Μόλις γύρισα απ’ τον αγιασμό στο σχολείο των παιδιών μου. Αφού εκείνα πήγαν στις τάξεις τους για άλλη μια φορά από όσα μας είπε σε μας τους γονείς ο διευθυντής του σχολείου κατάλαβα πόσο σημαντική είναι η συνεργασία γονιών και εκπαιδευτικών. Η εικόνα που έχω για το σχολείο σήμερα, είναι εντελώς διαφορετική από το σχολείο των 80s, όταν ήμουν εγώ μαθήτρια. Και θα μου πεις, είναι φυσιολογικό γιατί τώρα δεν είσαι εσύ η μαθήτρια, αλλά η διαφορά είναι ότι τα παιδιά μου σήμερα χάρηκαν που θα πάνε ξανά σχολείο. Εγώ δεν χαιρόμουν, δεν πίστευα ότι ο δάσκαλος ενδιαφέρεται για μένα και ότι θέλει το καλό μου. Ήταν διεκπαιρεωτική η εκπαίδευση τότε. «Να το κάνουμε και αυτό για να τελειώνουμε, να φύγουν από πάνω μας και αυτά τα παιδιά…Να κάνω τη δουλειά μου και να φύγω». Λυπάμαι αν μπαίνουν σε ένα τσουβάλι οι φωτεινές εξαιρέσεις. Όλοι ξέρουμε ότι αυτοί οι δάσκαλοι ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Κάτι που ευτυχώς σήμερα από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω έχει αλλάξει.

Η συνεργασία γονιών και εκπαιδευτικών παίζει καθοριστικό ρόλο!

Όταν πήγαν τα παιδιά μου πρώτη φορά σχολείο ήμουν κάπως επιφυλακτική. Έτυχε να βρεθώ εκτός σχολείου με εκπαιδευτικούς κουρασμένους, ανθρώπους κάνουν απλώς τη δουλειά τους και φοβόμουν μήπως κάποια τέτοια κατηγορία τύχει και στα παιδιά μου. Φοβόμουν μήπως ζήσουν και εκείνα αυτό που έζησα εγώ, εμπειρίες ενός αδιάφορου σχολείου, χωρίς χρώμα και συναισθήματα.

Καθώς όμως πήγαιναν στα σχολειά τους, έβλεπα λάμψη και ενθουσιασμό. Έβλεπα ανθρώπους που προσαρμόζονται στο σήμερα και βλέπουν μέσα στα παιδιά μας το φως. Είναι θέμα εμπιστοσύνης ο εκπαιδευτικός. Του εμπιστεύεσαι ό,τι πολυτιμότερο έχεις στα χέρια του και εύχεσαι να φανεί άξιος της εμπιστοσύνης σου και να συνεργαστείτε άψογα οι 3 σας: μαθητής, γονείς, και δάσκαλος προς όφελος του πρώτου.

Οδηγός επιβίωσης για αγχωμένα πρωτάκια και γονείς: Πώς να κάνεις την πρώτη δημοτικού να μοιάζει παιχνιδάκι

Τι μπορεί να αντιμετωπίσεις ως γονιός

  • Απόψεις άλλων γονιών για έναν συγκεκριμένο άνθρωπο. Δεν ακούω κανέναν, δεν με ενδιαφέρει η άποψη που έχουν οι άλλοι για τους ανθρώπους και κυρίως για τους εκπαιδευτικούς. Θα δεις γονείς να ενθουσιάζονται ή να μιλούν με τα χειρότερα λόγια για έναν εκπαιδευτικό γιατί έχουν τη δική τους εμπειρία. Όπως σε όλα τα πράγματα, υπάρχει στη μέση η χημεία αλλά και κατά πόσο μπορείς να επικοινωνήσεις με έναν άνθρωπο ουσιαστικά.
  • Το παιδί σου να γυρίσει γεμάτο αρνητικά συναισθήματα. Ως γονείς φυσικά θα νιώσουμε άσχημα για το παιδί μας. Δεν θέλουμε να είναι αδικημένα τα παιδιά μας, δεν θέλουμε να ζουν δυσκολίες. Θέλουμε να είναι ρόδινος ο δρόμος. Πράγμα σχεδόν αδύνατο στην αληθινή ζωή. Όπως εμείς έτσι και εκείνα είναι λογικό να έχουν μια άσχημη μέρα. Τα ακούμε, τους λέμε ευχαριστώ που μας εμπιστεύθηκαν αυτό που τους συνέβη και ότι αυτό πρέπει πάντα να κάνουν, δηλαδή να επικοινωνούν με μας τι έχει συμβεί. Δεν χρειάζεται να το πάρουμε πατριωτικά και να θυμώσουμε. Επικοινωνούμε το συμβάν με τον δάσκαλο για να δούμε τι έχει να πει και εκείνος για ό,τι συνέβη. Καλό είναι να μάθουν τα παιδιά να λύνουν τις διαφορές τους, θα τους κάνει καλό στις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν αύριο.
  • Συνέπεια! Το δημοτικό είναι μια ευκαιρία να μάθουν το θέμα της συνέπειας! Δηλαδή, ότι πρέπει να είναι στην ώρα τους σχολείο. Αν δεν είναι στο χτύπημα του κουδουνιού, ίσως αναγκαστούν να διακόψουν το μάθημα πράγμα που δεν είναι καθόλου ωραίο, να γυρίσει όλη η τάξη να τα κοιτάει. Συνέπεια ως προς τις υποχρεώσεις τους. Τους το μαθαίνουμε εμείς οι γονείς αυτό, να έχουν έτοιμες τις τσάντες τους, τα μαθήματά τους τελειωμένα, να φορούν φόρμες αν έχουν γυμναστική κλπ. Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, δείχνουμε το δρόμο για να μάθουν και εκείνα να το κάνουν μόνα τους από μια στιγμή και μετά.
  • Σεβόμαστε τον δάσκαλο του παιδιού μας. Δεν μιλάμε στο σπίτι μας με άσχημο τρόπο για τους δασκάλους. Ο δάσκαλός του, όπως και εμείς είμαστε για εκείνα Θεοί στα μάτια τους, δεν είναι καλό να τους δημιουργούμε μπέρδεμα.
  • Σχετικά με τις φιλίες τους. Καλό είναι να μην ανακατευόμαστε σε αυτό. Αν κάτι έχει δει το παιδί σου σε ένα άλλο παιδάκι σημαίνει ότι με τα κριτήριά του είναι καλός για φίλος, για παιχνίδι. Μην το κρίνεις καθόλου γιατί θα το βάλεις σε διλήμματα που δεν χρειάζεται.
  • Κάνε σχέσεις με γονείς των φίλων τους. Η αλήθεια είναι ότι δεν ταιριάζουμε με όλους τους ανθρώπους και το γεγονός ότι παίζουν τα παιδιά μας ωραία δεν σημαίνει ότι έχουμε να πούμε και πολλά οι ενήλικες. Ωστόσο μια βόλτα στην παιδική χαρά το απόγευμα, ίσως βοηθήσει να χτιστούν οι σχέσεις μικρών και μεγάλων.
προσαρμογή του Σεπτεμβρίου
Pexels

Οι δάσκαλοι φυτεύουν ένα σποράκι…

Στα παιδιά μας αλλά και σε μας τους γονείς. Τα περισσότερα από αυτά που σου γράφω είναι πράγματα που έχω μάθει από την επικοινωνία και τη συνεργασία με τους δασκάλους των παιδιών μου. Καθένας τους μοναδικός, φύτεψε στα παιδιά μου το σποράκι της γνώσης, της ενσυναίσθησης, του πολιτισμού. Είδε στα μάτια των παιδιών μας τη λάμψη και αυτή η λάμψη τους δείχνει το δρόμο σαν φάρος.

Σε λίγο θα φύγουν από το προφυλλαγμένο περιβάλλον του δημοτικού, θα αντιμετωπίσουν άλλες προκλήσεις, μεγαλύτερες. Εύχομαι οι βάσεις τους να είναι γερές για να αντέξουν το οικοδόμημα της ζωής τους. Η συνεργασία με το δάσκαλο του παιδιού, μόνο κερδισμένους θα μας βγάλει γιατί έχουμε όλοι έναν κοινό στόχο. Το καλό των παιδιών μας.

«Δύο πράγματα πρέπει να παίρνουν τα παιδιά από τους γονείς τους: Ρίζες και φτερά»! Οδηγός επιβίωσης για αγχωμένες μαμάδες σχετικά με την πρώτη φορά του παιδιού στο σχολείο

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News