Πώς να ηρεμήσει το παιδί μου; Υπάρχει ένα ποσοστό 3-7% όπου τα παιδιά έχουν ΔΕΠ/Υ. Με λίγα λόγια, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα. Πρόκειται για μια χρόνια νευροαναπτυξιακή διαταραχή της οποίας η διάγνωση και η αντιμετώπιση γίνεται από γιατρό ή ψυχολόγο.Μέσα από ασκήσεις εύκολες και διασκεδαστικές τα παιδιά μπορούν να διοχετεύσουν όλη αυτήν την ενέργεια που έχουν και εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

Πώς να ηρεμήσει το παιδί μου

Την εποχή που μεγαλώναμε εμείς, αυτοί οι όροι δεν ήταν γνωστοί και φυσικά οι ταμπέλες είχαν τον πρώτο λόγο: «Είναι ζωηρό», «υπερκινητικό», «ενοχλητικό», «σίφουνας», «ταρζάν» και άλλα. Μπορούμε οι γονείς να τα υποστηρίξουμε, να τα καταλάβουμε και να τα βοηθήσουμε να έχουν μια πιο ήρεμη και χαλαρή καθημερινότητα.

  • Θετική ψυχολογία: Αυξάνοντας προοδευτικά τον βαθμό ευτυχίας του παιδιού σου, του επιτρέπει να αλλάξει οπτική και να ξεχάσει τις εντάσεις. Πολλές φορές αυτά τα παιδιά έχουν αρνητική εικόνα για τον εαυτό του και έχει ανάγκη θετικών εμπειριών ώστε να τονωθεί η αυτοπεποίθησή του. (Πχ λίστα με τις 3 καλύτερες στιγμές της ημέρας)
  • Ρουτίνες: Οργάνωσε τις μέρες του ώστε να υιοθετήσει σταδιακά ρουτίνες. Είναι χρήσιμες πολύ ώστε να του δώσουν το αίσθημα της ασφάλειας, να καταλάβει ακόμα καλύτερα το χρόνο και να προετοιμαστεί γι’ αυτό που θα έρθει μετά. (Όταν μπαίνουν νέες συνήθειες θέλουν περίπου 3-6 εβδομάδες για να εγκατασταθούν, μην τα παρατήσεις πολύ γρήγορα). Κάτι ακόμα που θα βοηθήσει το παιδί η ύπαρξη ρουτίνας στη ζωή του είναι ότι σταδιακά το κάνουν πιο αυτόνομο. (Για μικρά παιδιά βοηθούν πολύ οι πίνακες με απεικονίσεις).
  • Πώς σταματάει η πρωινή γκρίνια: Χρειάζεται να έχει χρόνο για να υποδεχτεί τη νέα μέρα. Μην το ξυπνάς τελευταία στιγμή. Κάνε το πρωινό ξύπνημα πιο διασκεδαστικό. Λίγη μουσική ίσως βοηθήσει, οι μυρωδιές από το πρωινό που ετοιμάζεται, το σταδιακό άνοιγμα της κουρτίνας για να μπει στο δωμάτιο το φως της νέας μέρας. Καλό είναι να έχεις και εσύ σηκωθεί λίγο νωρίτερα, να έχεις κάνει το στρέτσιγκ σου, να έχεις πιεις τον καφέ σου, ώστε να είσαι έτοιμη για τη νέα μέρα. Αγκαλιαστείτε, χαμογελάστε ο ένας στον άλλο και αφήστε τις ορμόνες της αγάπης να κάνουν τη δουλειά τους.
  • Όχι οθόνες το πρωί: Ένας κανόνας για όλους. Μην πιάνεις και εσύ το κινητό για να απαντήσεις τα mail σου ή να δεις την επικαιρότητα. Και εκείνο εσένα βλέπει και αντιγράφει συμπεριφορές. Δεν χρειάζεται το πρωί την οθόνη να κλέψει όλη την προσοχή του και να του προκαλέσει υπερδιέγερση.
  • Εκρήξεις θυμού παρουσία κοινού: -Φυσικά είναι αδύνατο να αποφύγουμε όλες τις εκρήξεις, αλλά μπορείς να τις προβλέψεις, ώστε να είναι πιο διαχειρίσιμες, υιοθετώντας σωστές αντιδράσεις. Συχνά οι εκρήξεις οφείλονται στις απογοητεύσεις που νιώθουν, ή από τα αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν σε υπερβολικό βαθμό. Έλλειψη προσοχής, μεγάλα και κουραστικά γεύματα με μεγάλους, βαρεμάρα, κούραση, πείνα. Φρόντισε να τα προβλέψεις πριν μετατραπούν σε έκρηξη.
  • Πώς θα το διαχειριστεί μόνο του το αρνητικό του συναίσθημα. Πώς να μάθει να εκφράζει με λόγια τα συναισθήματά του ή ακόμα και απομονωθεί αν θέλει έτσι να αντιδράσει, ή να πάρει τις ανάσες του που θα του προσφέρουν λίγο φρέσκο αέρα στον εγκέφαλό του.
απαιτήσεις από το παιδί
Pexels

Πώς να καταφέρουμε την καλή επικοινωνία με τα υπερδραστήρια παιδιά μας

  1. Σωστή οπτική και σωματική επαφή (στάσου στο ύψος του, κοίταξέ το στα μάτια, άγγιξέ το απαλά στον ώμο).
  2. Ξέχνα τις φωνές: Μην μιλάς πολύ δυνατά, οι φωνές μπλοκάρουν τον εγκέφαλο του παιδιού προκαλώντας εισροή άγχους.
  3. Μίλησε με θετικό τρόπο. Μη χρησιμοποιείς αρνητικές διατυπώσεις. Οι λέξεις έχουν δύναμη. (Αντί να πεις μη φωνάζεις προτίμησε το μίλα χαμηλόφωνα).
  4. Πρότεινε συγκεκριμένες επιλογές. Δώσε δύο πράγματα να διαλέξει όχι μια τεράστια γκάμα. Θες την κόκκινη μπλούζα ή την κίτρινη;
  5. Σύντομες και ακριβείς οδηγίες. Το παιδί θέλει να καταλαβαίνει να είναι ένα αίτημα ξεκάθαρο και κατανοητό.
  6. Περίγραψε τις συνέπειες των πράξεων του. Χρειάζεται τη βοήθειά μας για να σταματήσει αυτή η έντονη παρορμητικότητα που έχει αν βγεις έξω χωρίς το παλτό σου, θα κρυώσεις, δεν θα μπορείς να πας στο πάρκο και θα πάρει φάρμακο.
  7. Χαμογέλασε του. Το χαμόγελο βοηθά και στο δικό σου όπως και στο δικό του άγχος. Βοηθά επίσης να μεταφερθεί πιο εύκολα το μήνυμα.

Το γεγονός ότι είσαι κοντά του, το στηρίζεις, βρίσκεις μεθόδους να το βοηθήσεις να ηρεμήσει είναι κάτι που θα σου δώσει καρπούς σιγά σιγά. Θα μάθει και εκείνο να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του και να ανατρέχει στο παρελθόν στις μεθόδους που χρησιμοποιείτε μαζί.

Πληροφορίες για το κείμενο βρήκα στο βιβλίο «Το παιδί μου δεν συγκεντρώνεται και δεν ηρεμεί! Πώς να το βοηθήσω; ΔΕΠ/Υπερκινητικότητα- Εκδ.Μεταίχμιο».

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News