Όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας έχουμε περάσει περιόδους μεγάλου άγχους. Είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε για προσωπικούς, το άγχος είναι κάτι που, δυστυχώς, υπάρχει στη ζωή μας.

Αυτό, βέβαια, επηρεάζει τη ζωή μας σε μεγάλο βαθμό. Καλό θα είναι να βρούμε τρόπους να ξεπεράσουμε το άγχος, αλλά θα υπάρχουν πάντα αδύναμες στιγμές. Σίγουρα υπάρχουν αρκετά αγενή πράγματα που κάνουμε όταν είμαστε αγχωμένοι. Δεν είναι απαραίτητο να τα κάνουμε επίτηδες. Τις περισσότερες φορές δε καταλαβαίνουμε καν ότι τα κάνουμε αλλά, ίσως, τα παρατηρούν οι άνθρωποι γύρω μας.

Ακυρώνουμε ραντεβού

Εντάξει αυτό, ίσως, να γίνεται και λίγο επίτηδες. Μπορεί να κανονίζεις κάτι επί μία εβδομάδα, αλλά το άγχος και το στρες σε έχουν “ξεζουμίσει” και τελικά το ακυρώνεις. Το γεγονός ότι νιώθεις ανακούφιση και τύψεις, ταυτόχρονα, μπορεί να σου δημιουργήσει ακόμα περισσότερο άγχος.

Αγνοούμε κλήσεις και μηνύματα

Μερικές φορές απλά θέλουμε να “κατεβάσουμε ρολά” και κλειστούμε στον εαυτό μας με την ελπίδα ότι έτσι θα μπορέσουμε να μετριάσουμε το άγχος μας. Αγνοούμε, επίτηδες, κλήσεις και αφήνουμε αδιάβαστα τα μηνύματα για μέρες. Όχι γιατί δεν συμπαθούμε αυτόν που μας πήρε τηλέφωνο ή μας έστειλε μήνυμα. Απλά γιατί χρειαζόμαστε λίγο χρόνο offline.

Δεν ακούμε τον άλλον όταν μας μιλάει

Το άγχος μπορεί να μας οδηγήσει, μερικές φορές, και σε απώλεια συγκέντρωσης. Εν ολίγοις, σε περιόδους με μεγάλο άγχος μπορεί κάποιες στιγμές να “χανόμαστε”. Εκεί που μας μιλάει κάποιος ξαφνικά μπορεί να χάσουμε το “focus” και να κοιτάμε το άπειρο. Συμβαίνει.

Διακόπτουμε τους άλλους ενώ μιλάνε

Η έλλειψη συγκέντρωσης μπορεί να μας φέρει και κάποια αταξία στις σκέψεις μας. Γι’ αυτό είναι πολύ πιθανό να διακόψουμε κάποιον ενώ μιλάει, για να πούμε κάτι που θέλαμε να πούμε πριν 1 ώρα και δε μπορούσαμε να το θυμηθούμε.

Γινόμαστε απότομοι με τους ανθρώπους

Ίσως η πιο κοινή αγενής ενέργεια σε καταστάσεις που μας έχει καταβάλλει το άγχος. Γινόμαστε ευερέθιστοι και πιο επιθετικοί με τους ανθρώπους. Μπορεί να “αποπάρουμε” κάποιον χωρίς προφανή λόγο και χωρίς να το καταλάβουμε τη στιγμή που το κάνουμε.

Μας πιάνει νευρικό γέλιο εκεί που δεν πρέπει

Ο εγκέφαλος μας προσπαθεί να ξεφύγει από δύσκολες και στρεσογόνες καταστάσεις για να διατηρήσει την πνευματική μας υγεία. Το νευρικό γέλιο είναι ένα ξέσπασμα που μπορεί να μας αποφορτίσει και να μας κάνει να νιώσουμε καλύτερα. Το πρόβλημα είναι όταν μας πιάνει π.χ. σε κάποιο μνημόσυνο.

Προσποιούμαστε ότι δεν είδαμε κάποιον

Μία αγχώδης κατάσταση μπορεί να μας αποξενώσει απ’ τον γύρω κόσμο, σε σημείο να επιδιώκουμε την απομόνωση. Μεταξύ μας. Και ποιος δεν έχει προσποιηθεί ότι δεν είδε κάποιον γνωστό του στον δρόμο για να αποφύγει την κουβέντα;

Διαβάστε επίσης:

Πως να μετατρέψεις τον φόβο και το άγχος σε θετική ενέργεια