Η έλλειψη χρημάτων ή διασκέδασης δεν μας σταματούν από το να είμαστε ευτυχισμένοι. Είναι οι δικές σου συνήθειες που σε κάνουν δυστυχισμένο μέρα με τη μέρα και έχει έρθει η ώρα να αποβάλλεις. 

Γιατί στο τέλος… για ό,τι κι αν σου συμβαίνει εσύ είσαι ο υπεύθυνος. Ακολουθείς συγκεκριμένα μοτίβα συμπεριφοράς και συνήθειες που σε κάνουν δυστυχισμένο χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι.

Κι αν γνωρίζεις τι κάνεις λάθος, τότε είναι πιο εύκολο να κάνεις το πρώτο βήμα και σιγά-σιγά να κάνεις χώρο στη ζωή σου για την αληθινή ευτυχία, εκείνη που σε γεμίζει, σε κάνει να γελάς με την ψυχή σου και να κοιμάσαι ήσυχη τα βράδια σου.

Ποιες είναι οι συνήθειες που σε κάνουν δυστυχισμένο;

Θάβεις τα συναισθήματά σου

Συχνά μας λένε να μη δείχνουμε τα αρνητικά μας συναισθήματα. Από την παιδική σου ηλικία σου λένε να μην κλαις, να μην είσαι στεναχωρημένος. Και σταδιακά μαθαίνεις να κρύβεις τα αρνητικά σου συναισθήματα αλλά αυτή η συμπεριφορά συνήθως σε οδηγεί σε αρνητικές εμπειρίες στη ζωή σου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το να παλεύεις με τα αρνητικά σου συναισθήματα και να τα θάβεις, σε κάνει να “μουδιάζεις” και τα θετικά συναισθήματα διότι δεν μπορούμε να επιλέγουμε αυτά που θέλουμε ή δεν θέλουμε να νιώθουμε. Παράλληλα, οδηγεί σε μια φτωχή επικοινωνία και σχέσεις, τα οποία με τη σειρά τους επηρεάζουν πολλούς τομείς της ζωής σου. Άφησε τα συναισθήματά σου και όταν χρειάζεται εκτονώσου!

Δεν επιτρέπεις στον εαυτό σου να κάνει λάθη

συνήθειες που σε κάνουν δυστυχσιμένο

unsplash/Ana Juma

Ας μην ξεχνάμε… πως μερικές εφευρέσεις που μας έκαναν τη ζωή καλύτερη, ανακαλύφθηκαν κατά λάθος! Είναι ΟΚ να γράφεις ότι είσαι τελειομανής στο βιογραφικό σου αλλά αυτό είναι που σε κάνει χαρούμενο και στην πραγματική ζωή;

Μάλλον όχι! Προσπαθείς διαρκώς να πετύχεις το τέλειο, το ιδανικό… αλλά ακόμη δεν έμαθες πως δεν υπάρχει; Ακόμη και το παραμικρό λάθος σε γεμίζει με άγχος, σε στεναχωρεί, σου δημιουργεί ψυχολογικά και σωματικά προβλήματα. Πρέπει να κάνεις λάθη και να αποτύχεις είναι απαραίτητα συστατικά για τη ζωή σου!

Προτιμάς να είσαι το θύμα

Συχνά κατηγορείς άλλους ανθρώπους ή καταστάσεις για ό,τι σου συμβαίνει και αυτό σε οδηγεί γρήγορα στη δυστυχία. Είναι εύκολο να κατηγορείς τους πάντες για ό,τι δεν λειτουργεί. Δεν έφταιγα εγώ, είχε κίνηση. Δεν μπορώ να πάω διακοπές γιατί δεν μου δίνουν πολλά χρήματα.

Εσύ τελικά τι ελέγχεις στη ζωή σου; Ας πούμε πως ρίχνεις τις ευθύνες στην κίνηση. Θα έχει κίνηση, όμως, και αύριο και μεθαύριο… και αυτό σημαίνει πως θα αργείς σε όλη σου τη ζωή;

Αλλά αν πεις πως εσύ ευθύνεσαι που άργησες, σου δίνει μια σειρά από επιλογές. Μπορείς να ξυπνήσεις νωρίτερα, να αλλάξεις το πρόγραμμα στη δουλειά, να αλλάξεις μεταφορικό μέσο. Εσύ ελέγχεις τη ζωή σου από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα πράγματα!

5 απλά βήματα για να διώξεις τις τοξικές συνήθειες από τη ζωή σου!

Κρατάς κακίες

συνήθειες που σε κάνουν δυστυχισμένο

unsplash/Danielle MacInnes

Οι κακίες έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σου, από ήπια κατάθλιψη μέχρι προβλήματα με την καδιά σου. Και είναι δύσκολο, όπως αντιλαμβάνεσαι, να είσαι ευτυχισμένος όταν υποφέρεις από προβλήματα καρδιάς ή έχεις κατάθλιψη!

Πρέπει να καταλάβεις ότι υπάρχει ένας πιο ουσιαστικός λόγος, ένα πιο βαθύ πρόβλημα που ένας άνθρωπος αντιδρά με αυτόν τον τρόπο. Μπορεί να είναι από χαμηλή αυτοεκτίμηση μέχρι και το πόσο άνετα νιώθεις με ένα συγκεκριμένο θέμα ή όχι.

Για παράδειγμα… αν κάποιος σου πει ότι είσαι χαζός, θα σε πλήγωνε αν γνώριζες πως δεν είναι αλήθεια; Αν γνωρίζεις τον εαυτό σου, τότε κανείς δεν μπορεί να σε πληγώσει με κάτι που θα σου πει. Εσύ πληγώνεις τον εαυτό σου. Θυμάσαι την αρνητική κατάσταση, την επαναλαμβάνεις στο μυαλό σου, σπαταλάς την ενέργεια και τον χρόνο σου σε κάτι που δεν αλλάζει.

Βασίζεσαι στη γνώμη των άλλων

Πάρε ένα λεπτό και σκέψου πόσο συχνά προσπαθείς να κάνεις τη “σωστή” εντύπωση σε άλλους ανθρώπους. Και πόσο συχνά αυτό σε κάνει ευτυχισμένο….

Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι άνθρωποι που εξαρτώνται από τη γνώμη των άλλων, νιώθουν αγχωμένοι και δεν μπορούν να θέσουν τα δικά τους όρια. Ορισμένες φορές θέλεις να εντυπωσιάσεις ανθρώπους που δεν συμπαθείς ή να αποδείξεις κάτι σε ανθρώπους που δεν νοιάζονται.

Την επόμενη φορά, ρώτα τον εαυτό σου “είμαι εντάξει με αυτό ή το κάνω για τους άλλους;”. Σε κάθε περίπτωση!

Διαβάστε επίσης:

6 επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι για να είσαι πιο ευτυχισμένη

Photo: unsplash/Joel Muniz