Πολλές από τις συνήθειές μας μας καταβάλλουν ψυχολογικά χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Και αυτή η συνήθεια οδηγεί σε κατάθλιψη όταν την κάνεις μετά τις 10 το βράδυ!

Ποια συνήθεια οδηγεί σε κατάθλιψη; Είμαστε όλοι ένοχοι σε αυτήν…Το κινητό μας! Για όλα φταίει αυτό το “μαραφέτι” που λέει και η γιαγιά μας.

Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός ότι το να χρησιμοποιείς το κινητό σου πριν πέσεις για ύπνο, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τον ύπνο σου. Αλλά τα πράγματα είναι χειρότερα απ΄όσο νομίζαμε!

Μια νέα έρευνα, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 91.000 άνθρωποι, έδειξε πως το να σκρολάρεις στο Instagram και το Facebook από την άνεση του μαξιλαριού σου, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση των πιθανοτήτων να αποκτήσεις ψυχολογικά προβλήματα, όπως είναι η κατάθλιψη και η διπολική διαταραχή.

Και ναι αυτή η συνήθεια οδηγεί σε κατάθλιψη. Η συνήθεια να ασχολείσαι με το κινητό σου αργά το βράδυ, μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική!

Οι προηγούμενες έρευνες είχαν αποδείξει τις επιζήμιες συνέπειες όταν διακόπτεις τον φυσικό 24ωρο κύκλο του σώματός σου ή αλλιώς τον κιρκαδικό ρυθμό, ως αποτέλεσμα εργασίας μέχρι αργά το βράδυ και ενασχόλησης με το κινητό.

Ωστόσο αυτή η έρευνα, η οποία δημοσιεύτηκε στο The Lancet Psychiatry από καθηγητές του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης, είναι η πρώτη που παρακολουθεί τη διαταραχή του ρολογιού του σώματος σε τόσο μεγάλη κλίμακα.

Οι συμμετέχοντας είχαν ηλικία μεταξύ 37 και 73 ετών και οι ερευνητές παρακολούθησαν τα επίπεδα δραστηριότητάς τους, καθώς τους είχαν τοποθετήσει αισθητήρα επιτάχυνσης στον καρπό, το οποίο φορούσαν επί 7 μέρες και οι ερευνητές μετρούσαν την έκταση κατά την οποία διαταράσσεται ο κιρκαδικός ρυθμός κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Ωστόσο, υπήρχαν επιφυλάξεις για τα ευρήματα, δεδομένου ότι οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν μόνο για μια εβδομάδα και ήταν αποκλειστικά από 37 ετών και άνω.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν επίσης, εξετάσεις για τη διαπίστωση της ψυχολογικής τους ευημερίας και κατέληξαν πως περίπου ο 1 στους 25 είχε ασυνήθιστες συνήθειες δραστηριότητας, οι οποίες δεν ήταν περισσότερο δραστήριες τη μέρα από τη νύχτα.

Αυτοί οι άνθρωποι ήταν 11% πιθανότερο να έχουν διπολική διαταραχή και 6% πιθανότερο να έχουν κατάθλιψη. Την ίδια στιγμή εμφάνιζαν χαμηλότερα επίπεδα ευτυχίας και υψηλότερα ποσοστά μοναξιάς.

Αυτοί οι άνθρωποι υποφέρουν από “πολύ κακή υγιεινή ύπνου” δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Ντάνιελ Σμιθ του Πανεπιστημίου της Γλσκώβης, και είναι αυτοί που παίζουν με τα κινητά τους τηλέφωνα το βράδυ ή φτιάχνουν τσάι το βράδυ!

Ο ίδιος καθηγητής μας βάζει ένα όριο να χρησιμοποιούμε το κινητό μας τηλέφωνο μέχρι τις 10 το βράδυ! Αλλά πόσο εύκολο είναι αυτό κ. Σμιθ;; Καθόλου εύκολο αλλά μπορούμε να κάνουμε μια προσπάθεια να περιορίσουμε τη χρήση του τις βραδινές ώρες.

Διαβάστε επίσης:

Πώς να εμποδίσεις τη ροή του Instagram απ’ το να σου προκαλεί κατάθλιψη!