«Το παιδί μου δεν τρώει»! Αυτό το έχει πει τουλάχιστον μια φορά κάθε μαμά που ξέρω ή γιαγιά ή όποιος είναι υπεύθυνος για την διατροφή ενός παιδιού. Είναι μεγάλη η πρόκληση του να ταΐσεις ένα παιδί που δεν θέλει να φάει το φαγητό του. Κάτι τόσο φυσιολογικό που κανονικά δεν πρέπει να είναι υπόθεση παραπάνω από ένα τέταρτο, όπως και σε εμάς τους ενήλικες φυσικά, διαρκεί κάποιες φορές ώρες, χωρίς αποτέλεσμα. Και τι θα γίνει δηλαδή αν δεν φάει; Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν παρακάλεσα κανένα παιδί μου να φάει, δεν έκανα τον καραγκιόζη ή δεν άφησα νερά στις βρύσες να τρέχουν με τις ώρες για να φάνε τα παιδιά μου. Κατανοώ όμως ότι αν είχα ένα παιδί που δεν έτρωγε, θα είχα την ανησυχία της διατροφής και της θρέψης του.

Πρόσφερε τα τρόφιμα την κατάλληλη στιγμή

Κάνε εισαγωγή των στερεών τροφών νωρίτερα ώστε να αποφύγεις την επιλεκτική διατροφή και να μην φοβάσαι αν δεν του αρέσει. Συνέχισε να προσπαθείς! «Η πολύ μεγάλη αναμονή για την εισαγωγή τροφίμων μπορεί να είναι ένα πρόβλημα», σύμφωνα με την πιστοποιημένη παιδίατρο Molly O’Shea. «Το παράθυρο ευκαιρίας είναι μεταξύ 6 και 12 μηνών».

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα παιδιά δεν είναι ρομπότ. Δηλαδή: Δεν συμπεριφέρονται όλα με τον ίδιο τρόπο και τους επιτρέπεται να έχουν προτιμήσεις, συμπάθειες και αντιπάθειες, όπως ακριβώς συμβαίνει και στους γονείς τους.

υγιεινή διατροφή και παιδί
Pexels

Αυτό μπορούμε να το κρίνουμε και από τα παιδιά μας, το καθένα μπορεί να συμπεριφερθεί διαφορετικά τι και αν εμείς ακολουθούμε την ίδια τακτική και στα δύο.

6+1 tips οργάνωσης για να γίνει η προετοιμασία του κολατσιού των παιδιών για το σχολείο παιχνιδάκι

Υφές

Είναι απολύτως φυσιολογικό για το μωρό να χρειάζεται λίγο χρόνο για να προσαρμοστεί σε διαφορετικά είδη υφής τροφής. Ίσως θυμάσαι την πρώτη φορά που δοκίμασες ζελεδάκια ή κάποιο περίεργο ρόφημα. Πιθανώς ο ενήλικος ουρανίσκος μας χρειάστηκε μερικές μπουκιές ώστε να εξοικειωθεί με την αρκετά περίεργη υφή τους.

Οι ειδικοί είναι επίσης σύμφωνοι σχετικά με τη σημασία του να αγγίζουμε το φαγητό μας. Όταν ένα παιδί εξοικειώνεται με την απλή πράξη του φαγητού το βοηθά να φάει. Ωστόσο η αλήθεια είναι ότι δεν είχα ποτέ τόση υπομονή ώστε να αφήσω το παιδί μου να κάνει ένα χάος στην κουζίνα και να κάνει τόση ώρα να φάει το φαγητό του.

Τα παιδιά χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να αισθανθούν το φαγητό και να παίξουν με αυτό. Το κοιτούν και το μυρίζουν επίσης για να το πάρουν στο στόμα. Αυτό δημιουργεί ακαταστασία και κάποιοι γονείς το βρίσκουν δύσκολο, αλλά είναι μια σημαντική διαδικασία για να μάθουν να τρώνε.

Δεν χρειάζεται να κάνετε τα γεύματα μαραθώνιο!

Το γεύμα διαρκεί περίπου 15 λεπτά. Καλό είναι να σχεδιάσουμε μια δομή γύρω από την ώρα του φαγητού. Μην προσφέρετε ένα γεύμα «διάσωσης», βλέπε πατάτες τηγανιτές. Δημιουργήστε ρουτίνα φαγητού. Βάλε το καρεκλάκι του κοντά στο τραπέζι της κουζίνας και προετοίμασε το για αυτό που θα ακολουθήσει. Βάλε μια πετσέτα ή μια σαλιάρα και μην αφήσεις το γεύμα να μοιάζει με μαραθώνιος. Όπως εμείς τρώμε μέσα σε ένα 15 λεπτο, το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και στα παιδιά μας.

Έχεις σκεφτεί πώς η συμπεριφορά σου σήμερα θα επηρεάσει το παιδί σου σε 30 χρόνια;

Το παιδί μου δεν τρώει

Οι γονείς συχνά ανησυχούν όταν βλέπουν το παιδί τους να μην τρώει πολύ και είτε θα προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις όταν το γεύμα δεν καταναλώνεται είτε προσφέρουν τροφή που έχει εγγυημένη επιτυχία. Έτσι γεννιέται ένας επιλεκτικός τύπος που τρώει μόνο μακαρόνια ή πατάτες. Μην το κάνεις. Αν ξέρει ότι δεν έχει άλλη επιλογή δεν θα δώσει το χρόνο να δοκιμάσει νέες γεύσεις.

Τα σνακ, φυσικά, είναι επίσης ένα σημαντικό θέμα προς συζήτηση. Αν έτρωγα και εγώ ένα σνακ στις 5 μ.μ. αναμφίβολα θα είχα λιγότερη διάθεση να απολαύσω το δείπνο μέχρι τις 8 μ.μ. , άρα γιατί περιμένω από τα παιδιά μου να είναι διαφορετικά;

Το παιδί μου θέλει μόνο γάλα

Κάποια παιδιά, προτιμούν να έχουν γάλα από το να φάνε φαγητό. Θα μπορούσε αυτό να είναι ένα θέμα από μόνο του, ανεξάρτητα από τη διατροφική αξία των γαλακτοκομικών;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, «Εξαρτάται πραγματικά από το πόσο και γιατί το πίνουν, για παράδειγμα, αν ένα παιδί είναι εξαιρετικά επιλεκτικό και το γάλα είναι η κύρια πηγή πρόσληψης θρεπτικών συστατικών και ενέργειας και αρνείται να φάει πολύ περισσότερο, αυτό μπορεί να είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Το παιδί μπορεί να λαμβάνει αρκετές θερμίδες, αλλά μπορεί να του λείπουν βασικά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του».

Εκτός από τις «τεχνικές» που αναφέρθηκαν παραπάνω, υπάρχουν και άλλες βασικές συμβουλές που αναφέρουν οι παιδίατροι και οι διατροφολόγοι, όπως το να ορίσετε οικογενειακά γεύματα μέχρι να προσφέρετε το ίδιο φαγητό τουλάχιστον 10 φορές προτού αποφασίσετε ότι το παιδί σας δεν θα το φάει ποτέ.

Ακόμα και αν μοιάζει με άθλο ή ολυμπιακό άθλημα κάποτε όλα τα παιδιά τρώνε και κανένα δεν έμεινε για πάντα νηστικό. Ζητήστε υποστήριξη από τους ειδικούς στο θέμα και σίγουρα η αυτοπεποίθηση και το ένστικτο είναι πράγματα που θα σας βοηθήσουν και σε αυτό το κομμάτι. Και αυτό θα περάσει

Πόσο αλλάζει η ανατροφή των παιδιών ανάλογα με τα ηλικιακά στάδια. Πότε γίνεται ευκολότερο;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News