Είσαι στη φάση που προσπαθείς να υιοθετήσεις υγιεινές συνήθειες και δεν μπορείς; Ας το παραδεχτούμε, παρά τις καλύτερες προθέσεις μας, το να διατηρήσουμε το wellbeing μας στην καθημερινότητά μας μπορεί να αποδειχθεί πιο δύσκολο απ’ ό,τι φανταζόμασταν. Αλλά ήξερες ότι έρευνες έχουν βρει ότι δεν χρειάζεται περισσότερη θέληση για να διατηρήσεις τις συνήθειες που θέλεις, απλά να ακούσεις αυτά τα 3 hacks που μπορούν να κάνουν τις συνήθειές σου μια πιο ευχάριστη εμπειρία;

“Οι συνήθειες αναπτύσσονται απ’ το τι κάνουμε και λιγότερο απ’ το τι σκεφτόμαστε”, εξηγεί η καθηγήτρια Wendy Wood, συγγραφέας του βιβλίου “Good habits, bad habits”. “Είναι ο τρόπος με τον οποίο το μυαλό μας λειτουργεί φυσιολογικά για να αποκωδικοποιήσει τη συμπεριφορά μας”.

6 συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσει μια γυναίκα πριν τα 30!

υγιεινές συνήθειες

Unsplash/Drew Beamer

Η έρευνα της Wendy Wood διαπίστωσε τρία απλά hacks για να δημιουργήσουμε υγιεινές συνήθειες:

  • Σχεδίασε το περιβάλλον σου έτσι ώστε να σου είναι πιο εύκολο να υιοθετείς υγιεινές συνήθειες: Αυτό το πλαίσιο αναφέρεται στον κόσμο που σε περιβάλλει, εκτός απ’ τον εαυτό σου. Περιλαμβάνει την θέση στην οποία βρίσκεσαι, τα άτομα με τα οποία συναναστρέφεσαι, το τι κάνεις μέσα στη μέρα σου. Όπως οι chefs πριν ξεκινήσουν να μαγειρεύουν, οργανώνουν την κουζίνα τους και συγκεντρώνουν τα υλικά τους, έτσι κι εσύ πρέπει να οργανώσεις το περιβάλλον σου ώστε να σου είναι εύκολο να επαναλμβάνεις τις συνήθειες που θέλεις. Για παράδειγμα, εάν θέλεις να τρως κάθε μέρα υγιεινό μεσημεριανό, θα πρέπει να προσαρμόσεις έτσι το περιβάλλον σου. Μπορείς να ζητήσεις από έναν φίλο σου να κάνετε μαζί lunch break και να πάτε σ’ ένα εστιατόριο που προσφέρει υγιεινές επιλογές φαγητού αντί για fast food.
  • Επένδυσε στην επανάληψη: Η επανάληψη μιας ενέργειας, αυξάνει τις πιθανότητες να την υιοθετήσεις. Μια συνήθεια θα χτιστεί εάν παραμείνεις συνεπής σ’ αυτήν. Δεν αρκεί να το κάνεις μερικές φορές. Μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να χρειαστούν ακόμα και 6 έως 9 μήνες για να υιοθετηθεί μια συνήθεια για τα καλά.
  • Βρες έναν τρόπο ανταμοιβής: Δεν μπορείς να μην έχεις ποτέ κίνητρο και παρόλα αυτά να συνεχίσεις να ακολουθείς τις συνήθειες που θέλεις. Οι ανταμοιβές που επιλέγεις θα πρέπει να είναι καλύτερες απ’ αυτές που συνήθως έχεις, καθώς οι απρόσμενες ανταμοιβές απελευθερώνουν ντοπαμίνη, κάτι που καθιστά πιο πιθανό ότι θα επαναλάβεις τη συμπεριφορά για να πάρεις την ανταμοιβή. Για παράδειγμα, εάν θέλεις να γυμνάζεσαι περισσότερο αλλά μισείς το γυμναστήριο, θα πρέπει να προσθέσεις κάτι ευχάριστο σ’ αυτή τη διαδικασία, όπως το να ακούς την αγαπημένη σου εκπομπή όσο γυμνάζεσαι.

υγιεινές συνήθειες

Δοκίμασε να εφαρμόσεις αυτά τα hacks στην καθημερινότητά σου και θα δεις ότι θα σου είναι πολύ εύκολο να υιοθετείς περισσότερες υγιεινές συνήθειες!

Δες ακόμα:

Πώς να κόψεις τις κακές συνήθειες- 5 επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι

Photo: Pixabay