Το καλοκαίρι είναι η περίοδος του χρόνου όπου όλοι μας, μικροί και μεγάλοι, δε θέλουμε να λειτουργούμε με πρόγραμμα και θέλουμε να νιώθουμε ανέμελοι και ελεύθεροι. Έτσι ακριβώς και το παιδί σου θα προσπαθήσει να σε πείσει να γίνεις πιο ελαστική μαζί του ακόμα και όσον αφορά τον ύπνο του. Τι είναι, όμως, σωστό και πόσες ώρες πρέπει να κοιμάται ένα παιδί το καλοκαίρι; 

Πόσο ύπνο χρειάζεται το παιδί σου;

Οι ειδικοί τονίζουν πως τα παιδιά πρέπει να έχουν μια ρουτίνα ύπνου ακόμη και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ξεκουράζονται αρκετά και να αποκτούν την απαραίτητη ενέργεια. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θα πρέπει να είσαι συνεπείς στην ώρα ύπνου του παιδιού σου ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες. Σύμφωνα με το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου οι ώρες που πρέπει να κοιμάται ένα παιδί ανάλογα με την ηλικία του είναι οι εξής:

  • Τα νεογέννητα (0-3 μήνες) χρειάζονται 14-17 ώρες
  • Τα βρέφη (4-11) μήνες χρειάζονται 12-15 ώρες
  • Τα μικρά παιδιά (1-2 ετών) χρειάζονται 11-14 ώρες
  • Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών) χρειάζονται 10-13 ώρες
  • Τα παιδιά σχολικής ηλικίας (6-13 ετών) χρειάζονται 9 έως 11 ώρες ύπνου
  • Οι έφηβοι (14-17 ετών) χρειάζονται 8 έως 10 ώρες ύπνου
  • Οι νεότεροι ενήλικες (18-25 ετών) χρειάζονται 7 έως 9 ώρες ύπνου

Μπορεί να είναι δύσκολο να κοιμηθούν τα παιδιά νωρίς, ειδικά τώρα το καλοκαίρι, γι΄αυτό πρέπει να ορίσεις μια νέα και φυσιολογική ώρα την οποία και θα τηρεί. Φρόντισε να μην έχει τεράστια απόκλιση με την προηγούμενη ώρα που είχες βάλει ως όριο ώστε η μετάβαση να είναι ομαλή.

Όλα όσα μπορούν να σου πουν οι ζωγραφιές του παιδιού σου για τα συναισθήματά του

Πόσο ύπνο χρειάζεται ένα παιδί
Unsplash / Annie Spratt

Γιατί έχει σημασία ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου ακόμα και το καλοκαίρι;

Η συνέπεια είναι καθοριστικής σημασίας για τη θέσπιση ενός αποτελεσματικού καλοκαιρινού ύπνου για τα παιδιά καθώς τα βοηθά να κοιμούνται πιο εύκολα αλλά και καλύτερα. Ο επαρκής ύπνος συμβάλλει επίσης στην σωστή και υγιή ανάπτυξη των παιδιών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ένα συνεπές πρόγραμμα ύπνου μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να λειτουργούν καλύτερα και να έχουν καλύτερη συμπεριφορά. Ένα άστατο πρόγραμμα ύπνου, από την άλλη , μπορεί να διαταράξει τους κιρκάδιους ρυθμούς και να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα συμπεριφοράς.

Το παιδί σου διαβάζει με αργούς ρυθμούς; Τι σημαίνει και πώς μπορείς να το βοηθήσεις πραγματικά ως γονιός

Καθιέρωσε μια ρουτίνα πριν από τον ύπνο

Δημιουργήστε μια ρουτίνα για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να χαλαρώσουν και να ετοιμαστούν για ύπνο. Ένα ντους ή μπάνιο, ακολουθούμενο από βούρτσισμα των δοντιών και μετά με μια ιστορία ύπνου είναι μια απλή και χαλαρωτική ρουτίνα για τα μικρά παιδιά.

Αποφύγετε την έκθεση των παιδιών σε οθόνες πριν από τον ύπνο, καθώς έχει αποδειχθεί ότι το φως από τις οθόνες αναστέλλει την παραγωγή μελατονίνης.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News