Δες πως καταστρέφουν τα social media την ψυχική σου υγεία

LIKE US ON FACEBOOK

Τα social media έχουν δημιουργήσει έναν κόσμο στον οποίο όλοι οι άλλοι φαίνεται να είναι ευτυχισμένοι, εκτός από εμάς. Υπάρχει τρόπος για τους ανθρώπους να περιορίσουν αυτή τη δυσαρέσκειά τους;

Η σχέση social media και ψυχολογία. Ζούμε στην εποχή που άρχει η ζήλια. Τα social media οδηγούν σε ένα έντονο συναίσθημα ζήλιας. Ο χρήστης δημοσιεύει ευτυχισμένες στιγμές από την καθημερινότητα. Αυτό οδηγεί κάποιους σε ζήλια. Ζήλια για την δουλειά που έχει κάποιος άλλος, ζήλια για το φαγητό που τρώει, για τις διακοπές που πήγε, για το πρόσωπο που έχει κλπ κλπ. Τα ανθρώπινα όντα αισθάνονται αυτό που είχε αναφέρει ο Αριστοτέλης τον 4ο αιώνα π.Χ. Οι άνθρωποι αισθάνονται πόνο όταν βλέπουν ότι κάποιος άλλος ευτυχεί περισσότερο από εκείνους. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της σκέψης «εκείνος έχει αυτό που θα έπρεπε να έχω εγώ».

Η σχέση social media και ψυχολογία. Ζούμε στην εποχή που άρχει η ζήλια. Τα social media οδηγούν σε ένα έντονο συναίσθημα ζήλιας.

«Με την εμφάνιση των social media» αναφέρει ο καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan, Ethan Kross «η ζήλια έχει φτάσει σε ακραίες καταστάσεις». «Είμαστε βομβαρδισμένοι από ζωές γεμάτες ‘Photoshop’ και αυτό έχει στο ανθρώπινο είδος σοβαρό αντίκτυπο».

Η κλινική ψυχολόγος Rachel Andrew λέει ότι βλέπει ολοένα και περισσότερη ζήλια στην αίθουσα αναμονής του ιατρείου της. Οι περισσότεροι ασθενείς της της αναφέρουν ότι «δεν μπορούν να επιτύχουν τον τρόπο ζωής που θέλουν, αλλά βλέπουν στους άλλους». Η χρήση του Facebook, του Twitter, του Instagram και του Snapchat ενισχύουν αυτή τη βαθιά ψυχολογική διαμάχη.

Αυτό που έχουν κάνει τα social media είναι ότι πλέον ότι όλοι μπορούν να κάνουν σύγκριση. «Στο παρελθόν, οι άνθρωποι ίσως απλά ζήλευαν τους γείτονές τους, αλλά τώρα μπορούμε να συγκρίνουμε τους εαυτούς μας με τους πάντες, σε όλον τον κόσμο.

Η σχέση social media και ψυχολογία. Ζούμε στην εποχή που άρχει η ζήλια. Τα social media οδηγούν σε ένα έντονο συναίσθημα ζήλιας.

Οι συγκρίσεις αυτές είναι λιγότερο ρεαλιστικές. Όλοι γνωρίζουμε ότι οι εικόνες μπορούν να περάσουν από επεξεργασία, ότι οι άνθρωποι παρουσιάζουν την καλύτερη δυνατή πλευρά της ζωής τους. Έχουμε συνεχώς μαζί μας την συσκευή που μας δημιουργεί το αίσθημα ζήλιας, κοιμόμαστε μαζί του και μας επηρεάζει και τις 24 ώρες της ημέρας.

Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε τι βλέπουμε στις πλατφόρμες των social media, γνωρίζουμε ότι αυτές οι εικόνες και οι ιστορίες δεν είναι πραγματικές, μπορούμε να το σκεφτούμε ορθολογικά. Αλλά σε συναισθηματικό επίπεδο, νιώθουμε σφοδρή πίεση. Αν αυτά που βλέπουμε είναι αυτά που θα θέλαμε να έχουμε αλλά δεν τα έχουμε, τότε όλο αυτό αποκτάει μια πολύ μεγάλη δύναμη.

Καμία ηλικιακή ομάδα ή κοινωνική τάξη δεν έχει ανοσία στην ζήλια.

Η δεύτερη αρνητική επίπτωση τον social media στην ψυχολογία μας

Το να ζηλεύεις τους άλλους μπορεί να είναι αρκετά καταστροφικό αλλά υπάρχει κάτι που είναι ακόμα πιο καταστροφικό. Εξετάζουμε τις ζωές που έχουμε φτιάξει διαδικτυακά, στις οποίες δείχνουμε μόνο το καλό κομμάτι του χαρακτήρα μας και νιώθουμε έναν φόβο ότι χάνουμε την κανονική ζωή μας. Η ζωή μας δεν είναι αυτή που παρουσιάζουμε στους άλλους, και συχνά κοιτάμε την ζωή μας σαν να είναι κάποιου άλλου. Αυτό προκαλεί μια εσωτερική ζήλια. Νιώθουμε μη αυθεντικοί. Ζηλεύουμε, για έναν περίεργο λόγο, τον ίδιο μας τον εαυτό.

Η σχέση social media και ψυχολογία. Ζούμε στην εποχή που άρχει η ζήλια. Τα social media οδηγούν σε ένα έντονο συναίσθημα ζήλιας.

Κοιτάζουμε το αδυνάτισμά μας σε μια φωτογραφία που έχουμε περάσει από επεξεργασία και θέλουμε αυτό το σώμα. Πετάμε το φαγητό που φτιάξαμε για το instagram, όχι και τόσο νόστιμο τελικά. Δεν ξέρουμε τι να κάνουμε με τον άχρηστο φουσκωτό μονόκερο όταν τελειώσει η ιστορία του instagram.

Ενώ είμαστε απασχολημένοι να βρούμε την τέλεια γωνία της κάμεράς μας, οι ζωές μας μετατρέπονται σε ένα εκθαμβωτικό και άψογο περιτύλιγμα που είναι άδειο μέσα.

Διαβάστε επίσης:

Δες αν σου έχει κλέψει κανείς ό,τι έχεις ανεβάσει στα social media

Credits: Unsplash
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved