Τον τελευταίο καιρό νιώθεις πως έχεις όλο και περισσότερο στρες, συσσωρευμένη ένταση, όμως δεν είσαι και σίγουρος. Πώς καταλαβαίνεις ότι έχεις άγχος; 

Άγχος, η μάστιγα της εποχής μας. Όσο κι αν θες να ξεφύγεις δεν μπορείς, δεν είναι εύκολο. Οι σύγχρονοι ρυθμοί ζωής και οι υπερβολικές απαιτήσεις, κοινωνικές, οικονομικές, επαγγελματικές κι αρκετές ακόμα, σε κάνουν να έχεις άγχος, συνέχεια, όλη μέρα, να κοιμάσαι και να ξυπνάς με άγχος.

Βέβαια, όπως έχουμε πει πολλές φορές, το στρες συνδέεται πολύ με το σώμα και την υγεία σου, ψυχική και σωματική. Για τα ψυχοσωματικά συμπτώματα σου έχουμε μιλήσει ήδη και δε θα το κάνουμε ξανά. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που σου δείχνουν ότι έχεις άγχος, ακόμα κι όταν δεν είσαι σίγουρος. Μήπως ήρθε η ώρα να τσεκάρεις αν είσαι αρκετά αγχωμένος;

Πώς καταλαβαίνεις ότι έχεις άγχος;

Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς 

Το άγχος επηρεάζει και τον ύπνο σου. Πώς; Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς, καθώς έστω και υποσυνείδητα έχεις στο μυαλό σου τη δουλειά ή τα προβλήματα που σε αγχώνουν, κοιμάσαι αλλά ξυπνάς συνέχεια το βράδυ, έχοντας συνεπώς άστατο ύπνο, ενώ είναι πολύ πιθανό να ξυπνάς με άγχος.

πώς καταλαβαίνεις ότι έχεις άγχος

unsplash/Kinga Cichewicz

Έχεις αρκετούς ψυχαναγκασμούς 

Από ένα σημείο και μετά δεν είναι ιδιοτροπίες ή επιθυμία για τελειότητα. Οι ιδεοψυχαναγκαστικές διαταραχές οφείλονται στο αδιάκοπο άγχος σου κι όχι απαραίτητα στο ότι είσαι OCD. Για παράδειγμα, το επαναλαμβανόμενο πλύσιμο των χεριών είναι ενδεικτικό της διαταραχής, όπως και το ότι μπορεί να σου έχει κολλήσει μια ιδέα στο μυαλό κι αν δεν γίνει δεν πρόκειται να ηρεμήσεις. Αν γίνει μια φορά δεν πειράζει, αν γίνεται όμως συνέχεια κάτι δεν πάει καλά.

Αρρωσταίνεις συχνά 

Δεν έχεις καλό ανοσοποιητικό και σίγουρα το στρες το επηρεάζει. Οι σωματικοί πόνοι, όπως και η μικρότερη ανθεκτικότητα του ανοσοποιητικού σου μπορούν να υποδηλώνουν έντονο άγχος.

πώς καταλαβαίνεις ότι έχεις άγχος

Pexels

Τρως τα νύχια σου και κάνεις νευρικές κινήσεις 

Σίγουρα το έχεις ξανακούσει αυτό. Όταν είσαι αγχωμένος μπορεί να τρως τα νύχια σου ή να παίζεις με τα μαλλιά σου, ακόμα και να κάνεις νευρικές κινήσεις με το στυλό και εν γένει τα χέρια σου. Πολλές φορές μάλιστα δεν καταφέρνεις να ελέγξεις τις κινήσεις σου.

Ξεχνάς πράγματα 

Μα πόσο συχνό σύμπτωμα του άγχους; Ειδικά όταν έχεις πολλές υποχρεώσεις και πολλά πράγματα στο κεφάλι σου είναι πολύ πιθανό να αρχίσεις να ξεχνάς και πράγματα. Θες να πεις κάτι και μετά από μισό λεπτό το ξεχνάς, θες να πάρεις έναν φάκελο μαζί σου, αλλά δεν θυμάσαι ποιον χρειαζόσουν, ξεχνάς τα προγραμματισμένα ραντεβού, όλα αυτά δεν είναι απαραίτητα Αλτσχάιμερ, αλλά άγχος, συσσωρευμένο και συνεχιζόμενο άγχος. Ωστόσο, είναι καλό να το προλάβεις το συντομότερο, βάζοντας ως προτεραιότητα να αποβάλεις όλο αυτό το στρες που έχεις μέσα σου.

Κάνε αυτό το δώρο στον εαυτό σου και σταμάτα να αγχώνεσαι! 

Διάβασε ακόμα:

Η σωτήρια βιταμίνη για την κατάθλιψη και το άγχος

Photo: Pexels