Το ανοσοποιητικό του παιδιού σου χρειάζεται φροντίδα, όπως και το δικό σου φυσικά, και όσο είναι μικρό πρέπει να το δυναμώσεις, ώστε να είναι ισχυρό κόντρα στις ιώσεις.

Άσχετα με το αν βρισκόμαστε σε μια περίοδο πανδημίας, ιώσεων ή όχι, ο οργανισμός του παιδιού σου οφείλει να είναι γερός και ενισχυμένος, ώστε να έχει λιγότερες πιθανότητες να αρρωστήσει. Και για να αποφύγεις την περίπτωση να νοσήσει το παιδί σου ακόμα κι από ένα κοινό κρυολόγημα, ενίσχυσε το ανοσοποιητικό του με τους παρακάτω τρόπους. Και μην ξεχνάς πως δεν παίζει ρόλο μόνο το φαγητό.

Πώς να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό του παιδιού σου;

Φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα

Κάθε μέρα πρέπει να καταναλώνει φρούτα και λαχανικά, είναι δεδομένο και αυτονόητο κανονικά, αλλά το λέμε και πάλι. Θα του προσφέρουν όλες τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται, τονώνοντας το ανοσοποιητικό του.

ανοσοποιητικό του παιδιού
Freepik

Το παιδί σου τρώει μόνο πατάτες και μακαρόνια; Δες πώς θα το κάνεις να τρώει λαχανικά και να του αρέσει κιόλας!

Στοπ στα επεξεργασμένα τρόφιμα

Ένα λάθος που κάνουν πολλοί γονείς και το περνούν και στα παιδιά τους είναι η κατανάλωση επεξεργασμένων και έτοιμων τροφίμων. Τα παιδιά μαθαίνουν από μικρά να τρώνε junk food, πιστεύοντας πως είναι κάτι καλό και υγιές, όμως δεν είναι. Το έτοιμο φαγητό “ρίχνει” το ανοσοποιητικό, αφού περιέχει πρόσθετα συστατικά που το αποδυναμώνουν. Ειδικά η ζάχαρη και το πολύ αλάτι δεν έχουν να προσθέσουν κάτι στον οργανισμό κι αν το παιδί σου έχει “βολευτεί” με το να τρώει επεξεργασμένα τρόφιμα, τότε πρέπει να του αλλάξεις τη συνήθεια αυτή το συντομότερο.

Προβιοτικά, καλό φαγητό και πάντα πρωινό

3 tips που είναι πραγματικά χρήσιμα και συνδυάζονται. Πέρα από βιταμίνες, φρούτα και λαχανικά, το παιδί πρέπει να προσλαμβάνει και προβιοτικά μέσα από τη διατροφή του με την τελευταία να πρέπει να είναι περισσότερο ποιοτική παρά ποσοτική. Φρόντισε το παιδί σου να τρώει καλά, χορταστικά, αλλά όχι να “σκάει” απ’ το φαγητό. Επιπλέον, το πρωινό είναι ένα από τα πολύ σημαντικά γεύματα της ημέρας, για να μην πούμε το σημαντικότερο για το παιδί σου. Μπορεί να αποτελείται από κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν σε συνδυασμό με δημητριακά, τονώνοντας έτσι τον οργανισμό με πρωτεΐνες, ασβέστιο, βιταμίνες και μέταλλα.

ανοσοποιητικό του παιδιού
Unsplash/ Hal Gatewood

Νερό, νερό και πάλι νερό

Το νερό είναι θαυματουργό κι όπως έχουμε πει μας ενυδατώνει. Πολλά παιδιά, ωστόσο, δεν έχουν συνηθίσει να πίνουν και τόσο νερό, προτιμώντας τον χυμό ή το γάλα. Φυσικά και το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο, γι’ αυτό και από μικρό πρέπει να συνηθίσεις το παιδί σου στην κατανάλωση νερού!

Σωματική άσκηση

Η γυμναστική είναι εξαιρετικά σημαντική για το ανοσοποιητικό του παιδιού σου. Ακόμα και μια βόλτα στο πάρκο, μίση ώρα περπάτημα τις μισές μέρες της εβδομάδας ή μια δραστηριότητα μπορούν να ωφελήσουν σημαντικά το παιδί σου. Μην ξεχνάς πως η άσκηση είναι και σύμμαχος κατά της παχυσαρκίας.

ανοσοποιητικό του παιδιού
Pixabay

Πόσο σημαντικό είναι να γυμνάζεται το παιδί σου;

Καλός ύπνος

Για όλους μας ο καλός ύπνος είναι το Α και το Ω για να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στην καθημερινότητα. Πόσο μάλλον για ένα δραστήριο παιδί. Βάλε σε τάξη τον ύπνο του και πέρα από το ότι δεν πρέπει να κοιμάται αργά, μην ξεχνάς πως δεν είναι δυνατό να πέφτει για ύπνο όποτε το θυμηθεί, άλλες μέρες πολύ νωρίς, άλλες μέρες πολύ αργά. Η ρουτίνα του ύπνου είναι πολύ σημαντική και θα μάθει να λειτουργεί σε πρόγραμμα.

Όχι στο επιβαρυμένο πρόγραμμα

Παιδί είναι, έχει ενέργεια, αλλά μην το παρακάνουμε κιόλας. Πρέπει να ξεκουράζεται και να μην φορτώνεται πολύ το πρόγραμμά του. Αν θέλει να κάνει πολλά πράγματα μες τη μέρα και αντέχει, φυσικά και μπορείς να προσθέσεις κάποια δραστηριότητα, όμως μην ξεχνάς πως και η πνευματική καλλιέργεια είναι πολύ σημαντική, οπότε αν κάνει ήδη μία σωματική δραστηριότητα, μήπως να το ωθήσεις περισσότερο στο να διαβάζει λογοτεχνικά; Σε κάθε περίπτωση, μην το πιέζεις υπερβολικά, χωρίς να του αφήνεις περιθώρια για ξεκούραση.

ανοσοποιητικό του παιδιού
Pexels

Βιταμίνη D

Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι πολύ σημαντική για τον οργανισμό, αφού βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού, στον έλεγχο του σακχάρου αλλά και στην πρόληψη. Γι’ αυτό και το παιδί σου πρέπει να βλέπει λίγο ήλιο.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News