Η νέα τάση που θα σε βοηθήσει να ηρεμήσεις ψυχικά!

LIKE US ON FACEBOOK

Η ψυχική ηρεμία είναι το Α και το Ω. Μερικές φορές διαβάζεις ένα βιβλίο, άλλες ακούς μουσική ή μιλάς με φίλους. Αλλά τώρα η τάση είναι άλλη, σύμφωνα με τους ειδικούς. 

Πώς θα βρεις τη ψυχική ηρεμία; Τι πρέπει να κάνεις; Να μην κάνεις τίποτα! Οι Δανοί το έλεγαν «hygge» ,τώρα άλλαξε ονομασία και το λένε «Niksen» και είναι η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα. Είναι το νέο trend στην ψυχολογία και θα σου πούμε γιατί σου κάνει καλό και γιατί πρέπει να το δοκιμάσεις.

Ψυχική ηρεμία… μέσω Niksen. Τι είναι αυτό;

Σε μια εποχή που πάντα είμαστε απασχολημένοι, είναι το αντίδοτο γιατί πραγματικά σου λέει να κάνεις focus και να δεις ποια είναι η αξία του να μην κάνεις τίποτα.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αυτό που οι άλλοι αποκαλούν άσκηση της νοημοσύνης. Προέρχεται από την ολλανδική λέξη «niks» που σημαίνει «τίποτα» και είναι το αντίθετο από το να είμαστε παραγωγικοί με τον χρόνο. Πολύ περισσότερο, επιτρέπει στους ανθρώπους να απενεργοποιούν τα κινητά τηλέφωνα, να κλείνουν τα ημερολόγια, να ξεχνούν προθεσμίες κι άλλες καθημερινές δουλειές κι αγγαρείες για λίγο.

Πρέπει, όμως, να παραμείνεις παρών και να ασχοληθείς με τη στιγμή, να εστιάσεις δηλαδή, στο εδώ και τώρα. Από την άλλη το «niksen» είναι ελευθερία αλλά και κανένας συγκεκριμένος σκοπός, όπου σε βγάλει. Και οι περισσότεροι άνθρωποι δεν μπορούν να το κάνουν πράξη.

ψυχική ηρεμία

Photo: Pixabay

Ποια είναι τα οφέλη;

Παίρνεις λίγο χρόνο μόνο για σένα κάνεις ένα διάλειμμα και δεδομένου του άγχους που είναι η σύγχρονη επιδημία, μόνο καλό μπορεί να σου κάνει. Προωθεί την αίσθηση της ευημερίας διότι νιώθεις και είσαι ήρεμος, απολαμβάνεις απλώς το γεγονός ότι υπάρχεις. Κάνεις ένα time out. Το μυαλό σου για λίγο… κατεβάζει τους διακόπτες, όχι μόνο κατά τη διάρκεια του ύπνου αλλά και κατά τη διάρκεια των διακοπών, ενώ είσαι ξύπνιος. Αυτό μας κάνει πιο ευτυχισμένους.

Οι ειδικοί αναφέρουν πως μπορεί να έχει παρόμοια οφέλη με τον διαλογισμό, σε βοηθά να μειώσεις το άγχος και να νιώσεις καλύτερα με τον εαυτό σου. Οι περισσότεροι που το δοκίμασαν λένε πως λειτουργεί.
Η σκέψη του να μην κάνεις τίποτα μπορεί να σε τρομοκρατεί αλλά πρέπει να πάρεις τον χρόνο σου και να εξασκηθείς στο «niksen».Πάντα θα έχεις κάτι να κάνεις και ποτέ δεν θα βρίσκεις το σωστό timing. Πρέπει, λοιπόν, να το δημιουργήσεις μόνος σου αν θέλεις να πάρεις βαθιές ανάσες, να διώξεις το άγχος και να βρεις τη ψυχική ηρεμία που τόσο καιρό ψάχνεις.

Μέσα στα δέκα πρώτα λεπτά του να μην κάνεις τίποτα, θα κοιτάξεις και θα ακούσεις τον εαυτό σου, το μυαλό σου θα καθαρίσει, θα ταξινομήσεις τις δουλειές σου σε λίστες. Και μάντεψε… θα σου έρθουν καλύτερες ιδέες!

ψυχική ηρεμία

© Sarah Diniz Outeiro / Unsplash

Πώς μπορείς να το εφαρμόσεις στην πράξη;

Πότε ήταν η τελευταία φορά που δεν έκανες απολύτως τίποτα; Ακριβώς, ούτε που μπορείς να φανταστείς. Το «niksen» μπορεί να σημαίνει απλώς πως θα περάσεις πέντε με δέκα λεπτά με το να κάθεσαι σε μια άνετη καρέκλα ή απλά να κοιτάς έξω από το παράθυρο. Ο στόχος του παιχνιδιού είναι να καθίσεις άσκοπα, χωρίς συγκεκριμένο λόγο.

Εντάξει, δεν ακούγεται και πολύ φυσιολογικό αφού αλλιώς έχουμε συνηθίσει αλλά είναι. Στην πραγματικότητα, το να είσαι λιγότερο σίγουρος για το πώς σχεδιάζεις την ημέρα σου είναι εξίσου σημαντικό. Δεν γίνεται να μπαίνουν όλα σε «κουτάκια»!

Αν ξεκινήσεις να το εντάσσεις στην καθημερινότητά σου, θα γίνεις πιο παραγωγικός και δημιουργικός. Απόλαυσε την ξεκούραση χωρίς καμία ενοχή, απόλαυσε το να μην κάνεις τίποτα και βρε την ψυχική ηρεμία που έψαχνες.

Photo: Unsplash/Thought Catalog

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved