Είσαι έγκυος, αλλά θες και να μην τρως ζωικά προϊόντα και τα παράγωγα αυτών, όπως είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το μέλι, όμως έχεις τις αμφιβολίες σου. Τελικά είναι καλός ο βιγκανισμός στην εγκυμοσύνη;

Αν είσαι έγκυος ή σκέφτεσαι να αποκτήσεις παιδί, τότε είναι πολύ φυσιολογικό να έχεις απορίες σχετικά και με τη διατροφή σου και αγχώνεσαι για το τι πρέπει να τρως. Ίσως να έχεις ακούσει και άλλες γυναίκες να σου λένε πως άλλαξαν τη διατροφή τους – έστω και λίγο – κατά την εγκυμοσύνη, όμως σίγουρα κάθε περίπτωση είναι διαφορετική.

Από την άλλη, ο βιγκανισμός είναι ένα αρκετά δημοφιλές πρότυπο διατροφής και αν το ακολουθείς κι εσύ θα ξέρεις πολύ καλά πως αποκλείονται τρόφιμα που θεωρούνται αρκετά σημαντικά κι αυτά δεν είναι άλλα από τα ζωικά προϊόντα και τα παράγωγα αυτών. Ωστόσο, πολλοί ξεχνούν ότι η διατροφή αυτή είναι πλούσια σε άλλα συστατικά, τα οποία είναι απαραίτητα με τη σειρά τους για έναν οργανισμό. Για παράδειγμα, αν ακολουθείς τον βιγκανισμό τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, τα λαχανικά και τα φρούτα είναι ανάμεσα σε όσα μπορείς να καταναλώνεις άφθονα.

βιγκανισμός στην εγκυμοσύνη
Freepik

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που νομίζουν πως ο οργανισμός τους δεν είναι επαρκής όταν ο βιγκανισμός έχει μπει για τα καλά στη ζωή τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τις έγκυες γυναίκες που χρειάζεται πιο πολύ από ποτέ να λαμβάνουν θρεπτικά συστατικά. Όμως, τι ισχύει τελικά; Είναι καλός ο βιγκανισμός στην εγκυμοσύνη ή μήπως δημιουργεί ανεπάρκειες στον οργανισμό;

Στα παραπάνω ερωτήματα απαντάει η Μαρία Μεντζέλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με M.Sc., στο άρθρο της με τίτλο «Βιγκανισμός στην εγκυμοσύνη: Ναι ή Όχι;» στο allaboutparents.gr.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News