Απόκτησε την συναισθηματική ωριμότητα με αυτά τα βήματα!

LIKE US ON FACEBOOK

Κι ενώ η ωριμότητα είναι εύκολο να προσδιοριστεί δεν συμβαίνει το ίδιο και με την συναισθηματική ωριμότητα, την οποία οι άνθρωποι ορισμένες φορές αντιλαμβάνονται λάθος. 

Η συναισθηματική ωριμότητα είναι εξίσου σημαντική για τον κάθε άνθρωπο. Ουσιαστικά, υπάρχει όταν δεν βασίζεσαι σε άλλους για να εκπληρώσεις τις ανάγκες σου σωματικά, συναισθηματικά ή πνευματικά.

Υπάρχουν αρκετά σημάδια που μαρτυρούν ότι κάποιος έχει αρκετά αναπτυγμένη την αίσθηση της συναισθηματικής ωριμότητας. Αυτά περιλαμβάνουν τη δυνατότητα να βλέπεις και να ακούς την προοπτική των άλλων ανθρώπων χωρίς να αντιδράς, το να αφήνεις τον εαυτό σου να είναι ευάλωτος, να θέτεις υγιή όρια, να μην προσπαθείς να διορθώσεις ή να αλλάξεις τους ανθρώπους γύρω σου, να αγαπάς τον εαυτό σου και τους άλλους όταν γίνονται λάθη.

Συνήθως η συναισθηματική ωριμότητα ξεκινά από την παιδική ηλικία αλλά μπορείς αν δουλέψεις πάνω σε αυτήν στην ενήλικη ζωή.

Πώς μπορείς να ενισχύσεις την συναισθηματική ωριμότητα;

Καμία ντροπή

Δεν υπάρχει τίποτα κακό με την έλλειψη συναισθηματικής ωριμότητας, δεδομένου ιδιαίτερα όταν προσπαθείς να εργαστείς πάνω σε αυτό. Οι περισσότεροι κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε πάνω σε αυτό που έχουμε διδαχθεί και το να νιώθεις άσχημα και ντροπή δεν έχει κανένα όφελος.

Αντιθέτως, μπορείς απλά να το συνειδητοποιήσεις και από εκεί να αντλήσεις δύναμη. Όσο περισσότερο συνειδητοποιημένος είσαι για την συναισθηματική σου ωριμότητα τόσο πιο εύκολα μπορείς να αλλάξεις τη συμπεριφορά σου και να αυξήσεις το επίπεδο της συναισθηματικής σου ωριμότητας.

συναισθηματική ωριμότητα

Photo: unsplash/shaian ramesht

Παρατήρησε τι είναι αυτό που σε κινητοποιεί

Σύμφωνα με τους ειδικούς το πρώτο βήμα για προσωπική ανάπτυξη είναι η ευαισθητοποίηση. Ξεκίνα να εξετάζεις και να σκέφτεσαι γιατί ενεργείς με τον τρόπο που ενεργείς.

Δώσε προσοχή σε όλα αυτά που σου προκαλούν μια μεγάλη συναισθηματική αντίδραση. Είναι κάτι ιδιαίτερο που οι άνθρωποι γύρω σου λένε ή κάνουν; Είναι μια συγκεκριμένη κατάσταση;

Πώς το σώμα σου ανταποκρίνεται στα συναισθήματα

Τα συναισθήματα είναι ενέργειες που έχουν και φυσιολογική επίδραση στο σώμα μας.

Ως πτυχή της ανάπτυξης της συναισθηματικής ωριμότητας, οι ειδικοί συνιστούν να αναρωτιέσαι και να παρατηρείς πως τα διαφορετικά συναισθήματα που νιώθεις έχουν αντίκτυπο στο σώμα σου. Νιώθεις μια ένταση, σφίξιμο, τσούξιμο, ζέστη ή κάτι άλλο; Σημείωσέ το.

συναισθηματική ωριμότητα

Photo: unsplash/Vince Fleming

Προσδιόρισε τα συναισθήματά σου

Αφού παρατηρήσεις και κατανοήσεις καλύτερα πώς νιώθεις και πώς αυτό που νιώθεις «μεταφράζεται» στο σώμα σου, μπορείς να τo προσδιορίσεις και αυτό θα σε βοήθησε να επικοινωνήσεις με τους άλλους πιο αποτελεσματικά.

Δεν μας δίνεται κάποιο… εγχειρίδιο για το τι σημαίνουν αυτές οι αισθήσεις και πώς να δώσεις ένα όνομα, αλλά είναι σημαντικό να προσπαθήσεις να να τα χαρακτηρίσεις και να τα ξεχωρίζεις.

Αυτό το ψυχολογικό τεστ αποκαλύπτει την συναισθηματική σου ηλικία!

Μάθε πώς να απαλύνεις τα συναισθήματα

Είναι δική σου ευθύνη να μάθεις στον εαυτό σου νέους τρόπους για να νιώθει καλύτερα, όταν τα συναισθήματα σε κατακλύζουν. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις δύο μοτίβα ως «εργαλεία»: ενεργός, πράγματα που κάνεις και παθητικός, πράγματα που δεν κάνεις.

Μερικά παραδείγματα του πρώτου μοτίβου είναι να κάνεις ένα μπάνιο, να πας για περπάτημα, να κάνεις yoga ή οτιδήποτε άλλο που έχεις παρατηρήσει ότι σε βοηθά.Κι ένα παράδειγμα, παθητικότητας είναι να αναπτύξεις μια ανοχή στα συγκεκριμένα συναισθήματα χωρίς να προσπαθείς να τα διώξεις. Νιώσε το κάθε συναίσθημα και μετά άφησέ το να σου περάσει.

Παρατήρησε την ωριμότητα των άλλων

Μην αντιδράς στα πάντα! Είναι σημαντικό να καταλαβαίνεις και να επεξεργάζεσαι τα δικά σου συναισθήματα, όπως είναι σημαντικό να μπορείς να διαχειριστείς τα διάφορα επίπεδα συναισθηματικής ωριμότητας των άλλων.

Είναι σημαντικό να είσαι παρόν και να παρατηρείς τις συμπεριφορές των άλλων παρά να αντιδράς σε αυτές.

συναισθηματική ωριμότητα

Photo: Unsplash/Yoann Boyer

Βρες ένα πρότυπο

Δεν είναι κακό να βρεις ένα πρότυπο ανθρώπου που σε εμπνέει. Μπορεί να είναι ένας άνθρωπος από τον περίγυρώ σου ή ένας διάσημος που αντιμετωπίζει τις δυσκολίες με τέτοιον τρόπο που σου προκαλεί τον θαυμασμό.

Δες πώς διαχειρίζονται τον θρήνο, την απώλεια, την ανατροφή των παιδιών, τις αλλαγές στη ζωή.

Ανάλαβε τις ευθύνες σου

Το να είσαι συναισθηματικά ώριμος σημαίνει να έχεις την ευθύνη για ό,τι συμβαίνει στη ζωή σου, καλό ή κακό. Δες τα προβλήματα που έχεις δημιουργήσει στον εαυτό σου.

Στη συνέχεια, σκέψου το σύνολο των ενεργειών που μπορείς να ακολουθήσεις για να αλλάξεις αυτές τις συμπεριφορές. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μια συγνώμη στους ανθρώπους που έχεις πληγώσει ή την αποδοχή ότι έχεις κάποιο πρόβλημα και την αναζήτηση υποστήριξης.

Διαβάστε επίσης:

6 + 1 φράσεις που οι συναισθηματικά ευφυείς άνθρωποι αποφεύγουν!

Photo: unsplash/Ryan Moreno

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved