Καλύτερη ζωή: Πώς να μετατρέψεις τον πόνο σε σούπερ δύναμη!

LIKE US ON FACEBOOK

Φαντάσου ένα σκηνικό που θα σου περιγράψουμε: Είσαι 30+, έχεις φτάσει την καριέρα σου σ’ ένα πολύ ικανοποιητικό επίπεδο, εργάζεσαι σε μια επιχείρηση όπου υπάρχουν πολύ καλές προοπτικές και μαθαίνεις ξαφνικά ότι η δουλειά σου βρίσκεται σε κίνδυνο. Το άγχος σε κατακλύζει, παίρνεις την κολλητή σου και ξεσπάς σε κλάματα και νιώθεις ότι εάν χάσεις αυτή τη θέση εργασίας, θα μείνεις για πάντα ένα αποτυχημένο άτομα που δεν θα έχει άλλες ευκαιρίες στο μέλλον.

Νιώθεις ανήμπορος ν’ αντιμετωπίσεις την κατάσταση, ενώ συνήθως δρας πολύ λογικά και ψύχραιμα. Όμως, αυτή τη φορά σ’ έχει πιάσει πανικός και τα επώδυνα συναισθήματα είναι αβάσταχτα.

Παίρνεις το αυτοκίνητό σου και πας μια βόλτα, τρέχοντας στον δρόμο, νομίζοντας πως έτσι διαχειρίζεσαι την κατάσταση. Όμως, δεν το κάνεις, τρέχεις μακριά, τρέχεις να ξεφύγεις απ’ την κατάσταση και τον ίδιο σου τον εαυτό.

Όταν τρέχουμε, δεν βλέπουμε τις σκέψεις μας και τη συμπεριφορά μας. Απλά αντιδράμε. Ενστικτωδώς. Αυτή η αντίδραση είναι ένας τρόπος αποφυγής των συναισθημάτων μας. Όταν αποφεύγουμε τα συναισθήματά μας, εκείνα παίρνουν τον έλεγχο, κι εμείς νιώθουμε σαν θύματα, αβοήθητοι και ανίκανοι να σταθούμε στα πόδια μας.

Τα συναισθήματα, όμως, είναι σούπερ δυνάμεις, εάν μπορέσουμε να τα χρησιμοποιήσουμε σωστά. Όπως όλες οι σούπερ δυνάμεις, χρειάζονται εξάσκηση για να μάθουμε να τα λειτουργούμε σωστά.

Πώς θα αρχίσεις να ελέγχεις τα συναισθήματά σου;

Αρχικά, όλα ξεκινούν με το να εξασκηθούμε στο να βιώνουμε τα συναισθήματά μας.

Είναι σημαντικό να επισημάνουμε πρώτα ότι η εμπειρία και η έκφραση δεν είναι το ίδιο πράγμα. Το ένα ακολουθεί το άλλο. Αλλά οι περισσότεροι από εμάς εκφράζουμε τα συναισθήματα πριν τα βιώσουμε. Αυτό είναι και το πρόβλημα.

Μια πολύ καλή πρακτική είναι να δράσεις ως ηθοποιός. Οι ηθοποιοί πρέπει να εξοικειωθούν μ’ ένα συναίσθημα για να το εκφράσουν.

Κάθε μέρα για πέντε λεπτά, δράσε ως ηθοποιός! Σκέψου, για παράδειγμα, μια υποθετική κατάσταση που θα σε νευρίαζε κι άσε το συναίσθημα να σε κατακλύσει.

Στάσου και παρατήρησε τι προκαλεί ο θυμός στο σώμα σου. Εστίασε στο σώμα σου και δώσε έμφαση στη δύναμη που σου προσφέρει αυτό το συναίσθημα.

Μετά τα πέντε λεπτά, κάνε μετάβαση σ’ ένα χαλαρωτικό σκηνικό. Άφησε ελεύθερο τον «διακόπτη» του σώματός σου ν’ αλλάξει.

Προσπάθησε να εξοικειωθείς με τα συναισθήματά σου, να τα βιώσεις, να δεις τι σου προκαλούν για να μπορέσεις να νιώσεις την ίδια στιγμή πάνω από ένα συναίσθημα και τελικά να μπορέσεις να ελέγξεις εσύ τα συναισθήματά σου κι όχι εκείνα εσένα!

Διαβάστε ακόμα:

Πέρα από βαθιές αναπνοές υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να μην αντιδράσεις υπερβολικά

Photo: Luke Gram
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved