Όταν κάποιος σε ρωτάει “τι κάνεις” βγαίνει αυθόρμητα η απάντηση “είμαι καλά” ακόμα κι όταν δεν είσαι. Γιατί; Ζήτα βοήθεια αντί να καταπιέζεις τον εαυτό σου.

Αντί να λες “είμαι καλά” καλό είναι όταν δεν είσαι να ζητάς βοήθεια. Σύμφωνα με τον κλινικό ψυχολόγο John Mayer συχνά νιώθουμε ότι δεν αξίζουμε αυτή τη βοήθεια που μας προσφέρουν, κυρίως οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη.

Και ακριβώς σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας και τους άλλους. Όταν έχεις κατάθλιψη νιώθεις αβοήθητος, νιώθεις ότι πνίγεσαι μόνος σου σε μια βάρκα και κανείς δεν μπορεί να σε σώσει.

Αντί να λες “είμαι καλά” ζήτα βοήθεια. Πώς;

«Νιώθω χαμένος και δεν έχω τον έλεγχο»

Μπορείς να πεις ότι ακριβώς νιώθεις και όλα αυτά που σκέφτεσαι.Και δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. Θα απελευθερωθείς και θα νιώσεις πολύ καλύτερα μετά. Μερικές συμβουλές δεν θα σε βλάψουν.

«Δεν μπορώ να ανταπεξέλθω»

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να πεις στο αφεντικό ή τους συναδέλφους σου πως δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις γιατί ο φόρτος εργασίας είναι πολύς.  Έτσι η δουλειά σου θα έχει σίγουρα καλύτερα αποτελέσματα.

«Μπορούμε να ακυρώσουμε την έξοδο και να μείνουμε μέσα;»

Μερικές φορές θέλουμε να νιώθουμε άνετοι στην ασφάλεια του σπιτιού μας. Μπορείς να ακυρώσεις μια βραδινή έξοδο και να καλέσεις καλή παρέα. Μη νιώθεις άσχημα όταν ακυρώνεις μια έξοδο, λίγη σημασία έχει.

«Θέλω να πω ότι είμαι καλά αλλά ξέρεις τι; Δεν είμαι καλά»

Μπορείς να παραδεχτείς και να εκφράσεις ότι δεν είσαι καλά ή ότι δεν έχεις μια καλή μέρα. Δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. Άφησε τον άλλον να σε βοηθήσει.

Αντί να καταπιέζεις τον εαυτό σου, μπορείς να πεις πολύ απλά ότι δεν είσαι καλά, να συζητήσεις το πρόβλημά σου ή αν δεν νιώθεις έτοιμος γι’ αυτό να το κάνεις όταν πραγματικά θα το θέλεις.