σε κάνουν να γελάς. Αυτό που χρειάζεσαι απ’ τους ανθρώπους που έχεις γύρω σου είναι το να σε κάνουν να γελάς κι όχι το να σε γεμίζουν με την τοξικότητά τους.
  5. Χαλάρωσε 30 λεπτά πριν πέσεις για ύπνο. Στο έχουμε ξαναπεί και θα στο ξαναπούμε πολλές φορές. Ό,τι κάνεις πριν πέσεις για ύπνο περνά στο υποσυνείδητό του και επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου σου. Εάν θέλεις να κοιμάσαι ήρεμα, πρέπει να χαλαρώνεις πριν κοιμηθείς!
  6. Καθάρισε και οργάνωσε τον χώρο σου. Η ψυχολογία σου επηρεάζεται άμεσα απ’ το πώς είναι το περιβάλλον στο οποίο ζεις. Κανείς δεν μπορεί να είναι ήρεμος μέσα στην ακαταστασία. Γι’ αυτό καθάρισε και οργάνωσε το σπίτι σου έτσι ώστε να νιώθεις ήρεμη μέσα σ’ αυτό!
    Unsplash/Julian Hochgesang
  7. Πήγαινε μια βόλτα. Πήγαινε για περπάτημα ή τρέξιμο στη φύση. Δεν καταλαβαίνεις πόσο γαλήνια θα νιώθεις μετά!
  8. Πες ευχαριστώ. Στους άλλους αλλά και στον εαυτό σου! Δήλωσε όλα εκείνα για τα οποία είσαι ευγνώμων!
  9. Κάνε γυμναστική 30 λεπτά την ημέρα. Η σύνδεση της ψυχής και του σώματος είναι ισχυρή. Η καλή σωματική υγεία ενισχύει και την ψυχική. Μήπως, λοιπόν, μπορείς να βρεις μερικά λεπτά μέσα στη μέρα για τη γυμναστική σου;

  10. Αφιέρωσε χρόνο σε σένα. Πολλές φορές, η καθημερινότητα μας παρασύρει και ξεχνάμε τους εαυτούς μας. Από πότε έχεις να κάνεις κάτι για σένα; Σήμερα το βράδυ, αφιέρωσε μια ώρα στον εαυτό σου για να την περάσεις όπως θέλεις εσύ!

Δες ακόμα:

14 facts που πρέπει να ξέρεις για την ψυχική υγεία

Photo: Pexels