Η σωτήρια βιταμίνη για την κατάθλιψη και το άγχος

LIKE US ON FACEBOOK

Φυσικά και το να προσλαμβάνεις επαρκώς τις απαραίτητες για τον οργανισμό σου βιταμίνες δεν σημαίνει ότι είναι η μόνη λύση, όμως αυτή η βιταμίνη για την κατάθλιψη και το άγχος μπορεί να σε βοηθήσει πραγματικά με τις ψυχολογικές σου διακυμάνσεις. 

Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε πως το να είσαι απλά στεναχωρημένος ή σε κακό mood δεν σημαίνει πως έχεις κατάθλιψη. Για τους θεραπευτές υπάρχουν κάποιες διακρίσεις από κατάθλιψη σε κατάθλιψη. Ο ορισμός που έχουν δώσει είναι ότι το άτομο νιώθει λυπημένο για περισσότερες ημέρες απ’ ό,τι νιώθει ευτυχισμένο, ενώ και τα συμπτώματα παίζουν τον ρόλο τους.

Από την άλλη πλευρά, τα χαμηλά επίπεδα βιταμινών μπορούν να επηρεάσουν την ψυχολογία σου, χωρίς φυσικά να είναι αυτός ο κατ’ εξοχήν λόγος που αισθάνεσαι έτσι.

Ποια είναι αυτή η τόσο βοηθητική βιταμίνη για την κατάθλιψη και το άγχος; 

βιταμίνη για την κατάθλιψη

Unsplash

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος B έχει κατά καιρούς συνδεθεί με την κατάθλιψη και το άγχος. Αυτές οι θρεπτικές ουσίες ρυθμίζουν το μεταβολισμό σου, ελέγχουν το νευρικό σου σύστημα και βοηθούν στη σύνθεση σχεδόν όλων των νευροδιαβιβαστών, που με τη σειρά τους επηρεάζουν τις αντιδράσεις στο άγχος.

Πιο συγκεκριμένα, όμως, η B12 έχει ευεργετική επίδραση και μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη θεραπεία της κατάθλιψης. Έρευνες έχουν δείξει πως η ανεπάρκεια βιταμίνη B12 μπορεί να εντείνει την κατάθλιψη και μερικά από τα συμπτώματά της, όπως κούραση και εξάντληση, αδυναμία συγκέντρωσης και σύγχυση.

Μερικές καλές πηγές της βιταμίνης B12 είναι τα οστρακοειδή, τα ψάρια, το συκώτι, το κόκκινο κρέας, το γάλα, το τυρί και τα αυγά.

Πέρα από τη B12, άλλες μελέτες έχουν δείξει πως αρκετοί καταθλιπτικοί ασθενείς ανταποκρίνονται καλύτερα στη θεραπεία, όταν λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμινών B1, B2 και B6.

Το φυλλικό οξύ θεωρείται, ακόμα, σημαντικό, αφού μαζί με τη βιταμίνη B12 μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ή υποτροπής της κατάθλιψης.

Φυσικά και το να ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή και να προσλαμβάνεις τις βιταμίνες που χρειάζεται ο οργανισμός σου είναι απαραίτητο όχι μόνο για τη σωματική σου υγεία, αλλά και για την ψυχική.

Αν έχεις κατάθλιψη ή χρόνιο άγχος, μην ξεχνάς πως η προσεγμένη απλά διατροφή δεν είναι η λύση και δε θα σε σώσει. Το να μιλήσεις με τον γιατρό σου κρίνεται κάτι παραπάνω από απαραίτητο.

Διάβασε ακόμα:

5 σωτήρια διατροφικά tips για το άγχος

Photo: unsplash/Danielle MacInnes




Copyright © iPop 2012 - 2020 | All rights reserved