Η εβδομάδα ξεκινά και ίσως νιώθεις το κλασικό μούδιασμα μετά το Σαββατοκύριακο. Παράλληλα, λόγω Δευτέρας καλείσαι να διαχειριστείς δεκάδες υποχρεώσεις, εκκρεμότητες, πληρωμές που λογικά σε γεμίζουν άγχος. Επειδή δεν αρκεί ένα «μην αγχώνεσαι», σου έχουμε πειστικά επιχειρήματα για να αποβάλλεις το στρες και να γίνεις πιο χαρούμενος στην καθημερινότητά σου.

Facts για το στρες που δεν γνώριζες

  • Το 85% των πραγμάτων για τα οποία ανησυχούμε τελικά δεν συμβαίνουν ποτέ.
  • Ακόμα και όταν οι ανησυχίες μας γίνουν πραγματικότητα, το 80% των ανθρώπων τις χειρίζονται καλύτερα από ό,τι νόμιζαν αρχικά.
  • Το χρόνιο στρες μπορεί να επηρεάσει την καρδιά, τον ύπνο, την πέψη, το βάρος, τη μνήμη και το δέρμα σου.
  • Όσοι δεν αφήνουν το στρες να τους επηρεάσει είναι πιο υγιείς 10 χρόνια μετά από αυτούς που το αφήνουν να τους καταβάλλει.
  • Άσε το κινητό στην άκρη στις διακοπές. Το 59% των εργαζομένων παραδέχονται ότι το ελέγχουν και το 41% παραδέχεται ότι τα μηνύματα εκείνες τις μέρες τον αγχώνουν ή τον στενοχωρούν.

στρες

Gabriel Matula/ Unsplash
  • Την επόμενη φορά που θα αγχωθείς στη δουλειά: 1. Κάνε βόλτα στο κοντινότερο πάρκο, 2. Πάρε τηλέφωνο ένα φίλο ή μίλα με κάποιον συνάδελφο, 3. Αγόρασε ένα γλαστράκι
  • Το 48% των ανθρώπων διαχειρίζεται το στρες ακούγοντας μουσική και το 43% περπατώντας ή κάνοντας γυμναστική.
  • Όταν σου κάνουν μασάζ, τα επίπεδα της ορμόνης του στρες κορτιζόλης πέφτουν κατά 1/3 και με το ίδιο ποσοστό αυξάνονται τα επίπεδα των θετικών χημικών, όπως σεροτονίνη και ντοπαμίνη.
  • Ο διαλογισμός ρίχνει τα επίπεδα του καθημερινού στρες έως και 39%.
  • Το χαμόγελο μειώνει την ένταση που το σώμα ανταποκρίνεται στο στρες.
  • Το 78% των ανθρώπων που προσέφεραν εθελοντική εργασία, είπαν ότι μειώθηκαν τα επίπεδα του άγχους τους.
  • Γέλα όσο πιο πολύ μπορείς! Θες μια κωμωδία, κάνε παρέα με αστείους ανθρώπους, γέλα με τον εαυτό σου.

στρες

Unsplash/Xavier Sotomayor

Πώς να αποβάλλεις το στρες

  • Κλάψε! Το κλάμα είναι πολύ πιο «δραστικό» κι από το γέλιο κι από τον ύπνο, για τη μείωση του άγχους. Και δεν το λέμε εμείς, το λένε οι επιστήμονες που έχουν μελετήσει πόσο καλό σου κάνει στην ψυχολογία.
  • Μύρισε μια λεβάντα! Η λεβάντα μειώνει το άγχος και σε βοηθάει να χαλαρώσεις κι αυτό το υποστηρίζει μια νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο Kagoshima στην Ιαπωνία.
  • Φάε τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο, πλούσια σε ωμέγα-3, πλούσια σε βιταμίνη B και πλούσια σε αντιοξειδωτικά.
  • Κάνε ερωτήσεις στον εαυτό σου για να εκλογικεύσεις το άγχος σου και να νιώσεις πιο ήρεμος.

Δες ακόμα:

Τα σημεία που το σώμα αποθηκεύει το στρες