Άγχος: Τα ψυχοσωματικά συμπτώματα που πρέπει να προσέξεις | Πόσα επικίνδυνα είναι;

LIKE US ON FACEBOOK

Συχνά θα έχεις ακούσει ότι το έντονο και χρόνιο άγχος επιδρά και στο σώμα. Όμως, ποια τα ψυχοσωματικά συμπτώματα του άγχους που πρέπει να προσέξεις; 

Άγχος, ένα συχνό πρόβλημα της εποχής. Οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής και οι υπερβολικές απαιτήσεις, κοινωνικές, οικονομικές, επαγγελματικές κι αρκετές ακόμα, οδηγούν πολλούς ανθρώπους καθημερινά στο άγχος κι αρκετές φορές και στην κατάθλιψη. Και φυσικά δεν είναι λίγες οι φορές που το άγχος μετατρέπεται σε σωματικό πόνο, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται και η υγεία.

Τα ψυχοσωματικά συμπτώματα του άγχους

  • Πονοκέφαλος
  • Ενοχλήσεις στο στομάχι και το έντερο
  • Πόνος στην καρδιά και ταχυκαρδία
  • Αϋπνία
  • Απώλεια μαλλιών
  • Πόνοι στην σπονδυλική στήλη
  • Αύξηση βάρους
  • Αλλαγή του εμμηνορροϊκού κύκλου της γυναίκας
  • Στυτική ανικανότητα στους άνδρες

Φυσικά, το έντονο άγχος μπορεί να προκαλέσει απώλεια μαλλιών, προβλήματα στην καρδιά, ενώ “ρίχνει” και το ανοσοποιητικό σου σύστημα.  Κι εσύ τι κάνεις για όλα αυτά; Αγχώνεσαι ακόμη περισσότερο;

ψυχοσωματικά συμπτώματα του άγχους

Pexels

Πόσο επικίνδυνο είναι;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το στιγμιαίο στρες μπορεί να αποβεί ωφέλιμο και δημιουργικό. Σε αυτή, λοιπόν, την περίπτωση δεν είναι κακό.

Μιλώντας, όμως, για το χρόνιο και συνεχές στρες, που δημιουργεί και τα παραπάνω ψυχοσωματικά συμπτώματα, τα πράγματα αλλάζουν. Φυσικά και το άγχος σε αυτή την περίπτωση μόνο καλό δεν είναι, αφού αποτελεί απειλή για την υγεία, τόσο τη σωματική, όσο και την ψυχική.

Πώς θα διώξεις το άγχος από τη ζωή σου;

  • Κάνε διαλογισμό κάθε μέρα.
  • Επισκέψου έναν ψυχολόγο, δεν είναι κακό, μόνο καλό θα σου κάνει.
  • Κάνε κάθε μέρα πράγματα που σε κάνουν να γελάς και να περνάς καλά.
  • Κάνε γυμναστική ή οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα.
  • Βρες έστω και λίγο χρόνο για τον εαυτό σου.
  • Βάλε τάξη στο σπίτι και το μυαλό σου.
  • Σταμάτα να υπερφορτώνεις το πρόγραμμά σου.
  • Κάνε yoga.
  • Άκου χαλαρωτική μουσική καθώς κάνεις κάποιες δουλειές.
  • Φάε υγιεινά και απόφυγε τη ζάχαρη και τα έτοιμα φαγητά που επιδρούν αρνητικά στην ψυχολογία σου.
  • Πες ευχαριστώ.
  • Αγάπα τον εαυτό σου!

Μην κρατάς το άγχος μέσα σου! Εξωτερίκευσέ το, μίλα σε κάποιον και αν είναι χρόνιο απευθύνσου σ’ έναν ειδικό. Είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να σε βοηθήσει και μόνο καλό μπορεί να σου κάνει. Γιατί η ψυχική σου υγεία είναι το ίδιο σημαντική με τη σωματική… Μην την αμελείς!

Διάβασε ακόμα:

5 σωτήρια διατροφικά tips για το άγχος

Photo: Unsplash/Lena Bell




Copyright © iPop 2012 - 2020 | All rights reserved